PDA

Bekijk Volledige Versie : [TK] DRS (domein registratie systeem)



YSAE
02/02/05, 17:49
Beste,

24 Inet is al lange tijd bezig met het ontwikkelen van een domeinnaam registratie systeem voor SIDN, Enom en DirectI.

24 Inet heeft besloten dit systeem in 2 varianten ook aan te bieden aan geïnteresseerden die hier gebruik van willen maken.

Drs Source: U ontvangt de volledige source code en kunt deze zelf verder aanpassen / ontwikkelen.
Drs Lease: U ontvangt een encoded versie en ontvangt updates van 24 Inet.

Het systeem bevat de volgende functies:


[list=0]
- Nieuwe registraties / verhuizingen op basis van contact handles.
- Aanmaak contact handles / verwijderen en aanpassen van handles.
- Overzichtelijk overzicht van domeinnamen met vervaldatum.
- Mogelijkheid om nameservers van domeinnamen aan te passen.
- Mogelijkheid om domeinnamen te verwijderen (opheffen)
- Toevoegen / Aanpassen / Verwijderen van nameserver groepen.
- Transactie Overzicht van de betaalde domeinnamen.
- Automatische transacties.
- Saldo wordt automatisch afgeschreven.
- Mogelijkheid tot invoeren van klant specifieke prijzen.
- Intergratie met SIDN.
- Intergratie met Enom / Directi.
- SIDN informatie is voor de klant niet zichtbaar.
- Realtime versturen naar de SIDN, Enom of Directi.
- Automatische refund bij foutieve registratie / verhuizing.
- Mogelijkheid tot uitzetten van het systeem bij onderhoud.
- Mogelijkheid tot uitzetten van registraties per extensie.
- Automatische status updates.
- Aanmaak klanten + toewijzen saldo.
- Keuze tussen wel of niet een realtime klant.
- Genereren EPP code.
- Domeinlock beheren.
[/list=0]

Nog in ontwikkeling en wordt deze maand opgeleverd:


[list=0]
- Cronjob voor vernieuwingen van domeinnamen. (admin)
- Mailing naar alle resellers. (admin)
- Mailing naar één reseller. (admin)
- Overzicht domeinnamen per klant. (admin)
- Vervaldatum domein per klant op basis van 5,10,30 dagen. (admin)
- Handmatig vernieuwen domeinnamen met X aantal jaar. (admin)
- Verwijderen domeinnamen (admin)
- Overzicht Saldo / Transacties per klant (admin)
- Bulk registratie per extensie (reseller) (admin)
- Nameservercheck voor daadwerkelijke registratie (reseller)
- Mail naar sidn bij verhuizing indien dit niet is aangegeven.
- Automatische vernieuwing domeinnaam. Indien dit is ingesteld.

[/list=0]

Wat bent u nodig?:


[list=0]
- Mysql database
- Aparte login voor het systeem
- SIDN account
- Enom of Directi account (of beiden)
- Zend (enkel bij leased versie)
[/list=0]

Wat kost het?:


[list=0]
- Source: 500 euro excl BTW eenmalig.
- Leased: 250 euro / jaar excl BTW en eerste jaar gratis updates.
[/list=0]

Meer informatie?:


[list=0]
- Email: info@24inet.nl
- Telefoon: 0546-493439
[/list=0]

Mr. Snooby
02/02/05, 17:55
Is er een demootje?

Dennis
02/02/05, 18:00
Een import-optie van eNom domains en/of .NL domains is ook een leuke optie?

Source is exclusief updates?

royen99
02/02/05, 18:01
Is het mogenlijk om geautomatiseerd domeinen in te vullen ?
bv dus een .csv file te importeren waar de gegevens in staan (per regel 1 domein, velden gescheiden door ;, tabs, oid) dus zonder enige handmatige aktie.

prijs vindt ik overigens iets aan de hoge kant...

