PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanbiedingen lopen uit de hand



euro-access
30/01/05, 17:02
Hallo

Iedereen merkt de laatste tijd dat aanbiedingen behoorlijk uit de hand lopen. Er worden appels met peren vergeleken.

Voorbeeld :

Firma A koopt VOLUME mbits in. dus met bepaalde garanties.
in het aanbod van Firma A staat nergens dat het VOLUME is
alleen aantal mbits + prijs.

mbits aanbieden voor Euro 5,- maar met ping tijd van 200ms is niet gelijk aan mbits voor 50 euro maar met een ping tijd van 60ms

De klant koopt eigenlijk A maar krijgt C.

Firma A koopt bij firma Z
firma B koopt bij firma Z
Firma C koopt bij firma Z

Maar ze bieden alle 3 andere prijzen waarvan het verschil heel erg groot is. Wat is het verschil?

VOORSTEL :

Vermeld voortaan om wat voor soort mbits het gaat.
Premium of iets anders, nu kun je dus elke naam geven die maar wilt dus gelijk uptime garantie en Latency (ping garanties)

Dan heeft de klant duidelijk inzicht in de verschillen.
Is het voor andere users van WHT duidelijk om wat het gaat.

host3000
30/01/05, 17:17
Vooropgesteld, ik heb helemaal niets tegen je. Maar ik vind dat je een beetje zeurt.

Eerst hadden we het KVK nummer, toen het netwerk, daarna het SIDN lid en nu het soort bandbreedte. Moeten we over een half jaar gaan vertellen in welk merk auto we rijden, om de kans op pech in te schatten?

Ik heb niets te verbergen en doe dat ook niet. Maar ik word een beetje moet van dat gezeur van al die concurrenten die vinden dat ze te weinig verkopen.

Dennis
30/01/05, 17:19
Volgens mij is hier geen aanleiding tot discussie over? Zijn hier hosters in Nederland met gigantische pings enzo dan?

Volgens mij staan vrijwel alle webhosters hier in een goed netwerk.

euro-access
30/01/05, 17:25
Het is maar een voorstel en ik had wel reactie verwacht van jullie.
er zullen nog een paar bij komen.

Maar zal ook wel reactie krijgen van dit is een goed idee.

het gaat om PING garanties.

Ping garantie voor PREMIUM is anders dan ping garantie van VOLUME verkeer.

Maar VOLUME word hier ook aangeboden als PREMIUM.

Dit is dus puur verkeerde informatie verschaffen.

Als je eerlijk bezig bent schaam je je niet voor de kwaliteit van je netwerk en kun je dus makkelijk je ping garantie vermelden.

Wil je dit niet heb je volgens mij toch iets te verbergen.

Noem 1 reden om dit niet te vermelden?

Kun je mij overtuigen dan zal ik er niet meer over beginnen.

xserve
30/01/05, 17:25
Bij mijn weten is LeaseWeb de enige die op dit forum adverteerd met meerdere soorten dataverkeer. Daar heet het premium en standaard enzo, maar ik neem aan dat dat bij elke hoster weer anders heet. En per netwerk verschilt dat natuurlijk ook.

Het lijkt me niet een zinnig iets om toe te voegen.

euro-access
30/01/05, 17:28
90% van de aanbiedingen hier komen van deze leverancier.

IK HEB NIKS TEGEN DEZE LEVERANCIER.
DEZE LEVERANCIER VERMELD HET DUS WEL !!! PERFECT DUS.


dus stel iemand koopt VOLUME in bij deze leverancier
en bied dit aan als premium (of vermeld niks) dan ben je toch mooi als klant genaaid. of zie ik dit verkeerd.

hoor het graag hoor als ik het verkeerd heb

Dennis
30/01/05, 17:31
Ik zie het probleem niet echt. Als een webhoster (wij bijvoorbeeld) geen ping-garantie aanbied, dan is het toch niet verstandig dat wij dat ook vermelden. Als er een maand een bepaalde package-loss is en wij krijgen geld van Leaseweb, dan zouden wij het zowieso niet onder onze klanten verdelen...

