PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat zou je doen met...



Mr. Snooby
29/01/05, 17:02
.. iemand die telkens websites kopieert.

Persoon X heeft bij ons een resellerpakket en verkoopt dus hosting door. Zonder KvK maar dat even terzijde.

Toen X mij een keer een mail stuurde, dacht ik, laat ik eens kijken op z'n site. Wat zag ik? Onze content was volledig gekopieerd! Ik heb hem gevraagd dit te veranderen. 'Ja, is goed, het was toch even alleen om te testen'. Een maand later keek ik weer op de site, wat zag ik nu? Hij had de volledige website van hostingbedrijf Y gekopieerd, en naar zijn gegevens aangepast, denk aan bedrijfsnaam etc. natuurlijk. Hup, suspend erop en mailen maar. 'Oke oke ik heb gekopieerd en ik doe het niet meer'. Ok, suspend eraf. Maar wat ziet mijn oog vandaag? Weer volledige website gekopieerd van bedrijf Z. Toen was voor mij de maat echt vol. Om het nog even te checken heb ik bedrijf Z gevraagd of hij toestemming had om te kopieëren. Nee, was niet het geval.

Ik vind dit gewoon niet kunnen, hosters steken geld of tijd in hun website en deze wordt dan zomaar gekopieerd, nogwel door eenzelfde persoon na 2 waarschuwingen! En zo iemand wil er dan ook nog geld mee verdienen!

Wat doen jullie nu met zo iemand? Gesuspend houden? Of nog erger; verwijderen?

Groeten, Peter

Xerious
29/01/05, 17:11
Als hij het voor de derde keer doet, zou ik zeggen verwijderen. Als ik me niet vergis staat ook bij jullie in de AV dat er geen auteursrechten gebroken mogen worden? Hij doet niets anders.
Je hebt hem al 2 keer de kans gegeven zijn site in orde te brengen, hij blijft echter bezig. Ik zou er weinig vertrouwen in hebben dat hij het niet nog een keer doet.

Bontekoe
29/01/05, 17:19
Ik zou de klant direct verwijderen, het is simpelweg illigaal om content zomaar te copieren.

Triloxigen
29/01/05, 17:26
Persoon zijn account inderdaad verwijderen.
Dit is simpelweg in strijd met de nederlandse wet (en ik mag hopen jullie AV).

ServerStrike.nl
29/01/05, 19:54
Ik vindt het gewoon zielig..
Zou de account ook meteen verwijderen..
Zeker na 2 waarschuwingen

stijnbol
29/01/05, 20:08
Zou me dan ook niet verbazen, mocht je reseller X ook webdesign aanbiedt in zijn dienstenpakket.

Zenda
29/01/05, 20:15
Inderdaad, zijn Reselleraccount verwijderen en geen geld terug, maar dat lijkt me voor de hand liggen.

Noteer wel zijn naam, zodat hij niet weer een aanmeld voor een reseller account!

Bontekoe
29/01/05, 20:24
of post die publiekelijk ik hoef zo'n klant ook niet ;)

FSCJasper
29/01/05, 20:25
Meteen zijn account verwijderen.Verder geen gezeur over maken,hij heeft zich niet aan de AV gehouden door auteursrechten te negeren.

ensermo
29/01/05, 21:05
Hmmm. Ik kreeg toevallig een mail vandaag binnen van iemand die "zo spoedig mogelijk" een reseller account nodig heeft omdat zijn vorige provider "niet deugt". Zou je misschien kunnen PM'en? Ben benieuwd of het dezelfde persoon is. :S

®on
29/01/05, 21:40
Origineel geplaatst door Mr. Snooby
Wat doen jullie nu met zo iemand? Gesuspend houden? Of nog erger; verwijderen?
Toevallig kortgeleden (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=62234) zo'n akkefietje gehad. Aangezien dit de tweede keer was, is het contract met deze klant per direct beeindigd (conform onze AV). Bij de nieuwe provider gaan dezelfde praktijken overigens gewoon weer verder :rolleyes: