PDA

Bekijk Volledige Versie : Colocatie



RayManZ
04/02/05, 12:58
Beste allen,

Ik ben op dit moment bezig met het bekijken van opties voor colocatie.

Mijn situatie is als volgt:

Ik ben zelf een budgethoster en bestaat op dit moment als budgethoster iets meer dan een maand. De zaken gaan erg goed en ben dus ook opzoek naar uitbreiding. Ik heb nu een dedicated server alleen ik heb liever alle zaken zelf in handen en daarom zoek ik ook naar colocatie.

Op dit moment gaat het om 1u en rond de 100 á 250 GB dataverkeer. Ik ben wel van plan te gaan uitbreiden naar meerdere servers en dit zal ook zeker binnen enkele maanden gebeuren alleen ik wil niet in 1x al mijn geld investeren en zeker niet als ik niet zeker weet dat ik goed zit.

Ik zoek dus geen super lowbudget colo provider die binnen een jaar niet meer bestaat maar naar stabiliteit. Dit mag gerust ietsje meer kosten maar het moeten gaan extreme prijzen worden aangezien ik me nog altijd op budgethosting richt en ik moet ook nog winst maken.

Mijn is dus eigenlijk met welke coloprovider hebben jullie goede ervaringen. Als ik hier een aanvraag plaats krijg ik sowieso altijd een aanbod van een vast aantal mensen, maar ik ben opzoek naar meer. Ik heb al contact opgenomen met enkele coloboeren alleen wil me nog beter orienteren.

Kort: Welke coloboer raden jullie aan als stabiele budgethoster :)

Alvast bedankt!

Edit: Best lange post :p

timmeh
04/02/05, 13:04
Ik denk dat je bij de vele resellers van leaseweb wel goed zit als budgethoster.

Kijk bijvoorbeeld eens naar global security of e-dentify levert ook goede prijzen.

Het enige jammere van leaseweb zelf vind ik dat ze achterlijke prijzen rekenen voor bijvoorbeeld een reboot of remote hands.

Ik zou zoiezo een apc aansluiting erbij nemen.

RayManZ
04/02/05, 13:06
Over GS heb ik zitten nadenken inderdaad. IK had ook al een PM gestuurd met een vraag wat het zou kosten alleen heb tot nog toe geen reply gehad. Dan val je bij mij al af, want zo behandel ik mijn klanten zelf ook niet en zo zou ik dus zelf ook niet behandeld willen worden. En daarbij zit dat activeminds gedoe me niet lekker.

royen99
04/02/05, 13:09
Synssans(.nl) als aanrader.

Zit overigens ook op dit forum.

DennisWijnberg
04/02/05, 13:24
Misschien een mod die dit ff kan schoppen naar colocation / dedicated aanvragen...?

Triloxigen
04/02/05, 13:25
Over de reacties van colo providers..
Het zijn vooral de budget colo providers die hier aanbiedingen doen.

Voor de duurdere heeft het in veel gevallen toch geen nut om te reageren doordat bijna iedereen toch voor goedkoop gaat (of het nou beter is of niet).

RayManZ
04/02/05, 13:30
Maar er zijn hier toch genoeg mensen die ervaring hebben met coloboeren? Ik zoek op dit moment niet naar een aanbieding. Mocht ik er 1 willen dan stuur ik wel een PM :)

Zoek dus eigenlijk gewoon ervaringen van klanten of suggesties van mensen die er ervaring hebben met colo om er zo voor te zorgen dat ik een goede keuze maak. Het gaat me niet specifiek om de laagste prijs.

fre0n
04/02/05, 14:10
hostlab is top vindt ik :)

phreak
04/02/05, 14:16
Momenteel zitten wij met ziekte dus onze response is helaas niet zoals dat wij willen, daar ik dit ook duidelijk heb gemaakt.

Glenn
04/02/05, 14:35
Het wordt een beetje saai, maar TransIP. Is goedkoop maar niet goedkoop in de zin van kwaliteit ;)

PowerSp00n
04/02/05, 15:27
Origineel geplaatst door Glenn
Het wordt een beetje saai, maar TransIP. Is goedkoop maar niet goedkoop in de zin van kwaliteit ;)

Ok dat bevestigd dus mijn eerste indruk wat ik van hun heb kwa colocation. Heb op het moment enkele domeinen daar en loopt inderdaad allemaal netjes. Mocht ik binnenkort gaan colocaten dan zou dat ook mijn eerste keus zijn...

spirit010
04/02/05, 15:38
alleen ben je bij transip niet aangesloten op apc

PowerSp00n
04/02/05, 16:00
Origineel geplaatst door spirit010
alleen ben je bij transip niet aangesloten op apc

Maar wel 24/7 gratis reboots, dit dan wel FUP maar je moet je toch wel eens sterk gaan afvragen waar je mee bezig bent wil je deze FUP doorbreken en nog geen bezoek te hebben gebracht aan de colo.

epiales
04/02/05, 16:28
Ik heb zelf ook een server staan bij Transip.Ik vind het eigenlijk allemaal heel goed gaan. Soms is het wel handig om een masterswitch te hebben maar gelukkig heb ik nog maar 1x iemand hoeven vragen om hem te resetten (dit ging goed maar de complete raid was stuk, moest ik er nog heen :().

Vane
04/02/05, 16:28
LeaseWeb, erg goede ervaringen mee...

Glenn
04/02/05, 16:45
Origineel geplaatst door spirit010
alleen ben je bij transip niet aangesloten op apc Als je een reboot aanvraagt via de site en vervolgens bel je de receptie of ze er spoed achter kunnen zetten dan rebooten ze'm echt meteen.

okee, moet niet iedereen gaan doen, maar ik had het toen echt nodig ;)

RayManZ
04/02/05, 16:49
Graag meer ervaringen en minder over reboot gedoe van transip :)