Dus... veel webhosters bieden geen ping-garantie. Waarom zouden zij hiermee willen adverteren?

euro-access
30/01/05, 17:33
Dus Dennis

het kan dus ook zo zijn dat klanten bij jou 140ms pingen binnen nederland? of zelfs 500ms

jij koopt in en jou leverancier bied we ping garanties aan.
dus kun je dit ook vermelden.


maar gaat mij om SLA vermelding.

heb nog steeds geen goede reden gehoord om dit niet te doen.

XF-RICK
30/01/05, 17:35
Het neerzetten van pinggaranties, zodat klanten weten wat voor traffic ze inkopen.

Het goedkopere dataverkeer inkopen, en dan verkopen als een ander traffic product. Indien de pinggaranties niet gehaald worden, zullen de klanten van de leverancier danwel de klanten van de afnemer de dupe worden.

Pinggaranties vormen meestal een belangrijk stukje in de SLA van de desbetreffende dienst.

Dennis
30/01/05, 17:36
Origineel geplaatst door euro-access
Dus Dennis

het kan dus ook zo zijn dat klanten bij jou 140ms pingen binnen nederland? of zelfs 500ms

jij koopt in en jou leverancier bied we ping garanties aan.
dus kun je dit ook vermelden.

maar gaat mij om SLA vermelding.

heb nog steeds geen goede reden gehoord om dit niet te doen. Waarom zou ik dat vermelden? De ping-garanties van Leaseweb zijn vrij hoog (bijvoorbeeld 80ms nationaal). Potentiele klanten zullen denken... Heeft dat bedrijf zulke hoge pings? Dan ga ik liever naar bedrijf-X die heeft pings van 30ms.

Dit terwijl onze ping misschien ook wel 30ms is. Maar als wij gaan praten over garanties van 80ms enzo... nee, zie ik echt niets in.

Maar welke ISP heeft tegenwoordig geen gemiddeld ping van 30ms. nationaal? Alle ISP's in Nederland hebben volgens mij wel nette pings binnen Nederland.

host3000
30/01/05, 17:43
Dennis, bedrijven die ergens om vragen, denken dat ze er iets aan hebben. Wie gaat die zogenaamde pinggaranties meten? Dit is gewoon een commerceel praatje.

ivs
30/01/05, 17:45
Even een paar vraagjes van een semi leek:

- Hoe ziet zo'n ping garantie eruit? want binnen Nederland is natuurlijk een ruim begrip als het gaat om ping tijden.
- Zitten er echt grote verschillen tussen die verschillende soorten traffic
- Volgens mij is er geen standaard om de kwaliteit van de bandbreedte aan te duiden dus wordt het een beetje moeilijk om een kwalificatie aan een verbindingen te geven vooral als je op die manier twee verschillende netwerken vergelijkt?

mihosnet
30/01/05, 18:28
Op zich is het geen slecht idee om het verschil te vermelden tussen volume en normal/premium. Volume is namelijk niet dubbel uitgevoerd, normal/premium wel.

Wel moet je je natuurlijk afvragen hoeveel providers hier nou werkelijk volume traffic inkopen.

Dennis
30/01/05, 18:33
Origineel geplaatst door mihosnet
Op zich is het geen slecht idee om het verschil te vermelden tussen volume en normal/premium. Volume is namelijk niet dubbel uitgevoerd, normal/premium wel.

Wel moet je je natuurlijk afvragen hoeveel providers hier nou werkelijk volume traffic inkopen. Volgens mij ook niemand. Bij grotere hoeveelheden zal volume vast niet veel goedkoper meer zijn dan standaard.

Verder is dit wel een slecht idee, omdat veel ISP's ook helemaal geen meerdere soorten bandbreedte verkopen.

