PDA

Bekijk Volledige Versie : rechtszaak Activeminds



User001
04/02/05, 17:52
Beste hosters,

momenteel zijn wij bezig met een rechtszaak voor te bereiden. Het draait hier om de firma Activeminds met een hoofd de heer William S.l (http://actueel.roc-on.nl/ondernemen/3%20willem.htm). Wij hebben een openstaande vordering van enkele honderden euro's (vooruitbetaald maar nooit de goederen geleverd gekregen). Inmiddels hebben zich enkele firma's bij ons gevoegd om zo samen alle vorderingen in één proces terug te krijgen. De totale vordering is nu al schrikbarend hoog.

Wij zoeken nog bedrijven/instellingen/particulieren die dezelfde problemen hebben met de firma Activeminds en ook niet meer geloven dat het na maanden van valse beloftes ooit goed komt
Elke keer is het een andere reden van vertraging, nooit echter zet William S. dit zwart op wit.

De politie Rotterdam Rijnmond heeft ook contact gehad met de heer S., al enkele maanden terug, helaas konden zij niet veel doen aangezien op dat moment niet geheel duidelijk was hoe de heer S. met deze zaak omging en wat nu werkelijkheid en wat fictie was.

U kunt contact opnemen met ons via de mailfuntie van dit forum. Samen staan we sterker, samen zorgt dit ook voor lagere kosten! In de rechtszaak eisen wij volledige ontbinding van de verkoop wegens niet nakomen van de afspraak (non-levering goederen) plus de wettelijke rente. De heer S. is (mede) hoofdelijke aansprakelijk vanwege de rechtsvorm van de onderneming.

Mocht de heer S. contact willen opnemen, nog voor het proces, dat kan en wel via de mailfunctie van dit forum. U heeft de afgelopen 5 maanden nooit zelf contact met ons opgenomen en geen enkele moeite gedaan om uw klanten te helpen! Schaam u diep!

IceHosting
04/02/05, 18:00
Heb ook problemen met activeminds. Ga vanavond naar het kantoor van activeminds om mijn servers op te halen, en hiermee alle problemen oplossen.

Als de heer S. dit vanavond niet in orde heeft, sluit ik me bij jullie aan.

XS-24
05/02/05, 08:39
En, gelukt?

Savvas
05/02/05, 11:29
stond hier destijds nog iets van 90 eur open van een resellerpakket, maar dat is al een tijdje terug, niet de moeite waard om wat mee te doen ;)

IceHosting
05/02/05, 13:55
Origineel geplaatst door sity webhosting
En, gelukt?

Nee, ik belde hem gister avond nog op, dat ik binnen een half uur bij zijn kantoor was, zit meneer helemaal in amsterdam. Hij had nog door proberen te geven (via msn) dat hij niet kon. Hij had de moeite niet genomen om de tel te gebruiken.
Ik zei dat ik dan zaterdag ochtend om 9:30 's ochtends bij zijn kantoor zou zijn. En dan al mijn 4 servers kwam ophalen. Begon william met een smoes dat er 3 servers in mijn rack stonden. Dus ik bel mijn colocatie boer op om te vragen of hij deze servers had gezien. Hij vertelde dat alleen server 1 er stond samen met 2 switches, meer Niet! ( de 3 servers stonden er niet bij, server 1 stond er al) Ik heb het telefoontje met william gister kortgehouden.

Vanochtend om 09:40 was ik bij zijn kantoor in rijssen, en belde aan. Niemand deed open. Ik had toevallig gister opgezocht waar de heer william woonde. Dit bleek in het huis ernaast. Dus ik bel daar aan. Zijn vader deed open, en ik vroeg of william er was, ik had namelijk een afspraak met hem om 9:30. De vader zou william wakker maken.
Na 5 min gaat de garage deur open, de vader van william rijd de auto voor. Hij stapt uit, en zegt nogmaals : "William komt er zo aan". Vanaf dit punt hebben wij daar meer dan 45 min staan wachten.

Toen we na deze tijd nog een keer op de deurbel drukte werden we compleet genegeerd.

