PDA

Bekijk Volledige Versie : Onbeschofte cliënt



dreamhost_nl
03/02/05, 20:00
Beste Conculegae,

We hebben zojuist van een nieuwe cliënt (domeinnaam + web hosting pakket) het volgende ontvangen (letterlijk) :



ik heb bij jullie een hosting pakket besteld en nou is het mis want ik krijg alleen een stom mailtje met wachtwoorden maar ik weet niet waar en wat ik beginnen moet dus stort mijn geld maar terug want dit is gedonder van niks en alles is GODVERDOMME nog in het hebreeuws dus kan er helemaal niks mee jullie krijgen als cijfer een 1


Dit is de allereerste cliënt die niet weet wat hij met het door ons verstuurde "Activeringsbericht" aanmoet... :rolleyes: Hoe zouden jullie hier op reageren als dit jullie cliënt was?? We zijn deze taal(?) eigenlijk niet gewend... :(

mguilmot
03/02/05, 20:02
Zijn handje vasthouden en stap voor stap uitleggen wat hij moet doen.

Juist zoals bij peuters ;)

Luuc
03/02/05, 20:05
Tjonge, dit is wel erg extreem.

Ik zou een (vriendelijk) mailtje terugsturen met de mededeling dat er alleen op een normale manier gecommuniceerd wordt.


Zijn handje vasthouden en stap voor stap uitleggen wat hij moet doen.Komt mij inderdaad bekend voor :p

Zenda
03/02/05, 20:13
Ik zou hier niet op in gaan. Althans, geen reactie op zijn vraag.

Stuur je klant een email en ga hem hierin stap-voor-stap uitleggen hoe hij te werk kan gaan. Een communicatie mogelijkheid is natuurlijk ook MSN (weet niet of jullie dit doen).

superior-is
03/02/05, 21:09
Haha, ik zou zijn geld terugstorten. Als dat de manier van communicatie is, dan wil ik niet eens weten wat er gebeurd als er echt problemen c.q. vragen zijn.

Maar goed, je moet natuurlijk ook een luxe positie zitten als je klanten kan weigeren.

Triloxigen
03/02/05, 21:22
Idd, zvm geld terug stoerten..
Van dit soort mensen moet je zsm af, kosten meer tijd (en geld) dan dat het oplevert..

Dennis
03/02/05, 21:24
Bel hem even :)

Wij hebben ook eens zo'n klant gehad. Helemaal doorgegaan totdat het een rechtzaak werd, en die hadden we gelukkig gewonnen. Ging om een bedrag van maar 60euro.

Volgende keren zou ik hem terug laten storten. Hij had namelijk ook maar 3 weken van zijn hosting gebruik gemaakt.

hunter
03/02/05, 21:25
Altijd terug storten en afsluiten. Al zit je niet in die luxe positie. Dergelijke klanten geven later nog veel meer ellende en in hun ogen doe je het toch altijd verkeerd. Hoe goed je het ook doet.

DennisWijnberg
03/02/05, 21:33
Inderdaad, dan wordt het tijd om afscheid te nemen van elkaar.

dreamhost_nl
03/02/05, 21:43
Wij zijn principeel eigenlijk tegen het terugstorten van geld (zo is dat ook in onze "Algemene Voorwaarden" opgenomen). Het gevraagde (domeinnaam + web hosting pakket) is tenslotte geheel geleverd conform afspraak en contract.

De cliënt rekent het ons dus eigenlijk aan dat het een ontzettende n00b is... :p

We hadden ooit eerder al eens eerder een klant die "wat onbeschoft" door de bocht kwam; dit is later ook goedgekomen... :)

Tsja... :rolleyes:

Henky!
03/02/05, 21:49
Soms raken mensen in paniek of ze worden kwaad omdat ze het allemaal niet begrijpen. Ze hadden een totaal andere voorstelling van wat zou gebeuren.

In dat geval kan de kleuter benadering je uiteindelijk ook een bijzonder tevreden klant opleveren. En apetrots omdat ie voor het eerst een bestandje heeft ge upload.

Jochem - Kameel
03/02/05, 22:13
De kleuter benadering is inderdaad het meest effectief.

Al heb ik laatst wel een klant die sponsorhosting had verteld dat we niet verder met hem willen. In onze ogen had hij gewoon enkele dingen niet in orde waardoor dingen niet werkten, keer op keer uitgelegd wat hijs moest doen, maar als je dan steeds mailtjes met scheldwoorden en eisen terugkrijgt is het snel afgelopen, zeker bij sponsorhosting.

HBCS
03/02/05, 22:58
ik zou er een telefoontje aan wagen om te proberen te achter haalen wat er
voor hem in het hebreews is en dan kijken of het op te lossen is
en het belangrijkste voor jullie is dus wat hebben jullie er zelf van geleerd

suc6 er mee

cridea
03/02/05, 23:51
Soms krijg je de volgende dag opeens een poeslief mailtje dat het niet zo bedoeld was. Even afwachten kan soms ook wonderen doen!