XF-RICK
30/01/05, 18:58
Origineel geplaatst door host3000
Vooropgesteld, ik heb helemaal niets tegen je. Maar ik vind dat je een beetje zeurt.

Eerst hadden we het KVK nummer, toen het netwerk, daarna het SIDN lid en nu het soort bandbreedte. Moeten we over een half jaar gaan vertellen in welk merk auto we rijden, om de kans op pech in te schatten?

Ik heb niets te verbergen en doe dat ook niet. Maar ik word een beetje moet van dat gezeur van al die concurrenten die vinden dat ze te weinig verkopen.

Wij halen onze klanten niet van WHT, het is wellicht eerlijker voor de mogelijke afnemer om te zien wat hij eigenlijk krijgt.

Pinggaranties zijn belangrijk voor afnemers die dingen doen met bijvoorbeeld gameservers, of kritieke websites. Pinggaranties van onder de 150 MS vanaf EU-US is wat minder dan 100 MS. Indien de pinggaranties niet gehaald worden, zal er een compensatie moeten wordgen geboden naar de afnemer, dit omdat de leverancier zijn SLA is niet nagekomen. De leverancier doet hetzelfde bij zijn carriers, indien carrier hier schuld aan heeft.

Inkoop van Volume of "Standaard" verkeer zit wel zeker een verschil in, kwaliteit van gebruikte carriers, overboeking van lijnen en ga zo maar door. 100 Mbit Volume kan je al inkopen voor rond de 1k. 100 Mbit Standaard is alweer een stukje duurder.

euro-access
30/01/05, 19:29
Als leaseweb hun producten aanbied met ping garanties doen ze dit niet voor niks.

Als je zelf inkoopt bij Carriers krijg je ook ping garanties.

Heb je zelf een hogere ping garantie dan je collega's dan is dit wel een EERLIJK verschil.

je moet wel APPELS met APPELS vergelijken.

Niet Leaseweb Volume met Leaseweb premium of standard met Premium. Ook wij hebben verschillen. en wij verkopen die naar onze klanten met duidelijke info.

Het gaat mij dus niet om iets af te kraken maar om een eerlijk verschil te krijgen in de aanbiedingen....


firma a Bied een BMW m5 aan die 300km per uur kan voor 1000 euro
firma b bied een BMW m5 aan die 80km per uur gaat voor 500 euro

jij koopt die van euro 500,- van scheelt de helft.
na 10 minuten zie je heee hij kan maar 80.

Het is maar een idee.

Maar het is mij wel duidelijk dat users die standard of volume inkopen het meeste doen klagen. klanten die premium inkopen bij de zelfde leverancier hoor je niet.

Waarom bied Leaseweg de 3 verschillen aan en vermelden de juiste info erbij? omdat ze eerlijk zaken willen doen. geen verassingen voor de klant. Denk dat dit een zeer goed uitgangs punt is

Laat is het nu zo formuleren.

Geeft het een naam. Premium of standard of Volume en leg op je site duidelijk uit wat de verschillen zijn.

Als je niks te verbergen hebt moet dit geen probleem zijn

btw : nog steeds geen goede reden gehoord om het niet te doen

Dennis
30/01/05, 19:32
Er is wel een goede reden om geen ping-garantie te vermelden. Je bied het simpelweg niet aan als kleinere colocation-seller. Alleen de grotere partijen bieden ping-garantie aan. De kleineren krijgen deze garantie meestal van de grote.

Verder zul jij bij ping-garantie hier altijd iets tegenover moeten stellen. Weer een reden om geen ping-garanatie aan te bieden.

SebastiaanCitus
30/01/05, 22:08
Ik dacht dat het de bedoeling was om op dit soort forums over belangrijke en serieuze discussiepunten te discussieren. Euro-access: wil je binnenkort een Raad van Toezicht voor Pinggaranties gaan opstellen ofzo? Veel plezier :S

XF-RICK
30/01/05, 22:10
Sebastiaan,

Dit topic is als serieus bedoeld, je geeft er echter geen serieus antwoord op. Pinggaranties horen er nou éénmaal bij.