Ik had william 3 keer geprobeerd te bellen terwijl ik buiten in de kou wachte. Maar er werd niet opgenomen. Ik kreeg de voicemail van zijn mobiel. Die vermelde mij dat ik geen berichten achter kon laten omdat de voicemail volzat....

We zijn echter doorgegaan naar de politie. Die verwees ons op door op verschillende instanties. Ik neem straks contact met een paar van deze instanties.

William had me totaal 4 servers te leveren, apc kabels (die hij vergeten was) en een asus moederbord (die hij zomaar uit mijn rack had meegenomen).

Hiervan is de bestelling eind december geplaatst, met tevens de betaling van het matriaal.

(ik post nog het hele verhaal straks wat wij hebben meegemaakt met activeminds)

Ik sluit me hierbij aan bij user001

lacanau
05/02/05, 14:04
Blijkt maar weer dat met de wildgroei van mini ondernemingen het hier niet goed gaat op WHT. Er zijn er absoluut die er goed mee bezig zijn maar ook een aantal die de gemaakte afspraken niet nakomen.

WouterSp
05/02/05, 14:16
@Moderators: misschien is het een idee om Keuningen een tijdelijk verbod te geven voor het plaatsen van aanbiedingen? Dit zodat die eerst eens zijn huidge zaakjes op orde kan brengen. En om te voorkomen dat er nog meer gedupeerde bij komen. Het lijkt nu geen incidenteel geval meer te zijn. En hij is vanochtend weer aan het adverteren geslagen (kan me ook niet voorstellen dat iemand nu met hem in zee zou gaan maar toch...):

#1: http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&postid=460743#post460743
#2: http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&postid=460732#post460732

mind
05/02/05, 15:10
Ik heb soorgelijke ervaringen met Activeminds. 7 januari een server besteld welke binnen een week geleverd zou worden. Nu, tig mailtje en de nodige telefoontjes verder nog steeds geen leverantie. Gelukkig heb ik door een gezonde dosis argwaan mijn geld nog op de bank staan. Ik betaal NOOIT zaken vooruit. Verder dan leveren on rembourse ga ik niet en dat heeft me blijkbaar gered. Ik sluit me aan bij WouterSp dat "heer" keuningen minimaal een adverteer, of beter nog van het forum verwijderd wordt. Ik ben nl. van mening dat deze persoon het forum misbruikt voor praktijken die niet door de beugel kunnen.

Mvgr,

Kees

User001
05/02/05, 15:32
Origineel geplaatst door Savvas
stond hier destijds nog iets van 90 eur open van een resellerpakket, maar dat is al een tijdje terug, niet de moeite waard om wat mee te doen ;) Doe mee, we berekenen de kosten onderling in verhouding met je vordering, dus je houdt er zeker geld aan over.

netswitch
05/02/05, 15:45
Wij hebben ook een server bij hen bestuurd, voorbetaald.

na 30 dagen zonder nieuws en geen antwoorden op mails en PM heb ik activeminds opgebeld, Keningen zegde mij dat het server word vorige dag verstuurd bij dpd.

2 weken later is er ook nog geen server aangekomen.

Ik neem contact met user0001.

lacanau
05/02/05, 15:54
En dan te bedenken dat veel partijen hier op het forum toch het idee moeten hebben dat ze "te duur" uit waren bij de reguliere leveranciers.

User001
05/02/05, 15:58
Via PB en email stromen de meldingen van de problemen al binnen!
Dit komt dus goed uit
1) de kosten worden lager voor ons allemaal
2) grotere kans dat wij ons geld terugzien
3) een duidelijk bewijs dat de heer Sprakel bekend staat om deze handelswijze.

@icehosting: hoe reageerde zijn vader hierop? Is hij bekend met de reputatie van zijn zoon?

Rik
05/02/05, 16:20
Houden jullie het wel netjes , anders gaat er direct een slot op ;)
Dit moet gewoon besporoken kunnen worden zonder onzin tussendoor.