Clanhost
04/02/05, 00:06
Ik zou het geld terugstorten, iemand die zo tekeer gaat, daar ga je nog veel problemen mee krijgen als er bijvoorbeeld een kleine storing is o.i.d. Als die nou op een normale manier instructies had gevraagd dan had ik even persoonlijk contact gezocht om het uit te leggen.

MaffeMuis
04/02/05, 00:16
Mail terug sturen,

"Helaas dus u alweer gaat, 't was 'n fijne samenwerking, en het ga u goed in de toekomst."

En het geld terug dumpen exc. domeinnaam. Met zulke klanten ben je veel meer tijd en ergernis kwijt. En als je ze 1 keer helpt met iets waar je geen support op geef, dan staan ze er elke dag om te zeuren.
*erg bekend*

En ik neem aan dat de meeste mensen toch wel kunnen inloggen. Als je ze daar al bij moet helpen :S

Remigius
04/02/05, 03:29
Tja, lastig... ik zou denk ik een normaal mailtje terug sturen met de vraag wat er precies niet lukt en dat de klant eventueel kan bellen indien deze hulp nodig heeft.

Per telefoon gaan ze meestal niet zo tekeer en mocht je weer zo'n mail terug krijgen; geld terugstorten en mail sturen dat je het jammer vind dat de samenwerking niet goed verliep.

WelleKe
04/02/05, 11:35
Heb je al gekeken of er niets mis was met de tekst uit de activeringsmail?

Ik zou hem bellen en vragen wat er mis is en of je kunt helpen. Vervolgens geef je ook aan dat je de toonzetting in de mail erg onbeschoft vond en dat dat niet de manier is waarop je wilt communiceren.

Duidelijkheid is belangrijk en daarin mag je naar jezelf kijken, maar je mag de klant ook opvoeden ;)

Mathieu
04/02/05, 11:51
Volgens mij is er inderdaad iets mis met z'n emailbericht?

Ik zou hem aan een kant z'n geld teruggeven, maar aan de andere kant ook niet hoor.

Geld niet teruggeven: idd, bij een grote storing is die klant zelf ook een grote storing

Geld teruggeven: "Ik zat vroeger bij dieje en da was superslecht, nu zit ik bij dieje, veel beter.."

dreamhost_nl
04/02/05, 16:12
Eén van de dames van de Administratie heeft een (lief) e-mailtje teruggeschreven met wat links om de cliënt beter wegwijs te maken in de materie. Er is verder niet gerept over de toon van communiceren; dat kan altijd nog. Kijken wat hier uitkomt... Will keep you informed... ;)

BTW: Er is niets mis met de verstuurde e-mail. Deze worden automatisch gegenereerd en dan hadden er de laatste tijd wel meer cliënten geklaagd lijkt me dan alleen deze ene... :rolleyes: 't is dus echt de cliënt waar het aanligt...

ivokox
04/02/05, 17:20
De klant netjes de deur wijzen en vervolgens een IP ban geven... ;)

_Leitz
04/02/05, 18:25
hoe loopt dit af ?:D

alex[nl]
04/02/05, 19:07
Ik denk dat wanneer je kans ziet om deze boze bui die hoogstwaarschijnlijk uit onmacht is ontstaan te veranderen (door 'beter' te informeren) je er een hele trouwe (trotse wellicht) klant aan kan overhouden.

Hij had kennelijk een bepaald verwachtingspatroon en de uitkomst is anders. Dat kan je hem niet verwijten, eerder dat hij communicatief slecht zaken onder woorden kan brengen .. En dat kan je hem tot zekere hoogte leren :)

Succes iig! :)

Danny Mekic
04/02/05, 23:55
Geld terugstorten is goed mogelijk. Bedenk je echter goed dat als het je lukt deze klant tevreden te stellen, door een heldere, duidelijke maar ook persoonlijke aanpak toe te passen, dit wel eens een hele trouwe, langdurige klant zou kunnen worden..

Remigius
05/02/05, 05:19
Misschien wel leuk om hier te plaatsen hoe het afgelopen is. Ik ben namelijk wel benieuwd.

WouterSp
05/02/05, 09:47
Kom op zeg, dit is toch geen serieus topic?

Als je een bedrijf kan runnen weet je toch zeker wel hoe je zoeits wilt gaan oplossen? En hoef je dit absoluut niet aan je concurrenten/collega's te gaan vragen.

Als je dit niet zelf weet op te lossen moet je m.i. toch eens gaan nadenken of je wel geschikt bent als ondernemer....

Beetje nutteloos topic als je het mij vraagt...