SebastiaanCitus
30/01/05, 22:16
.....

euro-access
30/01/05, 22:18
Het lijkt er allemaal wel op dat jullie zelf std of volume inkopen
en dit verkopen als Premium.

Als je niks te verbergen hebt omschrijf je je product toch volledig.

gaat niet om ping garanties maar om : wat bied je nu precies aan.
kunnen we appels met appels vergelijken.

PeterT
30/01/05, 22:20
Origineel geplaatst door euro-access
Het lijkt er allemaal wel op dat jullie zelf std of volume inkopen
en dit verkopen als Premium.

Lees nou even... er wordt juist gezegd dat er geen meerdere soorten dataverkeer wordt verkocht.
Hij kan dus ook niets als Premium aanbieden :O

Als je nou zegt dat als een provider verschillende soorten aanbiedt dat hij dan ook de verschillen duidelijk uit moet leggen: ok
Maar een algemene regel dat iederen dit neer moet zetten: onzin

SebastiaanCitus
30/01/05, 22:23
Origineel geplaatst door PeterT


Lees nou even... er wordt juist gezegd dat er geen meerdere soorten dataverkeer wordt verkocht.
Hij kan dus ook niets als Premium aanbieden :O

Als je nou zegt dat als een provider verschillende soorten aanbiedt dat hij dan ook de verschillen duidelijk uit moet leggen: ok
Maar een algemene regel dat iederen dit neer moet zetten: onzin

daar ben ik het nou helemaal mee eens :)

Daarbij krijg je dan ook providers die vermelden dat ze premium verkopen terwijl het niet zo is. Als de klant hier achter kan komen kan de klant toch ook zien of het Premium of Std is... dan hoeven bedrijven dit toch niet te vermelden.

Kortom: nutteloze discussie....toedeloe

s2software
30/01/05, 23:10
Ten eerste kun je volgensmij alleen volume traffic bij dedicated servers krijgen.
Ten tweede worden alle aanbiedingen van vrijwel alle aanbieders gedaan met standaard mbit's.
Verder mag jij mij zeggen welke partijen volgens jou volume bandbreedte inkopen bij leaseweb.

euro-access
31/01/05, 15:21
je zegt het dus goed

std mbit dus geen premium.
dus een verschil.

maar goed het zijn toevallig alleen maar leaseweb klanten die problemen hebben met dit voorstel.

zegt dus genoeg.

niks ten nadelen van leaseweb want die vermeld het dus wel

PeterT
31/01/05, 16:02
Origineel geplaatst door euro-access
maar goed het zijn toevallig alleen maar leaseweb klanten die problemen hebben met dit voorstel.

CQHosting - Proserve
Thyatia - KDIS (en in mindere mate LW)

'allemaal leaseweb klanten'..


In tegenstelling tot hen die het wel willen. Die zitten namelijk allemaal op een ander netwerk!

Toevallig dat MainSwitch & EuroAcces (= beide hetzelfde netwerk) de enige voorstanders zijn ?

XF-RICK
31/01/05, 16:48
Even een voorbeeldje.

Je kan "Premium" traffic aanbieden, daar wordt dan niets vermeld over pinggaranties, voor hetzelfde geld is het Standaard traffic met een maximale ping van 200 ms.

Een aantal dingen onderscheiden het traffic, pinggaranties, gebruikte carriers enzovoort.

Door een pinggarantie te geven, kunnen de klanten inschatten watvoor netwerk ze gebruiken en/of gaan gebruiken.

Firma A biedt: Premium met een pinggarantie van 60 MS
Firma B biedt: Standaard met pinggarantie van 40 MS

De benaming zegt dus niet zoveel, de SLA en garanties echter wel.

