PDA

Bekijk Volledige Versie : Kliklijn voor ondernemers



hunter
30/01/05, 21:37
In het kader van topics als "zwartmakerij" en alle pogingen om anderen de nek om te draaien..... Kliklijn voor ondernemers (http://www.telegraaf.nl/binnenland/17667171/Kliklijn_voor_ondernemers.html)!
Ben benieuwd wie van jullie hier gebruik van gaat maken :p

Furbster
30/01/05, 21:40
Als het goed is zul je daar nooit achter komen ;-)

hunter
30/01/05, 21:44
Origineel geplaatst door Furbster
Als het goed is zul je daar nooit achter komen ;-)
Da's 1 :D

Triloxigen
30/01/05, 21:44
Nee, ik ga daar geen gebruik van maken.
Ik vind zul soort initiatoeven slecht voor de zakenwereld.. Vergelijkbaar met maffia praktijken.

hunter
30/01/05, 21:46
Origineel geplaatst door Triloxigen
Nee, ik ga daar geen gebruik van maken.
Ik vind zul soort initiatoeven slecht voor de zakenwereld.. Vergelijkbaar met maffia praktijken.

Da's dus anderhalf ;)

V. Kleijnendorst
30/01/05, 21:46
Origineel geplaatst door Triloxigen
Nee, ik ga daar geen gebruik van maken.
Ik vind zul soort initiatoeven slecht voor de zakenwereld.. Vergelijkbaar met maffia praktijken.

Niet persoonlijk bedoeld, maar jouw reacties met 'bel de FIOD' zijn niet op één hand te tellen?

hunter
30/01/05, 21:48
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors


Niet persoonlijk bedoeld, maar jouw reacties met 'bel de FIOD' zijn niet op één hand te tellen?
Hoppa. Ik stop met tellen :D

MediaServe
30/01/05, 21:50
Goede actie! :)
Er zijn genoeg malafide bedrijven die boven de wet en regels denken te kunnen werken, daar kun je als gedupeerde (concurrent) nu eindelijk eens iets aan doen

hunter
30/01/05, 21:51
Origineel geplaatst door MediaCreations
Goede actie! :)
Er zijn genoeg malafide bedrijven die boven de wet en regels denken te kunnen werken, daar kun je als gedupeerde (concurrent) nu eindelijk eens iets aan doen
Ik doelde op hosters hier op het forum actief, niet op de hele Nederlandse zakenwereld ;)

Bontekoe
30/01/05, 22:02
Ik vind het echt slecht, bar slecht, dat zoiets uberhaupt verzonnen moet worden. Laat ze bij de KVK beter achtergrond informatie controleren en wat controle doen op de diensten van een bedrijf. Dan filter je er al 90% uit.

hunter
30/01/05, 22:03
Origineel geplaatst door Bontekoe
Ik vind het echt slecht, bar slecht, dat zoiets uberhaupt verzonnen moet worden. Laat ze bij de KVK beter achtergrond informatie controleren en wat controle doen op de diensten van een bedrijf. Dan filter je er al 90% uit. En wat nu als "het bedrijf" niet ingeschreven staat?

Bontekoe
30/01/05, 22:08
Origineel geplaatst door hunter
En wat nu als "het bedrijf" niet ingeschreven staat?
Dan is het geen bedrijf, daar let je als potentiele klant toch wel op? Zo niet, dan ben je gewoon raar bezig denk ik.

Op alle officiele formulierne (offerte, fakturen etc) moet een KVK en BTW nummer staan. Staat het er niet dan weet je toch genoeg?

hunter
30/01/05, 22:12
Origineel geplaatst door Bontekoe

Dan is het geen bedrijf, daar let je als potentiele klant toch wel op? Zo niet, dan ben je gewoon raar bezig denk ik.

Op alle officiele formulierne (offerte, fakturen etc) moet een KVK en BTW nummer staan. Staat het er niet dan weet je toch genoeg? Toch zijn er zat die daar mee sjoemelen. Jij en ik kijken daar misschien wel naar en hebben toegang tot de dbase van de KvK maar heel veel hebben dat niet en vertrouwen blindelings op wat op het briefpapier, etc.. staat.

Triloxigen
30/01/05, 22:17
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors


Niet persoonlijk bedoeld, maar jouw reacties met 'bel de FIOD' zijn niet op één hand te tellen?

Als ik een probleem heb met een bedrijf, leg ik het probleem voor.
Van mij part klaag ik ze aan..

