PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke webserver?



DangerMan
01/02/05, 11:35
Wij willen voor onze rackspace te vullen en nieuwe server gaan bestellen.
De server moet redelijk zware php/mysql applicaties gaan draaien.
Ik heb op de Dell site de PowerEdgeTM SC1425 Dual Xeon 1U-server bekeken.
Qua prijs/kwaliteit lijkt me dit een goeie keus.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Of verder nog Tips waarop ik moet letten?

Triloxigen
01/02/05, 11:37
Zorg dat je 'veel' geheugen hebt, denk aan minimaal 2 GB.

TimmiT.nl
03/02/05, 13:52
zorg dat er ook raid in draait!

Mikey
03/02/05, 15:39
aan de performance van een xeon heb je alleen als je het icm doet met een sloot geheugen. Houd daar rekening mee.

Tuinslak
04/02/05, 18:49
Mij hebben ze ook altijd gezegd om voor webservers scsi harddisks te nemen.
Omdat ide (geen idee met sata) zeer snel kapot gaat.
Omdat ie dan veel (bij grote sites toch) kleine files moet lezen, en de hdd zeer snel afslijt.

Maarja, scsi kost dan ook een pak duurder...

TechXP
04/02/05, 20:03
'Thank you for choosing Dell'

Ik heb het niet zo op dell als ik zie dat men er veel problemen mee heeft. Tenminste dit heb ik gemerkt op mijn stage.

dreamhost_nl
05/02/05, 09:59
Ik zou eens naar een vergelijkbaar systeem gaan kijken van SuperMicro (http://www.supermicro.com/products/system/1U/?typ=X64).
Onze ervaringen met Dell zijn ook zeker niet perfect te noemen... :(

DaRkDrEw
05/02/05, 16:15
"Dell, take it back to hell"

stijnbol
05/02/05, 16:37
Ik vind persoonlijk Dell zelfs tamelijk duur. Als ik een server laat maken op bestelling, een wit product zogezegd met merkonderdelen, dan betaal je een berg minder. Ik heb er zo een paar in gebruik en nooit problemen mee gehad. 1 keertje een defecte HD gehad en 1 latje mem, en allebei snel kunnen vervangen omdat dit gewoonweg te weinig kost om het niet in voorraad te hebben.

roland
07/02/05, 21:18
De service van DELL is ontzettend goed. je weet dat als je nu een server koop, dat ze over 4 jaar nog de onderdelen hebben. Probeer dat maar eens bij je lokale pc boer.

Logisch dat het prijziger is dan de winkel op de hoek, je betaald voor de service en je weet dat het zwaar getest is, alle onderdelen perfect met elkaar samen werken en er is altijd iemand beschikbaar/bereikbaar voor support.

Voor kritieke processen zou ik toch voor bewezen kwaliteit gaan waar je weet dat je de komende x jaar nog terecht kunt.

Zie het maar als Sweex apparatuur vergelijken met Cisco.

Ik gebruik DELL's nu voor 5 jaar. 1 probleem gehad met 4 computers die ik zwaar intensief gebruik. Doorgebrande HD, dag erna stond een DELL monteur voor de deur met een nieuwe hd.