PeterT
31/01/05, 16:55
Origineel geplaatst door XF-RICK
Even een voorbeeldje.

Je kan "Premium" traffic aanbieden, daar wordt dan niets vermeld over pinggaranties, voor hetzelfde geld is het Standaard traffic met een maximale ping van 200 ms.

Een aantal dingen onderscheiden het traffic, pinggaranties, gebruikte carriers enzovoort.

Door een pinggarantie te geven, kunnen de klanten inschatten watvoor netwerk ze gebruiken en/of gaan gebruiken.

Firma A biedt: Premium met een pinggarantie van 60 MS
Firma B biedt: Standaard met pinggarantie van 40 MS

De benaming zegt dus niet zoveel, de SLA en garanties echter wel.

Heel leuk en aardig, maar welke aanbieder hier beweert er 'premium' traffic te gebruiken ?
Voor zover ik weet alleen LeaseWeb (en jullie misschien).
Verder biedt niemand verschillende soorten traffic aan -> onnodige regel.

superior-is
31/01/05, 17:13
Precies en ik heb ook nog nooit van mijn carriers over pinggaranties gehoord. Kijk dat LeaseWeb zoiets hanteert is gewoon hun eigen ding. Dat LeaseWeb echter weer zoveel klanten heeft die dat ook weer gaan hanteren, tja.

euro-access
01/02/05, 12:12
Het komt ook omdat jullie niet bij echte Carriers inkopen.

zoals Level3, Above etc. Die hebben namelijk wel dit in hun SLA staan....

Stel priority heeft ping dadelijk van 300ms zonder verdere problemen.
Dan ga jij ook lopen zeuren maar je hebt geen afspraak dus geen poot om op te staan.

PeterT
01/02/05, 12:22
ProServe heeft dus geen 'echte' carriers ?
KDIS heeft ook AboveNet/Level3 als carrier.

Maar goed... daar praten we verder niet meer over :)

ProServe
01/02/05, 12:41
Origineel geplaatst door PeterT
ProServe heeft dus geen 'echte' carriers ?

Euh?

superior-is
01/02/05, 12:49
Tevens kopen wij ook direct bij Abovenet in, dus je punt gaat helaas alsnog voorbij.

PeterT
01/02/05, 12:52
Origineel geplaatst door ProServe

Euh?

Even verder lezen -> EuroAccess claimt dat er geen garanties worden gegeven vanwege standard traffic ipv premium.

EuroAccess geeft een 'sneer' richting superior-is mbt carriers.

1+1 = ProServe heeft ook geen echte carriers. Want ProServe werkt ook niet met verschillende soorten traffic (op dit forum).

ProServe
01/02/05, 12:56
Nee, omdat we alleen kwaliteit bw aanbieden.
We hebben geen verschillende bandbreedte soorten, alhoewel daar best een markt voor zou zijn.

PeterT
01/02/05, 13:03
Origineel geplaatst door ProServe
Nee, omdat we alleen kwaliteit bw aanbieden.

En daar gaat het hele topic nou juist om :W:

ProServe
01/02/05, 13:09
Ik snap euro-access wel een beetje, want al onze carriers bieden deze "ping garanties" wel.
En Priority is wat mij betreft geen Tier 1 zoals Level3 of UUNet dat is.

Euro-access heeft het alleen over Leaseweb klanten, want verder de discussie over andere netwerken een beetje overbodig maakt, lijkt mij.

superior-is
01/02/05, 13:13
Nou wij hebben wel SLA's en dergelijke (en ja Priority als Abovenet doen dat), maar expliciet een 'ping' garantie zwart/wit?

(voordat er een verkeerd beeld wordt geschetst)

Kijk dat andere partijen die slogans ook hanteert doet niet af dat carriers dat doen. Pff, we dwalen wel af zeg.

ProServe
01/02/05, 13:22
Een carrier geeft bijvoorbeeld aan dat de latency binnen Europa (op hun netwerk) max 35ms mag zijn, en naar de VS 150ms.