Ber|Art
02/02/05, 18:02
Intergratie met SIDNIn juni komt de SIDN met DRS 4.0 zitten deze update(s) van het systeem bij de prijs inbegrepen?

YSAE
02/02/05, 18:52
Origineel geplaatst door Mr. Snooby
Is er een demootje?

Nee helaas niet. Ik zal kijken of ik een aantal screenshots online kan plaatsen. Probleem is dat veel dingen gekoppeld zijn aan de database en aan de registrars..we hebben nog geen tijd gehad om een demo account functionaliteit toe te voegen.

YSAE
02/02/05, 18:53
Origineel geplaatst door DennisCitus
Een import-optie van eNom domains en/of .NL domains is ook een leuke optie?

Source is exclusief updates?

Wat bedoel je precies met import optie van enom / nl domeinnamen? Bedoel je bestaande domeinnamen ?

Source is exclusief updates. Leased is inclusief updates.

YSAE
02/02/05, 18:56
Origineel geplaatst door royen99
Is het mogenlijk om geautomatiseerd domeinen in te vullen ?
bv dus een .csv file te importeren waar de gegevens in staan (per regel 1 domein, velden gescheiden door ;, tabs, oid) dus zonder enige handmatige aktie.

prijs vindt ik overigens iets aan de hoge kant...

Op dit moment is dit nog niet mogelijk. Wellicht dat wij deze optie nog gaan inbouwen. Een domeinnaam moet in ieder geval altijd gekoppeld worden aan een handle. Een datum wanneer deze functie in het systeem verwerkt wordt is nog niet aan te geven.

YSAE
02/02/05, 18:57
Origineel geplaatst door BerArt
In juni komt de SIDN met DRS 4.0 zitten deze update(s) van het systeem bij de prijs inbegrepen?

Ja.

Toon
02/02/05, 19:00
ik wacht ook nog even op screenshots..

royen99
02/02/05, 19:07
Origineel geplaatst door YSAE


Op dit moment is dit nog niet mogelijk. Wellicht dat wij deze optie nog gaan inbouwen. Een domeinnaam moet in ieder geval altijd gekoppeld worden aan een handle. Een datum wanneer deze functie in het systeem verwerkt wordt is nog niet aan te geven.

Dit is nl in principe de enige optie waar wij intresse zouden hebben. Momenteel gebruiken we reeds DRAMS als drs en deze biedt die mogenlijkheid helaas ook niet.
Iets dergelijks mag dus ook een uitgeklede versie zijn (zonder front end en mooie grafische toeters en bellen).

YSAE
02/02/05, 19:12
Origineel geplaatst door Toon
ik wacht ook nog even op screenshots..

Een aantal screenshots:

http://drs.24inet.nl/drs1.JPG
http://drs.24inet.nl/drs2.JPG
http://drs.24inet.nl/drs3.JPG
http://drs.24inet.nl/drs4.JPG
http://drs.24inet.nl/drs5.JPG
http://drs.24inet.nl/drs6.JPG

Even snel gemaakt. Een screenshot zegt alleen weinig. Het gaat om de werking van het systeem en wat erachter zit. Mensen die daadwerkelijk interesse hebben zal ik telefonisch benaderen en het systeem mee doornemen. Ook kan ik dan aan de hand van een aantal voorbeelden de werking laten zien.

Bij de source kun je natuurlijk een geheel eigen layout gebruiken en het systeem integreren op de manier zoals je dit zelf wilt.

YSAE
02/02/05, 19:19
Origineel geplaatst door royen99


Dit is nl in principe de enige optie waar wij intresse zouden hebben. Momenteel gebruiken we reeds DRAMS als drs en deze biedt die mogenlijkheid helaas ook niet.
Iets dergelijks mag dus ook een uitgeklede versie zijn (zonder front end en mooie grafische toeters en bellen).

Ik heb net even nagevraagd. Deze optie gaat er komen maar een datum is nog niet bekend. Zodra ik hierover iets weet zal ik dit posten.

