PDA

Bekijk Volledige Versie : Inderdaad Wixit is zelfs strafbaar



Sofled
08/02/05, 20:56
Over Wixit.nl daar kan nog wel wat over gezegt worden.

Wixit vult valse formulieren m.b.t. domeinnaam registraties en verhuizingen in. Vult zichzelf als deelnemer cat 1 in terwijl ze helemaal niets zijn.

Erger nog, ze lokken klanten met het zogenaamd ingeschreven staan bij de KvK... De KvK gecheckt en deze kent geen Wixit en het nummer wat ze voorgeven niet.

Wixit is reseller bij deltaned.nl

Heel leuk en heel mooi want ik gun het iedereen... Maar doe het wel eerlijk zou ik zeggen! Je resellerschap niet openbaar maken is logisch maar valsheid in geschriften en valse KvK vermeldingen is pure oplichting.

Dat is Wixit.nl En dan sturen ze mailtjes dat het aan de ander ligt... hahaha... zielig...

Ik ben hier achter gekomen door de verhuizing van een domeinnaam van mijn vriendin... welke zij eigenlijk ondoordacht deed. Ik vermoede al direct dat het een en ander niet in de haak was met wixit en heb ze inmiddels helemaal door gelicht.

EWS
08/02/05, 21:16
Heum, waarom staat dit onder personeel aangeboden? Lol..:)

cridea
08/02/05, 21:21
reply op http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=64667 denk ik

IceHosting
08/02/05, 21:22
Mischien is hij zo kwaad opwixit, dat het forum hem niet kon schelen :p

Opzich wel vervelend dat zo'n bedrijf zo tekeer gaat. Je moet blij zijn dat je er op tijd achter bent gekomen

Sofled
08/02/05, 21:23
Origineel geplaatst door EWS
Heum, waarom staat dit onder personeel aangeboden? Lol..:)

Foutje bij het maken van een nieuw bericht.
Ik las het bericht van Wixit waarin hij trachte reclame te maken voor webdesign enzo... al zijn berichten werden verwijderd en het kwam een beetje zielig over dat manneke...

Klikte op nieuw bericht en kwam er later na plaatsen achter dat ik de qoute knop gemist had...

En hij is zielig LOL ;)

Sofled
08/02/05, 21:25
Origineel geplaatst door IceHosting
Mischien is hij zo kwaad opwixit, dat het forum hem niet kon schelen :p

Opzich wel vervelend dat zo'n bedrijf zo tekeer gaat. Je moet blij zijn dat je er op tijd achter bent gekomen

Nee ik ben niet zo kwaad op Wixit... Ik vind alleen dat Wixit geen valse formulieren moet maken en klanten moet belazeren met zogenaamde KvK inschrijvingen.

Hij staat ook op Webhosters.nl, stond daar met KvK nummer die hij snel verwijderd heeft nadat ik hem wees op zijn valsheid in geschrifte en misleiding.

Iedereen mag wat verdienen met zijn hobbie of hoe hij/zij resellen ook beschouwt... Doch dit is echt niet in de haak... Of vind jij van wel?

Sofled
08/02/05, 21:29
Origineel geplaatst door IceHosting
Mischien is hij zo kwaad opwixit, dat het forum hem niet kon schelen :p

Opzich wel vervelend dat zo'n bedrijf zo tekeer gaat. Je moet blij zijn dat je er op tijd achter bent gekomen

nee dat is het punt... hij heeft de domeinnaam verhuisd met de valse papieren...

Infotime waar de naam eerst stond is er inmiddels mee bezig. SIDN is op de hoogte gesteld, zo ook de KvK...

En omdat ik er tegen in gegaan ben zou volgens Wixit mijn hosting dagen getelt zijn ofzo... Ik denk toch echt dat het anderom is :)

IceHosting
08/02/05, 21:32
Breng webhosters hiervan ook op de hoogte, aangezien ze nu geen kvk hebben, en dat is wel verplicht op webhosters...

Ik denk ook dat deze reseller het niet lang meer volhoud, (met het liegen over sidn en kvk naar klanten). Dit kan ook wel eens hun einde betekenen idd.

