PDA

Bekijk Volledige Versie : 1U server - info



clanhosting
31/01/05, 21:06
heb mezelf al een 1u rack aangeschaft, mijn vraag was nu:

- een goed mobo (welk is goed, voor pc's gebruik ik msi.. )
- opteron of xeon (i kwas van plan opteron te nemen, maar las hier ergens dat dit in een 1u teveel hitte veroorzaakt, is dat zo??)

de server gaat op s-ata raid1 werken...

graag jullie reacties...

s2software
31/01/05, 22:24
Heb je al een rackmount gekocht of een colocatie plaats?
Als het een rackmount is, watvoor eentje?

clanhosting
01/02/05, 15:49
een supermicro, heb je ook het typenummer nodig of zij nze allemaal zelfde ivm koeling...

Bestlevel
01/02/05, 15:59
Ik kan je aanraden om er ook een SuperMicro moederbord in te zetten.

Wat voor case heb je? (typenummer)

MediaServe
01/02/05, 16:18
Moederbord: Asus, Tyan, Intel of Supermicro
Je zoekt op hun websites een plank die geschikt is voor 1U behuizingen en die aan jouw verwachtingen kan voldoen (VGA onboard, LAN onboard, RAID onboard etc.)

Processor: Ik zou voor Opteron gaan, betere prijs/prestatie verhouding dan Xeon. Performance is eens stuk beter dan Xeon dankzij de ingebouwde memorycontroller en 64-bit instructies.

Ter vergelijking: Een 2,0 GHz Opteron 246 presteert ongeveer zoals een 3,6 GHz Xeon heb ik mij laten vertellen. Opteron kost ongeveer € 450,00, de Xeon kost ongeveer € 850,00

XF-RICK
01/02/05, 17:29
Origineel geplaatst door MediaCreations
Moederbord: Asus, Tyan, Intel of Supermicro
Je zoekt op hun websites een plank die geschikt is voor 1U behuizingen en die aan jouw verwachtingen kan voldoen (VGA onboard, LAN onboard, RAID onboard etc.)

Processor: Ik zou voor Opteron gaan, betere prijs/prestatie verhouding dan Xeon. Performance is eens stuk beter dan Xeon dankzij de ingebouwde memorycontroller en 64-bit instructies.

Ter vergelijking: Een 2,0 GHz Opteron 246 presteert ongeveer zoals een 3,6 GHz Xeon heb ik mij laten vertellen. Opteron kost ongeveer € 450,00, de Xeon kost ongeveer € 850,00

Moeilijk hoor, Xeon zal binnenkort ook 64 bit enabled zijn, en dan weer de snelheid van de Opteron de kop in drukken.

Ik zou persoonlijk 2x Opteron 244 nemen, die zijn nog aardig betaalbaar, daarbij een Tyan bord met onboard S-ATA raid (Promise, of eventueel goede hardware controller). Zorg tevens voor een goed gekoelde rackmount. Geen Chieftec, maar Chenbro of iets in die richting.

Mocht je nog geen S-ATA schijven hebben, je zou dan de Raptor Western Digital schijven kunnen overwegen. 2x 36 GB of eventueel de snellere 74GB edities.

Alles boven alles, vergeet geen ECC geheugen!

clanhosting
01/02/05, 18:40
i kheb al een 1u supermicro, maar heb me laten vertellen dat een 1u te moeilijk is om een opteron te koelen (te veel warmte)

XF-RICK
01/02/05, 18:58
Origineel geplaatst door clanhosting
i kheb al een 1u supermicro, maar heb me laten vertellen dat een 1u te moeilijk is om een opteron te koelen (te veel warmte)

Dual CPU oplossingen zijn meestal wat moeilijker te koelen, nou is SuperMicro geen slecht merk en zou het best weleens kunnen werken. Een 2U oplossing zou welliswaar is beter zijn, maar in een 1U is het zeker niet onmogelijke.

Ik zou zeggen, bouw het gebeuren eens in, en laat hem tenminste 24 uur zwaar werk verrrichten, zodat je kan kijken wat de CPU temperatuur wordt en hoe je dit het beste kan bestrijden.

clanhosting
01/02/05, 19:45
ok bedankt, zouden msi moederbporden voor servers ook degelij kzijn, gebruik altijd msi in pc's en ben zeer tevreden...

XF-RICK
01/02/05, 19:51
Ja MSI moederborden kan je eventueel in servers gebruiken, dit is echter niet server optimized. Je zult dus eerdere koelingsproblemen ondervinden. Voorbeeldje, RAM modules zullen in de airflow zitten, zodat je koeling achteruit gaat.

;)

clanhosting
01/02/05, 19:58
tyan dus, want asus heeft niet veel voor opteron..
die van msi zijn wel speciaal voor server, hebben ze slechte airflow of wat?

dusseuh een van deze 2:
http://www.tones.be/shop_product.php?idx=100603
http://www.tones.be/shop_product.php?idx=TYAN%20TIGER%20K8W

XF-RICK
01/02/05, 20:16
Dit is een serverboard: http://www.tones.be/shop_product.php?idx=100603

Zijn aardig prijzig, maar dan heb je wel wat.