PDA

Bekijk Volledige Versie : Kijk uit!



timmeh
09/02/05, 20:35
Hallo,

Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is, maar ik hang wel eens op irc rond. En ik zie ineens de raarste hosts connecten. Ik denk dat er iets flink lek is maar heb nog nergens wat kunnen vinden.

Hosts als: ***.nl

- ***.nl

Ga zo maar door, ik vertrouw dit niet echt.

Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is?

Tim

Xerious
09/02/05, 20:42
Euh... ik volg je niet helemaal geloof ik?

timmeh
09/02/05, 20:44
Waarom niet? Ik zie ineens hosts connecten op me server die ik nog nooit heb gezien. Beetje toevallig allemaal webhosters.

Ik denk dat het te maken heeft met die awstats vurn.

timmeh
09/02/05, 22:29
Sorry dat ik zo klakkeloos hosts hier heb neergezeg, ik kan mijn post helaas niet meer editten, maar zou een mod hem kunnen closen/editten/verwijderen?

ThePostman
10/02/05, 02:22
Wat dan? Toch wel interressant?

Peter-S
10/02/05, 10:00
Snap er eigenlijk ook niet helemaal.

Digiover
10/02/05, 10:51
Origineel geplaatst door Peter-S
Snap er eigenlijk ook niet helemaal.

In a nutshell, timmeh maakt melding van gehackte (ISP)boxen die als zombie op IRC rondhangen.
Zie verschillende security websites en mailinglists over het fenomeen 'botnet'.

@Timmeh : Ik neem aan dat je de betreffende partijen hiervan op de hoogte hebt gesteld?

PeterT
10/02/05, 10:52
mwah, 'gehacked', ik denk eigenlijk meer aan een klein exploitje in een of andere site -> upload een leuke bouncer/bot -> hupsakkee, je ziet zo'n host verschijnen.

Digiover
10/02/05, 10:57
En wat is het verschil?

Toon
10/02/05, 11:23
In dit geval was gewoon het broertje van de eigenaar van wisenet op zijn irc aan het connecten.
timmeh heeft het dus verkeerd begrepen/gekeken en er blijkt helemaal geen lek te zijn op ***.nl (ik ken beide partijen) :)

ik vind eigenlijk persoonlijk dat timmeh verstandiger was geweest eerst contact op te nemen met betreffende hosts-eigenaren.. imho.