PDA

Bekijk Volledige Versie : vraagje over IP adres overzicht tooltje



erasmuskip
03/02/05, 15:01
Vraagje..

Wat gebruiken jullie zoal voor tooltje om IP ranges per adres te administreren? Ik zoek iets dat een overzicht geeft van welke machines c.q. klanten welke adressen in gebruik hebben.

Liefst online en PHP && MySQL gebaseerd, maar kan niet echt iets vinden?

Toch maar met een Excel sheet blijven werken? ;)

thanx,
E

TimmiT.nl
03/02/05, 15:27
Hier ben ik ook erg nieuwsgierig naar!

Qweb
03/02/05, 16:12
wij hebben hem zelf ontwikkeld nadat we op zoek zijn geweest en niets konden vinden wat voldeed/voldoet aan onze eisen. Meteen maar het beheren van welke server op welke poort van de switches en apc's erbij gezet, wel zo makkelijk

Ic3man
03/02/05, 16:18
Origineel geplaatst door Qweb
wij hebben hem zelf ontwikkeld nadat we op zoek zijn geweest en niets konden vinden wat voldeed/voldoet aan onze eisen. Meteen maar het beheren van welke server op welke poort van de switches en apc's erbij gezet, wel zo makkelijk

Nou, daar zullen ze veel aan hebben, een zelfgeschreven script dat hun niet kunnen gebruiken :rolleyes:

TimmiT.nl
03/02/05, 17:26
Origineel geplaatst door Qweb
wij hebben hem zelf ontwikkeld nadat we op zoek zijn geweest en niets konden vinden wat voldeed/voldoet aan onze eisen. Meteen maar het beheren van welke server op welke poort van de switches en apc's erbij gezet, wel zo makkelijk


Wil je deze met ons delen?

erasmuskip
03/02/05, 18:10
heb inmiddels tcpdb geinstalleerd en aangepast naar mijn eigen behoeften, is een redelijk flexibele setup met erg handige zoekfunctie.

http://www.tcpdb.com/

Qweb
04/02/05, 12:43
Nou, daar zullen ze veel aan hebben, een zelfgeschreven script dat hun niet kunnen gebruiken
Er werd gevraagd wat men gebruikt, mijn reactie is daarop.


Wil je deze met ons delen?
Helaas, er zit te veel omheen gebouwd om alleen dat stukje eruit te kunnen halen. Daarnaast zit er ook een stukje code bij wat ik liever geheim wil houden (ook waar het voor dient enzo :P). Anders had ik dat graag gedaan. En daarnaast, ik denk dat je beter af bent met tcpdb, ik heb de demo bekeken, en dat ziet er aardig uit.

jurrian
04/02/05, 14:49
Ik weet niet in hoeverre ARP-tables uit te lezen zijn op de router, maar aan de hand daarvan weet je welk MAC-adres op welke IP's reageert. Vervolgens heb je alleen nog een registratie nodig welk MAC-adres bij welke klant hoort.

De router zou ieder ip-adres in zijn ARP-tabel moeten hebben.

TimmiT.nl
24/02/05, 19:03
tcpdb werkt goed, bedankt voor deze reply

Cliff
24/02/05, 19:39
Er zijn behoorlijk wat open source pakketten die dit kunnen. Ik noeme:

- NorthStar
- IPPlan
- IPTool
- phpIP Management
- PHPIPRipe
- TCPdb