PDA

Bekijk Volledige Versie : Enorme daling spam



WH-Tim
04/02/05, 16:58
Elke dag krijg ik op de domeinnamen waar geen spamscanner op geactiveerd is ongeveer 60 spamberichten als het er niet meer zijn.. Sinds enkele dagen heb ik helemaal geen enkel spambericht meer gehad.

Nu was ik eigenlijk nieuwsgierig of dit globaal iets is en meerderen het hebben opgemerkt, of is de mailserver kapot? ;)

Tim

Triloxigen
04/02/05, 17:01
In Januari wordt de minste spam/vorussen verstuurd :)

superfrostie
04/02/05, 17:07
ik heb nochtans sinds enkele weken weer meer last van spam dan daarvoor...

stefken
04/02/05, 17:32
Ik gebruik norton anti-virus and anti-spam, tevens filter ik mijn mail ook via mijn host, heb nooit niet echt last gehad van spam, meer van virussen. Welke software gebruiken jullie?

kilian
04/02/05, 17:35
inderdaad. 2 in me gmail en maar 17 op me hotmail.

Wel een partij virussen in me inbox, daar word ik nu helemaal naar van.

PeterT
04/02/05, 17:38
Origineel geplaatst door Triloxigen
In Januari wordt de minste spam/vorussen verstuurd :)

Maar het is Februari ;)

Xerious
04/02/05, 17:38
Ik merk, afgezonderd van Hotmail dan ook een afname van spam hoor!

stefken
04/02/05, 17:43
maar hoe komen jullie feitelijk aan zoveel spam?

alex[nl]
04/02/05, 18:44
Zag iets op WebWereld over spam. Er zijn nu nieuwe wormen/virii die de spam niet direct zelf versturen (een SMTP server ingebakken zegmaar) maar via de mailservers van de providers van de geïnfecteerden, waardoor het lastiger zal worden het te weren; het zijn geen spamspugende IPs meer maar mailservers van ISP's met geïnfecteerde klanten. En die kan je iets lastiger blokkeren; je blokkeert dan nl ALLE mail van die provider... dus wie weet is je spamprobleem (of het uitblijven daarvan) straks weer 'opgelost' ;)

Xerious
04/02/05, 18:48
Origineel geplaatst door stefken
maar hoe komen jullie feitelijk aan zoveel spam? Als we dat toch eens wisten... ;)
Tja, een emailadresje achterlaten brengt grote risico's mee. Een crawler gaat via zoekmachines zo duizende sites af en slaat vrolijk emailadresjes op.

alex[nl]
04/02/05, 18:59
Daarnaast werken op de meeste domeinen info@, webmaster@, sales@ en billing@ zowiezo .. dus da's prijsschieten voor de spammers

Thiaz
04/02/05, 19:54
Minder? Ha!
Ik denk niet dat het bij iedereen zo is, zo krijg ik nog dagelijks op mijn prive adres een 20tal berichten, boekjes, medicijnen noem maar op en ik heb wel een aanbieding voor je uit zo'n mailtje.

Denk niet dat ineens spam minder wordt, elke dag lijk ik zelfs meer te moeten verwijderen.

Overigens lijkt me janurari juist WEL een spam maand, doordat het overal wel winter is, prutsers zitten binnen te scripten, en hoppa weer een virus.

royen99
04/02/05, 20:50
Origineel geplaatst door stefken
maar hoe komen jullie feitelijk aan zoveel spam?

1 van mijn adressen bestaat al (ff denk, 11 jaar, of in elk geval even lang als xs4all bestaat). In al die tijd zal het best wel eens ergens in een lijstje hebben gestaan.

mdf
05/02/05, 01:49
Origineel geplaatst door superfrostie
ik heb nochtans sinds enkele weken weer meer last van spam dan daarvoor...
Die ervaring kunnen wij (helaas) delen.

Remigius
05/02/05, 05:12
Ik heb helaas de laatste tijd steeds meer spam voor mijn kiezen gehad. Maar laten we hopen dat het globaal afneemt.

duitsman
05/02/05, 12:24
gelukkig geen spam op dit moment. De spam killer van chello werkt heel goed

duitsman
05/02/05, 12:26
weinig last van spam op dit moment

landgraaf
10/02/05, 02:26
aangezien dat ik me voor bijna iedere site met een ander email adress aanmeld ken ik ondekken wie mij spamt en voor de eenmalige regestraties gebruik ik www.spam.la :)

almar
10/02/05, 13:12
Veel last van spam, virussen worden de laatste tijd steeds minder.

mguilmot
10/02/05, 13:15
Ik krijg enkel spam binnen voor rolex horloges, telkens van een @yahoo.* adres. :)

Mikey
10/02/05, 13:22
damn, wat jullie minder krijgen krijg ik des te meer :\, had eerst hooguit 1 a 2 per dag, nu is het s'avonds rond een uur of 2200 ~ 2300 raak, ineens 12 of meer berichten, en s'ochtends voor 1200 ook weder. De ratten :)