PDA

Bekijk Volledige Versie : phpbb Forum



ServerStrike.nl
30/01/05, 00:08
Hoiz..

Ik wou even een algemene vraag doen..

Zouden jullie phpbb nog wel gewoon willeen aanbieden ?
Het kan gehackt worden he..

Naja w8 we op de uitslag :)

ServerStrike.nl
30/01/05, 00:11
*kan iemand deze plz naar goede forum plaatse ?*
*Was beetje slaperug denk :S*

Mr. Snooby
30/01/05, 00:17
Gaat dit om dat gedoe met exec()?

ServerStrike.nl
30/01/05, 00:19
Om het gedoe dat er een bug is gevonden... en (waar ook nog aan gewerkt word) dat het forum daardoor hackbaar zou zijn...

En nu is mijn vraag dus.. Moet je het forum nog wel Als script als beschikking stelle voor je klanten.. het kan downtime veroorzaken

mihosnet
30/01/05, 00:32
Klant kan het ook gewoon zelf installeren..

ServerStrike.nl
30/01/05, 01:52
DAt kan natuurlijk altijd...

Maar ik heb het nu even over het script

Red Metal
30/01/05, 02:01
Gewoon dat script leveren.
Wat ik erger vindt zijn van die zelf gebrouwde scripts die:
A Helemaal lek zijn als een mandje
B De server zwaar belasten..

En als ze willen installeren ze toch wel phpbb2 ,of ie nou in het controlepanel zit of niet.

ServerStrike.nl
30/01/05, 02:03
daar zit wel wat in ja

Xerious
30/01/05, 02:15
Ieder script is hackbaar of heeft beveiligingsfouten, het is alleen zaak dat de makers er eerder achterkomt dan een hacker. phpBB mag gewoon gebruikt worden, alleen is de gebruiker zelf verantwoordelijk.

WH-Tim
30/01/05, 02:53
Origineel geplaatst door Xerious
Ieder script is hackbaar of heeft beveiligingsfouten, het is alleen zaak dat de makers er eerder achterkomt dan een hacker. phpBB mag gewoon gebruikt worden, alleen is de gebruiker zelf verantwoordelijk.

Klopt, ook als je geen basedir restrictie gebruikt en dan je hele server gehackt wordt door het export.php exploit in phpBB 2.0.8 ;)

PhpBB draaien is leuk, makkelijk en snel, maar idd wel heel erg veel security fixes de laatste tijd. Misschien kunnen ze beter die hele zooi eens een keertje goed controleren ipv bij te blijven bouwen.. n00bs :p

Allowen.. ik wel, maar wijs ze wel op updates en security fixes per mail(inglist(s))

®on
30/01/05, 10:18
Origineel geplaatst door ServerStrike.nl
Zouden jullie phpbb nog wel gewoon willeen aanbieden ?
Het kan gehackt worden he..
Vanwaar de vraag op dit moment? Als je doelt op de verschillende exploits van de afgelopen maanden, dan ben je aardig laat mi. Versie 2.0.11 bevat alle security fixes voorzover ze bekend zijn.

BlueMoonIT
01/02/05, 16:59
Zoals menigeen hier al gezegd heeft, gewoon aanbieden, klanten doen het anders toch wel zelf plaatsen. Plus als je het zelf aanbied kun je zelf bepalen welke versie en daarmee eventueel ook opletten op welke fixes er zijn ;)

Jamai
01/02/05, 23:00
Zouden jullie phpbb nog wel gewoon willeen aanbieden ?
Het kan gehackt worden he..
Dan kun je beter helemaal geen PHP meer aanbieden. Of gewoon helemaal niet meer gaan hosten ;)