PDA

Bekijk Volledige Versie : Contractstermijnen altijd 1 jaar?



manne
30/01/05, 19:11
Ik heb tot nu toe meestal Amerikaanse hosting bedrijven gebruikt voor het hosten van mijn websites alleen nu was ik opzoek naar een Nederlandse om mijn hachje onder te brengen. Het viel mij op dat elke Nederlandse host die ik tot nu toe tegen ben gekomen een contractstermijn heeft van minimaal 12 maanden. Is dit standaard bij Nederlandse webhosting aanbieders?
Ik ben Amerikaanse gewend en de meesten gebruiken het "month-to-month" basis princiepe.

Alvast bedankt.

WH-Tim
30/01/05, 19:20
Niet alle bedrijven. Wel de meeste bedrijven. Dit wordt meestal gedaan om kinderen te voorkomen welke de eerste maand betalen en daarna niet meer, maar waar de hosting welk zo klantvriendelijk wilt zijn om geduld te hebben met de betaling van jouw kant. Hier maken natuurlijk veel mensen misbruik van waardoor bijna alle hostings nu zeggen per 3 maanden, per half jaar of per jaar een contract.

Xerious
30/01/05, 19:42
Het hangt er vooral vanaf wat voor producten. Gewone hosting is idd bijna altijd 12 maanden.

Dedicated en Colocatie verschillen heel erg, soms een jaar, soms een maand en soms een kwartaal.

Zenda
30/01/05, 19:50
Nee hoor.

Wij hanteren een contractsperiode van 3 maanden.
Wat mij inderdaad wel opviel is dat de meeste 12 maanden hebben.

royen99
30/01/05, 19:57
Wij hebben ook standaard 3 maanden. Voor een domein naam is het (uiteraard) wel voor 1 jaar (de betaling ervan dan), maar dat lijkt me logisch).

Xerious
30/01/05, 20:15
Ik zei ook BIJNA ;).

Furbster
30/01/05, 20:44
waarom logisch dat je een domeinnaam per jaar doet? In het geval van een .com/net/org inderdaad logisch, maar SIDN betaal je toch ook per kwartaal?

Triloxigen
30/01/05, 20:45
Wij hanteren ook een standaard contractsduur per jaar.
Maar indien er een vraag komt voor een proefperiode of tijdelijke periode zal dat geen probleem vormen.

XBL
30/01/05, 21:01
Origineel geplaatst door Furbster
waarom logisch dat je een domeinnaam per jaar doet? In het geval van een .com/net/org inderdaad logisch, maar SIDN betaal je toch ook per kwartaal? Voor ons gaat het niet op, omdat we via ODR registreren. Maar zelfs dan nog zou ik het paar jaar houden, omdat het domein anders relatief duurder wordt (gaan extra administratieve uren inzitten in het factureren van een .nl domein). Ipv van 4 maal de administratie kosten voor een domein te betalen, betaal je deze nu 1 maal.

Jochem

royen99
30/01/05, 21:12
Origineel geplaatst door Furbster
waarom logisch dat je een domeinnaam per jaar doet? In het geval van een .com/net/org inderdaad logisch, maar SIDN betaal je toch ook per kwartaal?
<-- zie zijkant ....

PeterT
30/01/05, 21:17
Wij hebben een contractsperiode van 1 maand.
Domeinen worden in dat geval wel per jaar betaald.

Carl<n-media>
01/02/05, 15:52
Het zijn veelal de transactiekosten van de bank die ervoor zorgen dat je per jaar moet betalen. Overigens is het bij ons ook mogelijk om per kwartaal te betalen. De kosten zijn dan echter iets hoger dan bij betaling per jaar.

spirit010
01/02/05, 15:55
Voor shared hosting hanteren wij een contractsduur van onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één maand.

stefken
04/02/05, 22:49
Ik zit bij http://www.cashmoneybrothers.com en kan per 3 maanden betalen, maar heb vooruit betaald voor 1 jaar, is handig en 2% korting is altijd mooi meegenomen. Als ik het geld zou moeten laten staan brengt het niets op tenzij ik het vastzet op men spaarrekening, niet dus...

Dennis
05/02/05, 11:13
Origineel geplaatst door Furbster
waarom logisch dat je een domeinnaam per jaar doet? In het geval van een .com/net/org inderdaad logisch, maar SIDN betaal je toch ook per kwartaal? Wehehehe... Ik ga toch geen facturen van 4x (15/4 = 3.75) sturen? Nee. Ik accepteer alleen maar jaarlijkse betalingen voor domeinregistraties, gewoon in ons eigen belang.

Geldt ook voor shared-hosting. Wij hebben al hosting vanaf €30,- per jaar. Daarvoor ga ik echt niet elke maand een factuur sturen.

Bij resellerhosting, dedicated-servers en colocation ligt het anders.