TMourik
02/02/05, 22:58
Welke programmeertaal is er gebruikt? ik denk PHP?

YSAE
02/02/05, 23:31
Origineel geplaatst door TMourik
Welke programmeertaal is er gebruikt? ik denk PHP?

Klopt

PeterT
02/02/05, 23:51
Jammer dat de source versie geen updates heeft :)

YSAE
03/02/05, 11:05
Origineel geplaatst door PeterT
Jammer dat de source versie geen updates heeft :)

Dit is eventueel wel mogelijk maar dan tegen een vast maandelijks tarief. Bij de source versie ben je vrij om de code te veranderen en dingen toe te voegen. Bij een eventuele update aan onze kant is het dan moeilijker om deze update in te voegen als de code veranderd is.

Mikey
03/02/05, 12:49
Origineel geplaatst door YSAE


Dit is eventueel wel mogelijk maar dan tegen een vast maandelijks tarief. Bij de source versie ben je vrij om de code te veranderen en dingen toe te voegen. Bij een eventuele update aan onze kant is het dan moeilijker om deze update in te voegen als de code veranderd is.

en wat als er nou door een fout van het programeren een bug in zit die anderen in staat stelt het systeem voor de gek te houden ? Hoe zit het met zulke bugs ?

YSAE
03/02/05, 12:59
Origineel geplaatst door Mikey


en wat als er nou door een fout van het programeren een bug in zit die anderen in staat stelt het systeem voor de gek te houden ? Hoe zit het met zulke bugs ?

Beveiliging is een groot punt waar lang aan gewerkt is. Het zou anders heel simpel zijn om met een paar commando's nameservers te veranderen van een andere klant. Of zelfs domeinnamen te registreren op naam van een andere klant. Bij de source wordt het systeem volledig bug vrij opgeleverd. Dat wil zeggen het systeem wordt door ons geinstalleerd en getest op de server van de klant. Daarna geven wij de klant de mogelijkheid om het systeem te testen met testdata en eventuele opmerkingen te plaatsen. Op het moment dat het systeem volledig werkt vragen wij de klant dit schriftelijk te bevestigen.

Eventuele aanpassingen die daarna gemaakt worden, die eventueel nadelig voor de security van het systeem zijn, zijn te wijten aan de klant aangezien wij vanaf het moment van oplevering geen wijzigingen meer maken aan de code.

Bij de lease optie is uiteraard 24 Inet verantwoordelijk voor de beveiliging en onderhoud van het systeem. Belangrijk is daarbij dat 24 Inet ten alle tijden toegang tot het systeem moet hebben. Indien dit niet mogelijk is kan 24 Inet geen updates installeren en kunnen wij ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor fouten in het systeem.

TSG-Hans
03/02/05, 13:20
Origineel geplaatst door YSAE


Bij de source wordt het systeem volledig bug vrij opgeleverd.

Dit kun je onmogelijk zeker weten.

YSAE
03/02/05, 13:27
Origineel geplaatst door STABLE


Dit kun je onmogelijk zeker weten.

Als je het zo wilt bekijken is geen enkel systeem bug vrij en heb je gelijk. Elke dag worden er wel nieuwe exploits gevonden welke zo'n systeem op zijn kop kunnen zetten.

Met de vermelding van bug vrij bedoel ik ermee dat met alle mogelijke security aspecten is rekening gehouden. Waaronder dat klanten dus enkel wijzigingen kunnen doorvoeren van eigen domeinnamen en domeinnamen bijvoorbeeld niet geregistreerd kunnen worden op een ander id. Ook de integratie met de registry's is zo optimaal mogelijk beveiligd.

Mikey
03/02/05, 14:29
Origineel geplaatst door YSAE


Als je het zo wilt bekijken is geen enkel systeem bug vrij en heb je gelijk. Elke dag worden er wel nieuwe exploits gevonden welke zo'n systeem op zijn kop kunnen zetten.