MaffeMuis
05/02/05, 11:07
Origineel geplaatst door WouterSp
En hoef je dit absoluut niet aan je concurrenten/collega's te gaan vragen.

Als je dit niet zelf weet op te lossen moet je m.i. toch eens gaan nadenken of je wel geschikt bent als ondernemer....


OMG, zullen we dan maar het hele forum opdoeken ;)

WouterSp
05/02/05, 11:16
Origineel geplaatst door MaffeMuis


OMG, zullen we dan maar het hele forum opdoeken ;)

Dat is natuurlijk onzin. Er staan hier ook heel veel nuttige dingen. Maar dit hoor je (m.i.) als ondernemer toch wel zelfstandig te kunnen oplossen...

wv-
05/02/05, 11:56
Origineel geplaatst door WouterSp


Dat is natuurlijk onzin. Er staan hier ook heel veel nuttige dingen. Maar dit hoor je (m.i.) als ondernemer toch wel zelfstandig te kunnen oplossen...

"als een kleutertje begeleiden" he ;)

WelleKe
05/02/05, 11:57
Dat is natuurlijk onzin. Er staan hier ook heel veel nuttige dingen. Maar dit hoor je (m.i.) als ondernemer toch wel zelfstandig te kunnen oplossen...

Wat is er mis mee om aan vrienden/collega's te gaan vragen hoe zij een bepaalde situatie zouden oplossen? Door het te vragen krijg je verschillende inzichten en verschillende manieren van benaderen.

Jij gaat me niet vertellen dat jij nooit eens iets aan iemand anders vraagt, of jij bent op dit gebied een sociaal communicatief wonder. Maar gezien de reactie van jou op dit topic weet ik daar het antwoord al wel op :P

Dennis
05/02/05, 12:00
Origineel geplaatst door WouterSp
Dat is natuurlijk onzin. Er staan hier ook heel veel nuttige dingen. Maar dit hoor je (m.i.) als ondernemer toch wel zelfstandig te kunnen oplossen... Dat is echt onzin hoor. Dit zijn dingen waar je uit ervaring mee leert omgaan.

Je kunt in zulke gevallen veel hebben aan de ervaring van je mede-hosters.

WouterSp
05/02/05, 13:02
Origineel geplaatst door WelleKe
Jij gaat me niet vertellen dat jij nooit eens iets aan iemand anders vraagt, of jij bent op dit gebied een sociaal communicatief wonder. Maar gezien de reactie van jou op dit topic weet ik daar het antwoord al wel op :P

Tuurlijk, ik vraag ook weleens het e.e.a. aan iemand anders. Maar ik ben dan ook geen zelfstandige ondernemer.

En dit gaat niet om iets technisch ofzo. Als je daarvoor eens wat vraagt is dat niet heel abnormaal. Niemand weet alles.

Maar dit is wel zo standaard. Je zou als zelfstandige ondernemer toch wel moeten weten hoe je met zoeits omgaat. Echt iets heel lastigs is dit niet. Je maakt mij niet wijs dat de TS niet zelf had kunnen bedenken wat er nu in de reactie's staat als "oplossing".

En daarbij heb je als bedrijf (neem ik aan) wel iets van een juridisch adviseur waar je op terug kan vallen om te weten wat je wel en niet verplicht bent.

Als we voor elke boze/onbeschofte klant een topic gaan openen hoe we het beste kunnen reageren. Dan voorzie ik heel wat topic's. Er zijn bedrijven met haast alleen maar boze/onbeschofte klanten.

eMiz0r
05/02/05, 13:41
Waar maak je je druk om als ik vragen mag? Die jongen vraagt gewoon wat hulp en anderen helpen hem er graag bij. Laat mensen in hun waarde aub.

Overigens zou ik gewoon het geld terugstorten "conform de afspraak". Niet natrappen en woorden vuil maken over de communicatie. Gewoon strikt, maar netjes blijven.

stijnbol
05/02/05, 14:00
Hij verwacht misschien dat jij voor hem die site gaat maken, de info opzoeken om erop te zetten en even uploaden. Verder nog even de domeinnaam juist laten aankomen en een catchall instellen voor de emails op het domein.

Nu zit die sukkelaar gewoon op zijn url te klikken en er gebeurt niks! :D

PS. Zou me niks verbazen als hij 'FTP' en 'HTTP' als hebreeuws zou ervaren :P

WouterSp
05/02/05, 14:36
Origineel geplaatst door eMiz0r
Waar maak je je druk om als ik vragen mag?

Ik heb absoluut niks tegen TS persoonlijk maar ik kan er gewoon niet bij dat je als ondernemer hier hulp bij nodig hebt.

Als je dit niet zelf kan oplossen vraag ik me af waarom je uberhaupt ondernemer bent geworden. Er zullen nog wel lastigere dingen langskomen. En dan gaan we elk probleempje op WHT posten?!?!