Sofled
08/02/05, 21:38
Origineel geplaatst door IceHosting
Breng webhosters hiervan ook op de hoogte, aangezien ze nu geen kvk hebben, en dat is wel verplicht op webhosters...

Ik denk ook dat deze reseller het niet lang meer volhoud, (met het liegen over sidn en kvk naar klanten). Dit kan ook wel eens hun einde betekenen idd.

ik denk dat het meer kan betekenen... Formulieren invullen met valse informatie is valsheid in geschrifte... Je voordoen als volwaardig bedrijf met KvK zonder dat je deze hebt is misleiding.

Webhosters.nl is ook al ingelicht.

Er wordt meer actie ondernomen... ook door mijn domeinregistratie partner waar de domeinnaam eerst geregistreerd stond.

Sorry, ik vind het zulke misselijke praktijken... Moet je zo aan klanten komen dan? Zal ook maar contact opnemen met deltaned.nl

Neoky
09/02/05, 09:57
Ik zou alleen even de eigenaar van Wixit op de hoogte brengen. Om je nu gelijk tot webmaters te wende en andere zaken maak je hem gelijk ook zwart.

Als hij fout zit moet hij gewoon nu zijn fouten goedmaken

chrisism
09/02/05, 11:28
Dit ziet er inderdaad gek uit zo (het bericht). Moet hij niet verplaats worden, beetje vreemde plek.

Wat bedoel je eigenlijk met het "lokken van klanten met hun KvK nummer"? In de trant van "wij zijn te vertrouwen".

Zuidberg
09/02/05, 15:11
Origineel geplaatst door chrisism
Dit ziet er inderdaad gek uit zo (het bericht). Moet hij niet verplaats worden, beetje vreemde plek.

Origineel geplaatst door Sofled

Foutje bij het maken van een nieuw bericht.
De verklaring... :)

chrisism
09/02/05, 15:24
ik ben ook zoooooooo lekker snel
;)

Roytjuuh
09/02/05, 22:35
Op reaktie op sofled,

Omdat deze man problemen heb met zijn ex-vriendin en omdat zijn ex vriendin wou verhuizen naar mij (wixit) en omdat meneer ook niet het faktuur had gestuurd naar zijn ex vriendin kon dit ook niet doorgaan.

Ik wil dus zeggen als je relatie stopt dan is het over en ga het mij niet moelijk maken om mij gelijk zwart te maken en klachten in te dienen en noem maar op als ik hier die mailtjes neer zet weet ik wel zeker dat sdhosting wat hij beheerd het wel kan vergeten.

Maar omdat ik helaas niet zo ben doe ik dat ook niet als jij mij wil uitdagen ik zou zeggen ga je gang maar dan heb je toch echt de verkeerde voor je.

Mijn advies is gewoon zoek hulp als je relatie voorbij gaat ga dan niet jou ex zieken om haar domain tegen te houden.

Deze kant vertel jij niet ! doe dat dan is wel zou je ook wat eerlijker overkomen. !

Over geen kvk is dat erg ? Nee je mag gewoon freelance werken en 1 keer per jaar vraag jij je belasting papiertjes aan. Ga lekker bij de NS werken daar zoeken ze nog klootzakken !

Mvg,

Wixit.nl

Neoky
09/02/05, 22:40
Snap niet echt waarom die jongen Wixit zo in de zeik neemt. Ik heb ervaring met Wixit maar tot nu toe waren die erg positief!

Je kan zeggen wat je wilt maar dit vind ik wel beetje laag! Dit topic lekker sluiten dus :S

Xerious
09/02/05, 23:35
Ik moet zeggen dat de reactie van Wixit nou ook niet echt het toonbeeld is van klantvriendelijkheid :o.

Sofled
10/02/05, 01:44
Origineel geplaatst door Neoky
Snap niet echt waarom die jongen Wixit zo in de zeik neemt. Ik heb ervaring met Wixit maar tot nu toe waren die erg positief!

Je kan zeggen wat je wilt maar dit vind ik wel beetje laag! Dit topic lekker sluiten dus :S

Ik neem niemand in de zeik.

