PDA

Bekijk Volledige Versie : Host wil domein naam niet vrijgeven



Ronald-Erik
07/02/05, 01:08
Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum (ben al wel 5 jaar aan het webmasteren) en heb direkt al een vraagje.

Een vriend van mij heeft/had een domein naam. Nu is ie van hosting veranderd, maar zijn oude host weigert om zijn .com domein naam vrij te geven.
Ik weet dat een host geen domein naam mag vasthouden, temeer omdat hij geregistreerd staat op zijn naam.

De host weigert iedere medewerking. Weet er iemand waar je hulp bij zoiets kan krijgen, of heeft iemand ook zulke ervaringen gehad??

Met vriendelijke groet,

Ron

wdv
07/02/05, 01:12
Als de domeinnaam op naam van je vriend staat kan je de confirmation meestal ook laten verlopen via fax ipv mail.

AlfaHosting
07/02/05, 04:59
Origineel geplaatst door wdv
Als de domeinnaam op naam van je vriend staat kan je de confirmation meestal ook laten verlopen via fax ipv mail.

Maar als het in lock staat kan je het niet zomaar per fax verhuizen. Je kan dan wel een klacht neerleggen maar dan moet je een hele procedure doorlopen zoals bv. een bewijs van een officiele instantie betreft je persoon enz ...

XBL
07/02/05, 07:42
Drijgen dat je naar de ICANN stapt (of de organisatie die boven de domeinregistrar staat), is vaak al genoeg. Daarnaast is het vreemd dat de registrar het domein vast houd, is er geen reden voor (onbetaalde facturen, bijv)?

Jochem

ensermo
07/02/05, 10:44
Waarom weigert die host eigenlijk mee te werken? Had je een contract bij hem of iets dergelijks ? Of wil hij gewoon zijn klanten niet kwijt en probeert hij het zo af te dwingen dat je bij hem blijft? Dit is tegenwoordig erg onprofessioneel en slecht voor het imago als hoster IMHO. Als je een whois doet op je domein zou je kunnen kijken via wie hij het registreert (Enom, Godaddy enz) en hun mailen met je probleem. Van Enom weet ik dat ze een hele goeie "resolution center" hebben waar je een klacht kan indienen. Het is het proberen waard.

Operator
07/02/05, 14:43
Als het domein op jou naam staat zou je het inderdaad via fax kunnen proberen, maar als het bedrijf niet mee wil werken ga ik er nu ook even vanuit dat het domein zich in een Lock-status bevind. Deze status kun je tevens op vragen op bijvoorbeeld de Whois-server op www.godaddy.com

Als het op een lock-status is moet je inderdaad dreigen met het probleem hogerop zoeken, dat werkt meestal wel :)

PS: heb je wel netjes al je facturen betaald? :p

AlfaHosting
07/02/05, 18:44
Origineel geplaatst door Operator


PS: heb je wel netjes al je facturen betaald? :p


Meer dan één hoster doet soms erg nukkig wat betreft vrijgeven van domeinen, heeft niets te maken met 'niet betalen' maar eerder van 'niet een klantje willen verliezen'.

MaffeMuis
08/02/05, 11:43
Origineel geplaatst door Mario
maar eerder van 'niet een klantje willen verliezen'.

I moet ff kwijt dat dit meestal verkeerd om werkt :P
Dan willen klanten alleen maar harder weg, en dan houden ze altijd de slechte ervaring in hun hoofd. Is helemaal geen goede reclame voor een host ;)

En ook al ben je altijd erg goed voor de klant geweest, en je weigerd mee te helpen aan bijv. een verhuizing van een domein naam, zul je 80% gestempeld staan als K*T host.
En als je een goede host bent, komt er af en toe weer een paar terug gelopen ;)

Maargoed offtopic :P

A1Host
09/02/05, 22:12
Ik heb het 2 keer meegemaakt dat een domein werd ge-hijacked terwijl ik het naar mij toe wilde verhuizen. Het magische woord is ICANN.
Gewoon voet bij stuk houden. Als er op tijd betaald is hebben ze geen poot om op te staan.

chrisism
10/02/05, 09:52
Origineel geplaatst door A1Host
Ik heb het 2 keer meegemaakt dat een domein werd ge-hijacked terwijl ik het naar mij toe wilde verhuizen. Het magische woord is ICANN.
Gewoon voet bij stuk houden. Als er op tijd betaald is hebben ze geen poot om op te staan.

en dat het domein natuurlijk in eigen bezit is. Af en toe zie je het ook wel eens (bij van die gratis/goedkope hosting) dat het domeinnaam in bezit van het hosting bedrijf is dan.