Met de vermelding van bug vrij bedoel ik ermee dat met alle mogelijke security aspecten is rekening gehouden. Waaronder dat klanten dus enkel wijzigingen kunnen doorvoeren van eigen domeinnamen en domeinnamen bijvoorbeeld niet geregistreerd kunnen worden op een ander id. Ook de integratie met de registry's is zo optimaal mogelijk beveiligd.

Mag ik vragen wie jullie security check uitgevoerd heeft ? De programmeur zelf of een derde partij. In veel software zitten bugs, zeker als het meerdere functies kan bevatten. Kijk maar naar vbulletin, phpbb en meer voorbeelden. Allemaal software die al een tijdje meegaan, en ook daar zit wel eens een foutje in. Dus dan vraag ik me af hoe je kan garanderen dat het bug/security vrij is ?

Daarom nogmaals worden er patches geleverd op moment er een kritieke security issue is gevonden aan de mensen die de source kopen ? Of is het cashen en wegwegzen ?

Stefan Mensink
03/02/05, 14:47
Als ik het zo lees wordt het systeem in 2 varianten geleverd:

- abonnement
- source

Het abonnement is voor mensen die het willen gebruiken zoals het is, en is inclusief updates.

De source lijkt me meer voor mensen die de DRS als basis willen nemen, en dan zelf verder willen ontwikkelen. Als je dat toch doet, dan lijkt me dat je de security-fixes ook zelf wel door kan voeren.

Zonder twijfel is er ook wel een abonnement te krijgen op de source + updates. Betaal je alleen meer, lijkt me.

YSAE
03/02/05, 14:47
Origineel geplaatst door Mikey


Mag ik vragen wie jullie security check uitgevoerd heeft ? De programmeur zelf of een derde partij. In veel software zitten bugs, zeker als het meerdere functies kan bevatten. Kijk maar naar vbulletin, phpbb en meer voorbeelden. Allemaal software die al een tijdje meegaan, en ook daar zit wel eens een foutje in. Dus dan vraag ik me af hoe je kan garanderen dat het bug/security vrij is ?

Daarom nogmaals worden er patches geleverd op moment er een kritieke security issue is gevonden aan de mensen die de source kopen ? Of is het cashen en wegwegzen ?

Door onszelf is deze security check uitgevoerd. Tevens ook door een extern persoon met grote ervaring in de ontwikkeling van dergelijke systemen en de security hiervan. Security patches worden dan ook bij de lease licentie zeer zeker meegeleverd. Bij de source kunnen wij updates leveren maar deze zullen dan zelf geinstalleerd moeten worden aangezien wij geen rekening kunnen houden met klanten die het systeem volgens eigen manier aanpassen / veranderen.

YSAE
03/02/05, 14:48
Origineel geplaatst door Stefan Mensink
Als ik het zo lees wordt het systeem in 2 varianten geleverd:

- abonnement
- source

Het abonnement is voor mensen die het willen gebruiken zoals het is, en is inclusief updates.

De source lijkt me meer voor mensen die de DRS als basis willen nemen, en dan zelf verder willen ontwikkelen. Als je dat toch doet, dan lijkt me dat je de security-fixes ook zelf wel door kan voeren.

Zonder twijfel is er ook wel een abonnement te krijgen op de source + updates. Betaal je alleen meer, lijkt me.

Dit klopt. Zie mijn uitleg hierboven.

PeterT
03/02/05, 15:04
Origineel geplaatst door YSAE
Bij de source kunnen wij updates leveren maar deze zullen dan zelf geinstalleerd moeten worden aangezien wij geen rekening kunnen houden met klanten die het systeem volgens eigen manier aanpassen / veranderen.

En wat zijn de kosten hiervan ?

YSAE
03/02/05, 15:34
Origineel geplaatst door PeterT


En wat zijn de kosten hiervan ?

