PDA

Bekijk Volledige Versie : Help needed aub



Mick
29/01/05, 14:42
Hoi,

Mijn hobby is website's bouwen en het onderhouden van servers.

Ik wil graag een webhosting bedrijfje starten, maar ik heb niet als hoofddoel winst temaken.

Ik wil gewoon een server afhuren waar ik mensen webruimte op kan geven zodat ook zij een eigen website kunnen starten.

Wel wil ik dat alles officieel word gedaan, dus een kamer van koophandel nummer word aangevraagt, maar hoe zit het met de belastingdienst? ik verwacht geen 100den euro's per maand winst temaken, dus moet nu wel BTW worden betaald of niet?

Hopelijk kan iemand mij helpen en eventueel nog tips geven.

Mvg,
Mick

killerguy
29/01/05, 14:44
www.belastingdienst.nl zoek t op?
Voor zoveer ik weet moet dat wel ja..

Mick
29/01/05, 14:46
Origineel geplaatst door killerguy
www.belastingdienst.nl zoek t op?
Voor zoveer ik weet moet dat wel ja..

Dat is het probleem, ik heb geen enkel idee waar ik moet zoeken.
Er staat zoveel tekst en links op die site..

Mvg

TechXP
29/01/05, 14:59
Ja BTW moet je dan betalen. Je kan ook gewoon even naar de BD toe om wat vragen te stellen of even bellen. Dan leggen hun het wel uit.

Mick
29/01/05, 15:08
Origineel geplaatst door TechXP
Ja BTW moet je dan betalen. Je kan ook gewoon even naar de BD toe om wat vragen te stellen of even bellen. Dan leggen hun het wel uit.

Dankje :) zal ik zometeen even doen.

Weet iemand trouwens wat een KvK nummer kost?
Ik heb gelezen iets van 70 euro op jaarbasis? kan dit kloppen?

Mvg,
Mick

Bontekoe
29/01/05, 15:08
verschilt per regio, hier 80 per jaar.

Mick
29/01/05, 15:49
Origineel geplaatst door Bontekoe
verschilt per regio, hier 80 per jaar.

Limburg, regio Sittard-Geleen .. iemand die hier toevallig van weet hoeduur?

EWS
29/01/05, 15:59
Ik schat tussen 70 en 80 euro, hier in Brabant heb ik er 75 euro voor betaald.

RayManZ
29/01/05, 16:01
Ik heb voor dit jaar een rekening van de KVK gehad voor 52 euro :)

Designerhosting
29/01/05, 17:34
BTW is alleen nodig indien je een bepaalde omzet verwacht/hebt. Daaronder hoef je geen BTW te vragen, maar natuurlijk wel je verdiensten bij de belastingdienst opgeven en er belasting over betalen als inkomen.

RayManZ
29/01/05, 17:40
De kleine ondernemersregeling. Ik weet zo gauw niet hoeveel dit is., maar daar kun gebruik van maken.

Bontekoe
29/01/05, 17:41
Bel de KVK en Belastingdienst eens op? kost nix..

Zenda
29/01/05, 19:09
Ik moest voor dit jaar (2005) een bedrag van ongeveer € 55,- overmaken. Ik sta ingeschreven in bij Kamer van Koophandel Breda.

Eén BTW nr. hoef je dan niet. Tenzij je meer dan (ongeveer) € 7000,- per jaar winst maakt. Mij lijkt dan ook het slimst om de Belastingsdienst te bellen en jouw "probleem" voor te leggen.

Pantsy
29/01/05, 19:36
52 euro regio gooiland (kvk)

XBL
29/01/05, 20:53
Even erbij pakken (kreeg laatst de brief dat ik weer moest gaan dokken ;))... 51,82. Noorholland-Noord (Alkmaar) ingeschreven.

Onder de EUR 10xx,- aan btw per jaar hoef je niet af te dragen (kan je aan het eind terug vragen, of al vooraf opgeven als je verwacht er nooit aan komt). Je kan ook aanvragen dat je geen administratie hoeft bij te houden voor de btw, maar dat heeft enkele nadelen:
- Je zult het sowieso toch wél doen, aangezien je wel wilt weten wat je verdient en wat je moet betalen.
- Bedrijven zullen minder snel zaken met je doen, als je hetzelfde kan bieden als een bedrijf wat wél een btw-nummer heeft. Zeker bij grotere bedragen loont het voor bedrijven om bij een 'echte' ondernemer in te kopen.

En dat er veel tekst staat op belastingdienst.nl/zakelijk en kvk.nl? Dat komt omdat je dat ook allemaal mag gaan lezen, eer je begint met een bedrijf. In ieder geval de dingen die op jouw bedrijf slaan (een auto van de zaak kan je daarbij wel overslaan, denk ik).

Jochem

Mick
29/01/05, 21:17
Vliegtuig van de zaak :)

hehe, maarja heel erg bedankt voor al jullie informatie.
Ik zal alles eens gaan nazoeken.

Mvg,
Mick

XS-24
31/01/05, 01:58
65 euro, drenthe. Staat trouwens ook op de site van de KVK.

LoungeRoom
03/02/05, 23:47
En dan betaal ik *** het dubbele.. :mad:

PeterT
03/02/05, 23:50
^ VOF ipv eenmanszaak ;)

wbakker-letsgoonline
04/02/05, 00:49
hier 120 euri maar wij zijn dan ook een VOF :)

Remigius
04/02/05, 04:37
174 pleuro!

Hmmm... een BV heeft toch nadelen :(

XBL
04/02/05, 08:44
Mwah, Remigius:

- Komt prof over (zeker voor bedrijven, die weten meestal dat je EUR 18.000,- moet geïnvesteerd hebben).
- Minder aansprakelijk als directeur (bij goede administratie helemaal niet ;)).
- Aandelen uitgeven (binnen besloten kring, maar toch, het is en blijft cash).

Zitten ook nadelen aan, maar naar mijn idee wegen die niet op tegen de voordelen (maar dat kan ook zijn omdat BV gewoon gaaf staat achter je bedrijfsnaam ;)).

Jochem

parelhosting
04/02/05, 10:11
Beste Mick (Tummers?)


Uw jaarlijkse bijdrage

Rechtsvorm: Eenmanszaak
U bent ingeschreven bij kamer Zuid-Limburg
Aantal medewerkers: Niet van toepassing
Maatschappelijk kapitaal: Niet van toepassing
U valt in groep 1

Uw jaarlijkse bijdrage is in totaal:

61,05
Dit bedrag bestaat uit de volgende onderdelen:
# Wetsuitvoering:
14,5
# Voorlichting *:
26,15
# Regionale stimulering *:
16,85
# SER-opslag **:
3,55