Maar een beetje achter iemand z'n rug om de klik-meneer uit te hangen pas ik voor..
Ik hou niet van dat soort praktijken :)

TSG-Hans
30/01/05, 22:20
Er wordt al veel geklikt door Nederlanders. Bij de Belastingdienst komen enorm veel (anonieme) tips binnen, ook vooral van ex-echtgenoten en ex-werknemers, en buren (waar doet buurman het allemaal van?)

Furbster
30/01/05, 22:24
Ach, ik zal er geen gebruik van maken, ik kan mijn tijd wel beter gebruiken maar het is wat mij betreft net als met de wet op de privacy. Zolang je niets verkeerd doet is er niets aan de hand. Dus laat iemand mij maar verklikken, ik heb niets te verbergen...

Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat er in de webhosting erg makkelijk wat bijgebeund kan worden. Daar mag natuurlijk best eens naar gekeken worden...

hunter
30/01/05, 22:25
Origineel geplaatst door STABLE
Er wordt al veel geklikt door Nederlanders. Bij de Belastingdienst komen enorm veel (anonieme) tips binnen, ook vooral van ex-echtgenoten en ex-werknemers, en buren (waar doet buurman het allemaal van?) Is het dan iets typisch Nederlands, dat "Kinne Sinne"?

hunter
30/01/05, 22:27
Origineel geplaatst door Furbster


Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat er in de webhosting erg makkelijk wat bijgebeund kan worden. Daar mag natuurlijk best eens naar gekeken worden... Hah kijk..., en dat bedoel ik nu met "ben benieuwd" ;)

hunter
30/01/05, 22:37
Origineel geplaatst door Furbster

Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat er in de webhosting erg makkelijk wat bijgebeund kan worden. Daar mag natuurlijk best eens naar gekeken worden... Bedoel je overigens zo iets (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=64167)?

Furbster
31/01/05, 10:27
Zoiets ja, het is gewoon jammer dat een aantal 'bedrijfjes' er zo'n enorme puinhoop van maakt (zie de verschillende fora op WHT). Op zo'n manier drijf je de klanten uiteindelijk natuurlijk voor de zekerheid toch maar naar een van de grote jongens toe.

eMiz0r
31/01/05, 10:29
Origineel geplaatst door Bontekoe

Dan is het geen bedrijf, daar let je als potentiele klant toch wel op? Zo niet, dan ben je gewoon raar bezig denk ik.

Je staat er versteld van hoeveel mensen niet kijken naar een KvK of BTW nummer :)

Ik vind het een goede zaak. Een kliklijn zou geen enkel probleem moeten vormen voor de bedrijven die gewoon legaal bezig zijn. Ben je dat niet.. tsja, je weet de consequenties.

Furbster
31/01/05, 10:36
Als jij naar een winkel gaat, kijk je dan eerst of die winkel wel ingeschreven is bij de KvK en de belastingdienst?

eMiz0r
31/01/05, 10:38
Nee totaal niet. Maar ook niet wanneer bedrijven via internet verkopen (aangezien een winkel snel door de mand zou vallen bij de belastingdienst). Dat probeer ik juist te zeggen. Ik ben vast niet de enige die een bedrijf niet helemaal gaat uitpluizen voordat ik er iets koop.

HighFly
02/02/05, 00:56
Ik ben het totaal ONEENS met elke kliklijn die er maar is.

Het wordt zo langzamerhand een "politiestaat" en daarbij komt dat de dienders van de wet steeds luier worden. Ze zitten zometeen alleen nog maar achter hun TFT scherm te surfen, bellen en te onderzoeken.

Meer blauw op straat is beter denk ik! Dit weekend is er weer iemand mishandeld en overleden in Doetinchem.
Had dat niet voorkomen kunnen worden?
(okay, okay, dit is volkomen off-topic, maar toch :huh: )

Ahead-IT
02/02/05, 01:29
Ik vind dat zelfstandigen het al moeilijk genoeg hebben de dag van vandaag, zo een kliklijn is voor niemand goed.

Als er echt iets mis met met bedrijf X, ga dan gewoon naar de handelsrechtbank en dien klacht in.

Ik vrees dat ze nu van een muis een olifant gaan maken,.
De kleinste problemen die onderling te regelen zijn, zullen worden uitvergroot .

alex[nl]
02/02/05, 03:32
Leuk ja, komen ze langs, de hele boel controleren, jij je tijd kwijt, en als dan blijkt dat er niks aan de hand is "ga zo door meneer, goedemiddag".. .geweldig...

En een rekening met een KvK/BTW#? Leuk, maar controleer je pér ondernemen [1] of deze wel echt bestaat is en [2] vraag je een uitreksel op om te kijken of het bedrijf waarmee je zaken doet ook voorkomt tussen de handelsnamen etc? Dat bedoel ik ..