50 euro per update. Klanten zijn wel verplicht een document bij te houden met een ChangeLog indien er grote code veranderingen zijn doorgevoerd.

ju5t
20/02/05, 14:08
Is dit systeem template based?

YSAE
20/02/05, 15:51
Origineel geplaatst door getUP
Is dit systeem template based?

Dit wordt ingebouwd. Op dit moment is nog niet alles template based.

ju5t
21/02/05, 23:53
Mooi. Hoe gemakkelijk is het geheel te implementeren in bijvoorbeeld een klanten administratie, bestel systemen etc?

WilloW
11/11/05, 09:28
is dit systeem nog steeds te koop? Ben namelijk opzoek naar zo'n systeem.

Triloxigen
11/11/05, 09:43
Origineel geplaatst door WilloW
is dit systeem nog steeds te koop? Ben namelijk opzoek naar zo'n systeem.

24inet is volgns mij overgenomen, dus ik denk van niet.

WilloW
11/11/05, 10:03
Origineel geplaatst door Triloxigen


24inet is volgns mij overgenomen, dus ik denk van niet.

Hmmz dan moet ik even verder zoeken

xYnta
11/11/05, 11:14
Het systeem is trouwens ook in mijn bezit maar het werkt totaal niet voornamelijk omdat Elwin mij toen de tijd een lege database heeft gegeven. Ik denk dat je beter inderdaad even verder kunt zoeken.

HostServe
01/01/06, 16:51
Is er inmiddels al een werkend systeem ? Danwel niet van 24Inet

JKW
01/01/06, 17:23
Via de search ;) :

www.awbs.com

www.providersoftware.nl (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=59839)

http://www.rrpproxy.net/

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=65680


EDIT:// typo's

wonko
01/01/06, 17:29
Zoals reeds enkele malen gemeld, hebben wij ook een dergelijk systeem, maar enkel in managed service aanbieding (server bij ons of bij jullie, door ons gemanaged, met onze soft erop). Doet verschillende registries (eurid, dns.be, sidn, directi...). Het systeem wordt door verschillende bedrijven gebruikt, en ook door ons (voor ons managed het een kleine 15k domeinen). Er is een admin level en een reseller level. Opties, uitbreidingen,... allemaal mogelijk, op aanvraag...

HostServe
01/01/06, 18:56
wonko maar het is dus niet te koop zonder een ander service bij openminds af te nemen.

wonko
01/01/06, 20:15
sinan, dit is afzonderlijk te koop, maar is een "service" die je koopt, geen CD'tje met een stuk sourcecode op. Het is een DRS die bij ons op een server loopt (of op een server bij u), door onze mensen onderhouden en aangepast wanneer nodig, met ondersteuning van ons, een fully managed solution. De prijs is per jaar, en afhankelijk van wat je er allemaal bij wenst (qua functionaltiteit, maar ook qua ondersteuning. Voor een bepaalde klant handelen wij bvb alle vragen/problemen van de eindgebruikers ook af, in naam van deze klant. Dit is natuurlijk niet standaard ;)).

xYnta
02/01/06, 10:28
Origineel geplaatst door wonko
sinan, dit is afzonderlijk te koop, maar is een "service" die je koopt, geen CD'tje met een stuk sourcecode op. Het is een DRS die bij ons op een server loopt (of op een server bij u), door onze mensen onderhouden en aangepast wanneer nodig, met ondersteuning van ons, een fully managed solution. De prijs is per jaar, en afhankelijk van wat je er allemaal bij wenst (qua functionaltiteit, maar ook qua ondersteuning. Voor een bepaalde klant handelen wij bvb alle vragen/problemen van de eindgebruikers ook af, in naam van deze klant. Dit is natuurlijk niet standaard ;)).

Lijkt het jullie niet verstandig om hier een heel nieuw topic over te openen aangezien dit topic zwaar verouderd is en over een ander systeem gaat?