Clanhost
05/02/05, 16:22
Origineel geplaatst door Rik
Houden jullie het wel netjes , anders gaat er direct een slot op ;)
Dit moet gewoon besporoken kunnen worden zonder onzin tussendoor.

Hebben jullie al besloten wat er gaat gebeuren met verzoek van de gedupeerden om een stop te zetten op de aanbiedingen die alsnog door ActiveMinds of namens ActiveMinds worden geplaatst? Hiermee bedoel ik natuurlijk de aanbiedingen die opeens verschijnen voor o.a. co-locatie in "Het beste netwerk van Nederland".

Mikey
05/02/05, 16:57
Origineel geplaatst door clanhost


Hebben jullie al besloten wat er gaat gebeuren met verzoek van de gedupeerden om een stop te zetten op de aanbiedingen die alsnog door ActiveMinds of namens ActiveMinds worden geplaatst? Hiermee bedoel ik natuurlijk de aanbiedingen die opeens verschijnen voor o.a. co-locatie in "Het beste netwerk van Nederland".

lijkt me dat wht onafhankelijk is en er niks aan doet. Johan-nl heeft ook nog steeds toegang tot het forum, heb je die thread wel eens bekeken ?

lacanau
05/02/05, 17:00
WHT blijft gelegenheid geven tot dergelijke pratijken. Velen met mij zullen dat jammer vinden.

IceHosting
05/02/05, 17:11
Ik neem terug wat ik heb gezegd over de 4 servers, William kon 2 servers niet leveren vanwege onhandigheid van tpg bij verzenden van deze 2.

Ik geef william nog een laaste kans, als ik hem tenminste te pakken krijg via telefoon.

Het is niet altijd zo dat het zo mis gaat, bij mijn eerste 2 servers was alles perfect in orde. Server 3 was helaas incompleet in datacenter aangekomen.
Server 2 had wat problemen, en is samen met server 3 terug gegaan naar william. Deze verzending is vertraagd zoals ik daarnet vermelde.

edit: Ik denk dat william niet hoeft gebanned te worden, maar hij moet wel eerst zorgen dat alles wat er nu lopende is, in orde komt.
(blijkt dat nu alles terecht is van mijn servers, 1 mist er nog...)

User001
05/02/05, 17:40
Origineel geplaatst door IceHosting
Ik neem terug wat ik heb gezegd over de 4 servers, William kon 2 servers niet leveren vanwege onhandigheid van tpg bij verzenden van deze 2.

Ik geef william nog een laaste kans, als ik hem tenminste te pakken krijg via telefoon.

Het is niet altijd zo dat het zo mis gaat, bij mijn eerste 2 servers was alles perfect in orde. Server 3 was helaas incompleet in datacenter aangekomen.
Server 2 had wat problemen, en is samen met server 3 terug gegaan naar william. Deze verzending is vertraagd zoals ik daarnet vermelde.

edit: Ik denk dat william niet hoeft gebanned te worden, maar hij moet wel eerst zorgen dat alles wat er nu lopende is, in orde komt.
(blijkt dat nu alles terecht is van mijn servers, 1 mist er nog...) En je trapt weer precies in dezelfde smoesjes.
Onze levering kon ook niet goed worden uitgevoerd. Als ik het zo hoor tel ik 3 verschillende vervoersbedrijven die William gebruikt, gek dat geen enkele een track/trace achtig nummer beschikbaar stelde zodat wij zijn verhaal konden controleren. Heb jij die wel? Vraag er per direct naar, kan hij het niet geven, dan weet je hoe ver het nu weer is.

Heeft hij zijn beloftes zwart op wit gezet? Of zoals altijd mondeling zodat je hem er niet op kan pakken? Elke keer is het weer wat anders dat mis is en zodra het cirkeltje rond is spreekt hij zichzelf gewoon tegen en verwijst hij naar zijn 'jurische adviseurs'.

Domenico
05/02/05, 18:16
Deze gaat dicht en ik zal inderdaad even het recht tot adverteren blocken voor bepaalde mensen totdat de problemen zijn opgelost.