The MAzTER
01/02/05, 13:34
't is meer dan alleen ping garanties toch, ook volgorde hoe je gerouted word, premium traffic heeft voorrang op volume. (wat ik uit andere topics begrepen heb)

Vind euro-access eigenlijk wel gelijk hebben, waarom netwerk info als hier ook een duidelijk verschil in zit.
Voorbeeld:
premium: ~ 1.50 per gb (of zelfs duurder)
standard: ~ 0.50 per gb
volume: ~ 0.15 per gb

als iemand een dedi wil en er worden aanbiedingen gedaan van verschillende leaseweb aanbieders, dan is het toch handig om te weten wat voor traffic je krijgt. Nu gaat het niet zo zeer om die garanties, want die krijg je vaak toch niet van een 3e partij, maar ik denk wel dat liever premium zou hebben dan volume

Stel ik zoek een dedicated server met 100gb traffic:
Bedrijf A (standaard) bied dit aan voor €100,-
Bedrijf B (volume) bied dit aan voor €90,-
Bedrijf C (volume) bied dit aan voor €120,-
Bedrijf D (premium) bied dit aan voor €110,-
Bedrijf E (premium) bied dit aan voor €170,-

Alle bedrijven zijn gelijk qua kwaliteit, support, etc.

Nu zou ik in dit geval voor bedrijf D kiezen. Zou D er niet tussen staan dan was ik voor A gegaan.

Zie het ook eens van de andere kant: iemand die kwaliteit traffic zoekt (true, proserve), en wil betalen voor zijn traffic mits het maar goed is. Nu kan ik begrijpen dat zo'n persoon niets heeft aan een aanbieding op volume traffic, maar wel op premium traffic.
LET OP: ik zeg dus niet dat standard, volume niets is, ik probeer alleen aan te geven dat je mogelijk ‘leaseweb premium’ eventueel met deze andere partijen kan vergelijken.

Anders ding is: als je 10 aanbiedingen krijgt voor een dedicated server en 8 daarvan zijn uit leaseweb netwerk, dan zou je toch willen weten waar o.a. het prijsverschil in zit?

Ik steun hierbij euro-access, wat is het voor moeite om er even bij te vermelden welk traffic pakket er bij zit? Het is 1 woord!

host3000
01/02/05, 13:42
Blijft het verhaal, dat gesteld is dat er aanbieders zijn die onduidelijk zijn of liegen over het soort traffic dat zij aanbieden. Dat is nog steeds niet gebleken. Wie biedt premium aan en verkoopt volume?

Bovendien kan je het een niet zonder het ander doen. Als Leaseweb (of wie dan ook, zal mij verder bommen) een technische specificatie moet overleggen (inclusief de resellers van LW), zal iedereen dat moeten. Waarom heb ik dat dan nog niet gezien? SLA's worden meestal lekker buiten de aanbieding gehouden, met de mededeling dat je 5 seconden voordat je je handtekening zet, de sla mag doorlezen. Zet dat dan lekker in de aanbieding. Of beter nog, maak een lijst met technische netwerkspecs, zoals de netwerklijst nu, met alle gecontroleerde specs. Dan zeven we iedereen die gewoon is lekker te overdrijven (en dat zijn er op alle fronten heel wat) er lekker uit. Dan zien we nog wel eens waar de latencies ontstaan ;)

host3000
01/02/05, 13:43
Origineel geplaatst door The MAzTER

Ik steun hierbij euro-access, wat is het voor moeite om er even bij te vermelden welk traffic pakket er bij zit? Het is 1 woord!

Wat zijn de specs van jouw netwerk dan? Het mag dan maar één soort traffic zijn, maar dat kan net zo prut zijn als één van de drie van een ander (nee, ik weet waar je zit :) )

mihosnet
01/02/05, 13:58
@The MAzTER: Het is niet mogelijk volume traffic aan te bieden bij dedicated servers.