Wixit belazert de boel met valse formulieren en valse KvK inschrijving.

Als je als reseller klanten probeert te krijgen en te lokken op deze wijze ben je oneerlijk bezig. Je bent strafbaar als je misleid en dat is wat Wixit doet.

Misschien is hun service wel heel snel en goed, ik zeg daar ook helemaal niets over. Maar als jij verhuizingen forceerd door valse info op formulieren te zetten zonder dat je klant dat weet, de klant gaat immers in vertrouwen af op wat jij als hoster zegt dan ben je verkeerd bezig.

Als de klant jou emailt met de vraag "Wat moet ik als deelnemer Cat 1 invullen op het verhuis formulier?" en jij zegt wixit.nl terwijl je helemaal geen deelnemer bent dan doe je toch iets verkeerd.

Als jij dan ook je klant nog voorhoud (op diverse websites) dat je onder een epaalt nummer ingeschreven staat bij de KvK terwijl je helemaal niet ingeschreven staat bij de KvK dan ben je (potentiele) klanten aan het misleiden.

Dat mag gezegt worden... NEE, moet gezegt worden!

En niet voor niets is er door diverse bedrijven bezwaar aangetekend bij sidn... Niet alleen door mij dus... Ik maak het alleen kenbaar om andere in te lichten en evt. te beschermen tegen valse praktijken.

Sofled
10/02/05, 01:49
Origineel geplaatst door Xerious
Ik moet zeggen dat de reactie van Wixit nou ook niet echt het toonbeeld is van klantvriendelijkheid :o.

Joh ik lees dat niet eens. Neem hem al niet serieus meer na de emails die ik van hem kreeg.

Ik wil hem ook geen haar in de weg leggen m.b.t. zijn hosting gebeuren maar hij moet het wel eerlijk houden... en in iedergeval niet misleiden en vervalsen.

Zijn site wixit.nl is inmiddels gesloten zie ik... Hij heeft snel op andere sites zijn KvK verkondiging weg gehaalt. Geloof dat dat ook al meer dan genoeg zegt.

Ik wens iedereen goed zaken toe hoor... Ik had ze als reseller en heb inmiddels dank zei het resellerschap zoveel klanten gekregen dat ik mijn eigen servers ga plaatsen. nee ik registreer ook de .nl domeinnamen niet zelf, ik ben geen deelnemer Cat 1 en laat mijn klanten dan ook direct voor ze tekenen weten dat de naam geregistreerd wordt via openprovider.nl

Sofled
10/02/05, 01:54
Origineel geplaatst door Neoky
Ik zou alleen even de eigenaar van Wixit op de hoogte brengen. Om je nu gelijk tot webmaters te wende en andere zaken maak je hem gelijk ook zwart.

Als hij fout zit moet hij gewoon nu zijn fouten goedmaken

Ik heb hem direct op de hoogte gesteld... heb hem ook gevraagt mij de formulieren toe te sturen m.b.t. de verhuizing omdat ik vanaf het eerste moment twijfelde...

Heb hem ook medegedeelt dat zijn formulieren niet klopte, dat hij geen sidn deelnemer is en dat dat formulier dus onjuist was.

Ik kreeg een hap herrie terug... Het was gedaan met mij. Dat ik mijn zaakje kon opdoeken. En de vraag of ik geen zelfmoord kon plegen.

Wat moet je met zo'n zielige? Zijn reacties zeggen meer dan genoeg, zo reageer je niet als je zaakjes kloppen. Valt dus niet mee te kletsen...

Neoky
10/02/05, 09:01
Achja misschien is het zielig maar ik vind het altijd nog zieliger om die man dan helemaal de grond in te boren via deze manier.

Dit soort dingen vind ik die moet je gewoon samen oplossen. En niet via dit forum zwart lopen te maken

eweps
10/02/05, 09:14
Zullen we dit topicje sluiten en verwijderen? Dit gaat nergens over en staat nog in het verkeerde forum ook.

Zal even een mod een pm sturen.

Domenico
10/02/05, 14:06
Als jullie dit even lekker buiten het forum om oplossen!