PDA

Bekijk Volledige Versie : Microsoft releases Google rival



Ber|Art
01/02/05, 20:04
Microsoft releases Google rival: http://money.cnn.com/2005/02/01/technology/microsoft_search.reut/index.htm?cnn=yes :)

Undo
01/02/05, 21:47
Inderdaad, en ik vind Google toch echt beter. Zowiezo vind ben ik anti-micorsoft. Die willen ook in alles de beste zijn, ze moeten maar accepteren dat Google beter is;).

Ber|Art
01/02/05, 21:49
Concurentie kan geen kwaad ;)

Mr. Snooby
01/02/05, 22:30
A joh wel leuk dat ze 't proberen...

Grumpy
01/02/05, 22:42
http://search.msn.nl/results.aspx?q=webhostingtalk&FORM=QBHP

Webhostingtalk.nl staat boven de .com

Dat is in ieder geval wel goed gelukt :p

M-BahZ
01/02/05, 22:54
Jammer dat die MSN Search alles zoveel mogelijk op de gebruiker toegesneden wil presenteren.
Bij Nederlandse gebruikers zal er zoveel mogelijk uit Nederland afkomstige content gepresenteerd worden.

Dat kan een voordeel zijn, maar is onnodig wanneer we dit niet expliciet aangeven in onze zoekopdracht.

Het kan overigens ook enorm vervelend zijn wanneer er bepaalde Nederlandse forums en websites zonder clue verkozen worden boven buitenlandse exemplaren met clue. ;)
Overigens heeft Microsoft wel een leuk ranking systeem wat meer op relevantie lijkt te controleren, hetzij in een wat groffere vorm.
Voor de -1- woord zoektermen een uitkomst in ieder geval.

Uiteraard heb ik ook een "zoekmachine" gezocht met MSN Search, en gevonden. ;)

WouterSp
01/02/05, 23:05
Uiteraard heb ik ook een "zoekmachine" gezocht met MSN Search, en gevonden. ;)

Haha, inderdaad. Google is hit #1 als je zoekt op "zoekmachine". :D

Dennis
01/02/05, 23:34
Origineel geplaatst door Undo
Inderdaad, en ik vind Google toch echt beter. Zowiezo vind ben ik anti-micorsoft. Die willen ook in alles de beste zijn, ze moeten maar accepteren dat Google beter is;). Mjah... Microsoft wil overal marktaandeel in pikken.

Maar in dit geval vind ik het wel slim dat Microsoft ook meedoet. Ik ben nu nog 100% tevreden over Google, maar ze moeten ook niet te groot en machtig worden. :)

@Grumpy:
http://search.msn.co.uk/results.aspx?q=webhostingtalk&FORM=QBHP

Maar niet in de UK. Das dan wel weer netjes :)

chielsen
02/02/05, 00:47
Origineel geplaatst door M-BahZ
Jammer dat die MSN Search alles zoveel mogelijk op de gebruiker toegesneden wil presenteren.
Bij Nederlandse gebruikers zal er zoveel mogelijk uit Nederland afkomstige content gepresenteerd worden.

Dat kan een voordeel zijn, maar is onnodig wanneer we dit niet expliciet aangeven in onze zoekopdracht.

Het kan overigens ook enorm vervelend zijn wanneer er bepaalde Nederlandse forums en websites zonder clue verkozen worden boven buitenlandse exemplaren met clue. ;)
Overigens heeft Microsoft wel een leuk ranking systeem wat meer op relevantie lijkt te controleren, hetzij in een wat groffere vorm.
Voor de -1- woord zoektermen een uitkomst in ieder geval.

Uiteraard heb ik ook een "zoekmachine" gezocht met MSN Search, en gevonden. ;)

Dat viel me idd op, ik kreeg veel nederlandse resulaten terwijl ik dat helemaal niet aanvinkte. Ook lijkt het alsof ze niet eens wikipedia doorzoeken.

Wat ik dan wel weer grappig vond is dat als ik op 'chielsen' zoeken, ik telconline.com als resultaat krijg. Dat is mijn site, maar er staat nog helemaal geen content op en er wordt ook bijna nergens erheen gelinkt.. Erg vreemd, maar wel leuk.

MediaServe
02/02/05, 01:41
Dat viel me idd op, ik kreeg veel nederlandse resulaten terwijl ik dat helemaal niet aanvinkte.Dat doet Google ook. Vergelijk maar eens resultaten tussen Google.com en Google.nl :) Zoek maar eens op "webhosting" ofzo!

Domenico
02/02/05, 11:36
Hebben jullie gisteren die brief van Bill Gates gelezen?

Daarin legt hij uit hoe de search engine door input van duizenden mensen INCLUSIEF HIJZELF (letterlijk op deze manier) tot stand is gekomen.

Wat denken jullie dat zijn 'input' geweest zal zijn?

"hmmm, Google is succesvol, laten we hetzelfde maken als google, we geven het de originele naam MSN Search. De gratis wereldwijde promotie wegens de ahum hoge nieuwswaarde en het feit dat we het stoppen in al onze producten zodat de meeste gebruikers er niet omheen kunnen zou een persoonlijk succesnummer kunnen zijn."

Goed gedaan meneer Bill Gates!
:(

PeterT
02/02/05, 12:12
Domenico, vergeet niet dat Gates van huis uit een programmeur is en dat hij om die reden een stapje terug heeft gedaan een paar jaar geleden...

Domenico
02/02/05, 19:20
Origineel geplaatst door PeterT
Domenico, vergeet niet dat Gates van huis uit een programmeur is en dat hij om die reden een stapje terug heeft gedaan een paar jaar geleden...

Ik ken de geschiedenis van meneer Gates heel erg goed. Hij doet nu niet veel anders dan hij vroeger deed. Bestaande ideeen hernoemen/omvormen (CP/M, QDOS, VisiOn, VisiCalc, WordStar, MSN Search en ga zo maar door) en opnieuw uitbrengen. Hij is gewoon een heel sluwe verkoper en ik moet de eerste innovatie van Bill Gates en Microsoft dan ook nog meemaken. In helemaal niets als eerste en ik vraag me af of dit ooit nog eens zal gebeuren? :huh: