PDA

Bekijk Volledige Versie : Adverteren! Maar waar?



deeltje
31/01/05, 01:20
Graag ervaringen / kosten / url's wat volgens jullie de beste sites voor een Nederlands hosting/webdesign bedrijf zijn om te adverteren.

XS-24
31/01/05, 01:52
WHT..... mail de beheerder (onderaan linkje adverteren?)

deeltje
31/01/05, 02:03
Ik zou graag serieuse reacties zien, met ervaringen. Dit was wel een erg voor de hand liggende opmerking!!

TechXP
31/01/05, 02:42
Origineel geplaatst door deeltje
Ik zou graag serieuse reacties zien, met ervaringen. Dit was wel een erg voor de hand liggende opmerking!!

Ben nog geen webhostingbedrijf, maar had zelf al gezocht naar een goede plek om te adverteren.

Ik had mezelf afgevraagd: waar zit de groep die ik wil aanspreken?

Daarna ben ik gaan zoeken naar de sites waar die doelgroep dus zit. (de populaire sites)

deeltje
31/01/05, 02:43
Origineel geplaatst door TechXP


Ben nog geen webhostingbedrijf, maar had zelf al gezocht naar een goede plek om te adverteren.

Ik had mezelf afgevraagd: waar zit de groep die ik wil aanspreken?

Daarna ben ik gaan zoeken naar de sites waar die doelgroep dus zit.

Nou wil ik niet lullig overkomen hoor, maar dat lijkt me nogal logisch... mijn vraag is naar specifieke sites en ervaringen

Bontekoe
31/01/05, 07:14
En jouw doelgroep is ? Stomme vraag, stom antwoord?

Wij stonden op phpfreakz.nl, afrader qua hits. Het ging alleen om de naamsbekendheid in dit geval.

muaddib
31/01/05, 09:02
Misschien moet je eens kijken naar http://www.webads.nl .

Bontekoe
31/01/05, 09:03
daar hebben wij destijds ook contact mee gehad, vond ze aan de telefoon al zo onduidelijk dat we verder geen zaken met ze gedaan hebben.

Het hangt echt af van wat je wil, google kan ook goede reclame mogelijkheden bieden. De clickrates van google liggen zowiezo hoger dan de normale banner methode.

aheadtech
31/01/05, 10:21
Voor klanten werving lijkt het me een slecht idee. Voor naamsbekendheid kan ik me nog voorstellen. Er zijn zoveel banners met hosting reclame, ik vraag me af of dit zich ooit z'n geld kan opleveren. De meeste serieuze en ervaren internet gebruikers hebben geen reclame filter in hun browser nodig omdat ze zowiezo om de reclames heen lezen. Investeer in een goede vindbaarheid via google en als je prijs goed is, of je biedt een bijzondere service, zorg dan dat je op internetten.nl staat.

(geen antwoord op je vraag, just my 2ct's)

Triloxigen
31/01/05, 10:53
Schrijf je in, en je wordt 3x per week gebeld met aanbiedingen om te adverteren... :)

Laatst vroegen ze nog of er intresse was in adverteren in de gemeentegids...
Wie kijkt daar nou in (behalve de oma van de buren die geen internet heeft).
Niet bepaald mijn doelgroelp..

DennisWijnberg
31/01/05, 11:08
Wij hosten momenteel op Tweakers.net

Triloxigen
31/01/05, 11:19
Origineel geplaatst door DennisWijnberg
Wij hosten momenteel op Tweakers.net
bedoel je niet adverteren op..?

DennisWijnberg
31/01/05, 11:56
Ja, vanzelfsprekend..

Als je de hele dag hosten zegt, dan kun je op een gegeven moment niets anders meer :p

kilian
31/01/05, 12:15
@deeltje:
Mag ik vragen wat de doelgroep is?

deeltje
31/01/05, 13:58
Origineel geplaatst door kilian
@deeltje:
Mag ik vragen wat de doelgroep is?

De doelgroep is zo'n beetje alles en iedereen die op zoek is naar webhosting/colocatie en of webdesign.

Dus dat varieert van student voor studentenvereniging tot groot bedrijf voor front-back_office oplossingen.

Ik had idd ook al phpfreakz.nl gevraagd om een prijzenlijstje, het kwam daar op €80,- per maand voor een ielle piellerig klein bannertje.

Misschien is het wel verstandig om een advertentie te plaatsen in de plaatselijke krant hier?.....

graag verdere discussies:P

Bontekoe
31/01/05, 14:24
Alles en iedereen? Nou, leuk plan heb je. Denk je dat je de 'hele' markt kunt aanspreken?

Je zult je toch moeten fixeren op een deel, bijvoorbeeld MKB of zoals budget hosters de jongeren.

Triloxigen
31/01/05, 14:49
Origineel geplaatst door Bontekoe
Alles en iedereen? Nou, leuk plan heb je. Denk je dat je de 'hele' markt kunt aanspreken?

Je zult je toch moeten fixeren op een deel, bijvoorbeeld MKB of zoals budget hosters de jongeren.

Nee..
je kan per advertentie toch spitsen op de doelgroep die de advertentie bereikt..

deeltje
31/01/05, 14:52
Origineel geplaatst door Triloxigen


Nee..
je kan per advertentie toch spitsen op de doelgroep die de advertentie bereikt..

Dat is wel de bedoeling ja, lijkt mij vrij logisch.


Stel op phpfreakz.nl adverteer je met veel ruimte, veel databases en veel scriptondersteuning.

Op bijv. een MKB site adverteer je met veel support, weinig gezeik voor het bedrijf, alles wordt uit handen genomen etc.

en op studentensite adverteer je met GOEDKOOP snel en handig!

eMiz0r
31/01/05, 14:52
Adverteren in de Computer Idee. Exact je doelgroep en een oplage van 350.000 bladen per 2 weken.

We hebben hier 4 maanden in geadverteerd en hebben een zeer snelle stijgende lijn in het aantal bestellingen geconstateerd.

Het is een dure investering, maar de kosten zijn er inmiddels bijna helemaal uit. En toch kunnen we nog steeds voortborduren op de populariteit die we toen er mee gehaald hebben.

Wij zijn toen in totaal zo rond de 6000 euro er aan kwijtgeraakt (1x per maand, 4 maanden in totaal). Het was het waard iig.

deeltje
31/01/05, 14:56
Ik denk inderdaad (tenminste zo lijkt het erop) dat adverteren in vakbladen de beste optie zal zijn. Hoewel € 6000,- toch ver boven ons budget ligt zullen er vast wel bladen zijn (computerclubs) die het voor minder doen :P

Maar ik kan gewoon bijna niet geloven dat er geen goede websites zijn waarbij het interessant genoeg is voor een bedrijf als de onze om te adverteren.

PlugInInfo
31/01/05, 15:25
Uit ervaring wil ik eidereen die gaat adverteren de volgende tips geven:

Maar gebruik van actuele banners. Advertentie die op de actualiteit inspelen halen een hoger klikratio dan “gewone” banners.

Verwissel je banners gedurende een campagne. Op banners die een zeer lange periode draaien, wordt naar verloop van tijd steeds minder geklikt. Ik adviseer je banner minstens één keer per maand te wisselen. Liever 1 keer per week!

Zorg ervoor dat je jouw banners doorlinkt naar een relevante pagina. Dit is echt heel belangrijk. Laat de banner niet doorlinken naar de index, maar naar een speciaal voor die banner ontworpen pagina.

Spreek je doelgroep aan. Bijvoorbeeld niet “Wij bieden persoonlijk advies”, maar “U weet niet welke hosting u moet nemen? Wij bieden u persoonlijk advies” De banner met de tweede kreet zal een hogere klikratio hebben dan de eerste banner.

Maak gebruik van “alt-teksten”.

Ik ben het aheadtech eens. Banner moeten de naamsbekendheid diennen, en niet gebruikt worden voor het werven van klanten.

deeltje
31/01/05, 15:34
Kijk dit zijn antwoorden waar ik iets aan heb! dankjewel!

Ik ben ook alweer druk bezig onze banners aan te passen en het lijkt me dus idd ook erg verstandig veel verschillende banners op voorraad te hebben. Ook het gelijk doorlinken naar de goede pagina is een fijne tip :P aangezien veel bezoekers via banners onze site verlaten vanaf de index pagina.

Unixadmin
01/02/05, 03:26
Ik denk inderdaad (tenminste zo lijkt het erop) dat adverteren in vakbladen de beste optie zal zijn. Hoewel € 6000,- toch ver boven ons budget ligt zullen er vast wel bladen zijn (computerclubs) die het voor minder doen

Als jij de MKB-markt wilt bedienen dan moet jij toch in hun blad 'MKB ondernemen' adverteren. 1 A4'tje ruimte kost je gauw 5000 Euro, dacht ik. Als jij niet zo'n grote budget hebt dan zal jij wat anders verzinnen om toch aan klanten te komen. Zie http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=62903

Allard M
01/02/05, 10:55
Origineel geplaatst door PlugInInfo
Uit ervaring wil ik eidereen die gaat adverteren de volgende tips geven:

Maar gebruik van actuele banners. Advertentie die op de actualiteit inspelen halen een hoger klikratio dan “gewone” banners.

Verwissel je banners gedurende een campagne. Op banners die een zeer lange periode draaien, wordt naar verloop van tijd steeds minder geklikt. Ik adviseer je banner minstens één keer per maand te wisselen. Liever 1 keer per week!

Zorg ervoor dat je jouw banners doorlinkt naar een relevante pagina. Dit is echt heel belangrijk. Laat de banner niet doorlinken naar de index, maar naar een speciaal voor die banner ontworpen pagina.

Spreek je doelgroep aan. Bijvoorbeeld niet “Wij bieden persoonlijk advies”, maar “U weet niet welke hosting u moet nemen? Wij bieden u persoonlijk advies” De banner met de tweede kreet zal een hogere klikratio hebben dan de eerste banner.

Maak gebruik van “alt-teksten”.

Ik ben het aheadtech eens. Banner moeten de naamsbekendheid diennen, en niet gebruikt worden voor het werven van klanten.

Tnx man;)
zou ik onthouden