Maar goed, laten we er maar over ophouden. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen ;).

dreamhost_nl
05/02/05, 14:58
:rolleyes: Laat de hoeveelheid reacties op deze thread maar voor zichzelf spreken...

M-BahZ
05/02/05, 17:04
Origineel geplaatst door WouterSp


Ik heb absoluut niks tegen TS persoonlijk maar ik kan er gewoon niet bij dat je als ondernemer hier hulp bij nodig hebt.

Ik begrijp jouw standpunt erg goed, maar op zich zou je het dan wel met me eens moeten zijn dat de soms erg verschillende reakties hier op zn minst interessant zijn. ;)

Hjalmar
08/02/05, 09:53
@ TS:

Hoe is het afgelopen? Al reactie van de klant gekregen?

Hessel
10/02/05, 08:47
ik vind het vrij onbeschoft om een klant uit te schelden. Vroeger hadden veel ondernemers hebben het motto: "klant is koning."
dat gaat bij jullie (dreamhost red.) blijkbaar niet op.(goed om te weten voor in de toekomst)
mischien is het wel een oud mannetje van 80 die voor zijn (klein)zoon/dochter een site wil(de) bouwen. En had hij zijn dag niet. en als hij echt een zogenaamde "n00b" is. Wat dan nog? niet iedereen kan goed met techniek omgaan. We zijn tenslotte niet allemaal zulke "nerds" als jullie ;). (natuurlijk is dit niet persoonlijk bedoeld)

mijn excuus voor de late reactie maar dit was gewoon een topic waarop ik moest reageren.

Met Vriendelijke Groet,

Hessel (een fanatieke WHT lezer)

chrisism
10/02/05, 09:43
Klanten uitschelden doe je natuurlijk al helemaal niet en je komt altijd wel klanten tegen die moeilijk zijn. Dat kan je gewoon niet vermijden.. helaas de wereld bestaat inderdaad niet uit allemaal perfecte mensen. Altijd eerst vriendelijk proberen te helpen, ookal komt de klant nog zo ergelijk over.

Hessel
10/02/05, 10:10
Origineel geplaatst door chrisism
Klanten uitschelden doe je natuurlijk al helemaal niet en je komt altijd wel klanten tegen die moeilijk zijn. Dat kan je gewoon niet vermijden.. helaas de wereld bestaat inderdaad niet uit allemaal perfecte mensen. Altijd eerst vriendelijk proberen te helpen, ookal komt de klant nog zo ergelijk over.
inderdaad...

EWS
10/02/05, 10:43
Mis ik iets ofzo? Ik lees namelijk alleen dat Dreamhost een (lief) mailtje terug heeft gestuurd.... en niks over uitschelden ofzo

veenman
10/02/05, 11:06
Misschien mosterd na de maaltijd, maar de wet koop op afstand (colportage wet) welke op WHT ook uitvoerig is besproken zegt dat de klant binnen 7 dagen zijn aankoop terugdraaien, en als dit niet gemeld wordt in het contract en/of algemene voorwaarden kan deze het contract ten alle tijden nietig laten verklaren.

Dit geld dan niet voor de domeinnaam omdat dat maatwerk betreft, maar voor de hosting geld dat duidelijk wel. Op grond hier van had je feitelijk het geld voor de hosting al terug 'moeten' storten, echter kan je domein+hosting te samen als het maatwerk product zien waardoor dat niet op gaat.

Hessel
10/02/05, 11:12
met uitschelden bedoel ik eigenlijk meer uitlachen ik bedoel daar zijn jullie goed in... in het topic met 24 pagina's (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=26445) en hier... Ik vindt dat jullie hadden kunnen weten dat er ook nog n00b's op deze wereld bestaan en als jullie (verschillende hosters.red) daar grappig over zitten te doen dan voelt een (potentiele)klant zich niet serieus genomen.

Mijn Excuus aan dreamhost voor het volgende:
"dat gaat bij jullie (dreamhost red.) blijkbaar niet op.(goed om te weten voor in de toekomst)"
hiermee bedoelde ik dus een aantal hosters.

Met Vriendelijke groet,

Hessel

dreamhost_nl
10/02/05, 21:14
Zucht... zo zie je maar weer hoe snel iemand je ergens van beschuldigd zonder dat hier enige vorm van waarheid in schuilt... :(

Dit is ondertussen allang onderling met de cliënt geregeld... deze cliënt bleek zich iets verkeken te hebben op de totale kosten en het saldo van zijn bankrekening... en daarom wilde hij onder de ondertekende contracten uit te komen... hij verwoordde het alleen een "beetje krom"...

Topic mag wat mij betreft dicht voordat er nog meer beschuldigingen uit de lucht komen vallen... :rolleyes: