PDA

Bekijk Volledige Versie : forum of geen forum



ExOrDuS
28/01/05, 17:05
Ik ben benieuw of iedere hostingprovider een forum draait of juist niet ?

En zoja waarom dan wel.

Of waarom juist niet.

Mr. Snooby
28/01/05, 17:12
Wij draaien er eentje, het is op zich wel makkelijk. Andere klanten kunnen vragen beantwoorden van klanten, zodat jij dat niet via mail hoeft te doen. Wel is het zo dat wij sinds net geen forum support meer leveren, we hebben hiervoor nu een aantal moderators aangesteld, en uiteraard zijn er ook nog gewone bezoekers van het forum die vragen beantwoorden.

TSG-Hans
28/01/05, 17:26
Origineel geplaatst door Mr. Snooby
Wij draaien er eentje, het is op zich wel makkelijk. Andere klanten kunnen vragen beantwoorden van klanten, zodat jij dat niet via mail hoeft te doen. Wel is het zo dat wij sinds net geen forum support meer leveren, we hebben hiervoor nu een aantal moderators aangesteld, en uiteraard zijn er ook nog gewone bezoekers van het forum die vragen beantwoorden.

Eehm, is het niet zo dat jullie fora verwijderd hebben, omdat er teveel werd geklaagd door klanten ;)

Mathieu
28/01/05, 17:33
Wij hebben eveneens een forum, maar die is bijna nooit gebruikt.
Als er geen problemen zijn komen de klanten ook niet op het forum hé.. :)

Erik H.
28/01/05, 17:43
Voor ons geldt dat

voor wiseadvise (doelgroep mkb) dat ik er het nut niet van zie

voor 4uhosting (doelgroep voornamelijk particulieren) het niet gebruikt werd

voor fastgaming we wel een nieuw forum gaan opzetten.

MaffeMuis
28/01/05, 17:49
Een forum vind ik niet zo netjes staan, maar dat is persoonlijk.

En support via de mail/telefoon werkt goed.
Als er veel vragen zijn op iets, dan vul ik de FAQ aan.
Of schrijf een Howto die klanten kunnen raadplegen.

Mr. Snooby
28/01/05, 22:17
Origineel geplaatst door STABLE


Eehm, is het niet zo dat jullie fora verwijderd hebben, omdat er teveel werd geklaagd door klanten ;)

Wat is dit nu weer voor flame? Het forum is niet verwijderd, het is er nog gewoon. Het is 3 dagen geleden heringedeeld, waardoor sommige fora verwijderd werden en anders aangemaakt werden.

Xerious
28/01/05, 22:24
Waaronder het hele storingen gedeelte leeggegooid, en die zat aardig vol.

bedrijfsverkoop
28/01/05, 22:43
Geen forum.

Mr. Snooby
28/01/05, 22:46
Origineel geplaatst door Xerious
Waaronder het hele storingen gedeelte leeggegooid, en die zat aardig vol.

Man, jullie snappen d'r ook niks van :) Dat was omdat gebruikers daar ook konden posten, nu willen we dat gebruiken om de admins bestaande storingen te laten posten en deze nader uit te leggen etc.

Triloxigen
28/01/05, 23:26
Wij draaien er geen.
Simpelweg omdat er geen behoefte aan is.

Onze klanten bestaan hoofdzakelijk uit bedrijven en die hebben over het algemeen wat beters te doen dan een beetje 'forummen' ;)

eMiz0r
29/01/05, 10:36
Wij draaien wel een forum. Puur en alleen voor klanten die andere klanten kunnen helpen. We hebben een aantal "aanhangers" die het leuk vinden andere mensen uit de problemen te helpen. Zo kun je een goede community om je webhosting opbouwen, zolang deze mensen zich trouwens volwassen blijven gedragen :)

Forum wordt niet bekendgemaakt overigens naar potentiële klanten. Aangezien zij nog geen hosting bij ons hebben zullen ze ook weinig aan dit forum hebben.

®on
29/01/05, 10:59
Natuurlijk draai ik een forum (je kunt ook moelijk anders met een bedrijfsnaam als phpBBhost ;) ).

Ik zie een forum als een aanvulling op de support die verleend wordt via telefoon, email, msn en real life. Een van de vele manieren om contact met mij te krijgen. Ik kan me wel voorstellen dat MKB klanten er geen gebruik van zullen maken (die preferen in mijn geval de telefoon of email hoofdzakelijk), maar voor particuliere klanten werkt het prima. Verder is het een leuke vorm van community building.

Matt S
29/01/05, 11:37
Wij draaien ook een forum; het werkt goed voor een aantal snelle support zaken.. ongeveer 10% van alle support requests lopen via het forum.

Wij hebben het eigenlijk gedaan zodat het '1 big happy family' wordt ;)

Dennis
29/01/05, 11:57
Geen forum hier. Helpdesk is veel prettiger. Veel klanten hebben ook niet echt de behoefte aan een forum. Heeft weinig voordelen ten opzichte van een helpdesk. Wij beantwoorden helpdesk-tickets namelijk gemiddeld in minder dan 4 uur (average inclusief tickets die 's nachts zijn gemaakt).

stijnbol
29/01/05, 20:07
Ik ben bezig met de oprichting van een vennootschapje, en we plannen ook een forum, niet als helpdesk maar meer voor klantenervaringen. Wie er een vraag stelt en een vlot, duidelijk antwoord krijgt binnen een redelijke termijn, is een tevreden klant.

Als je er dan als potentiële klant gaat kijken zie je hoe onze helpdesk zal werken, en ben je al voor een stuk overtuigt van de service en dienstverlening van de firma.

XBL
29/01/05, 20:42
Wij hebben het geprobeerd. Maar er was niemand actief... Forum is dus weer verwijderd, support via mail/foon loopt goed dus ik zie er ook niet zo snel iemand naar vragen.

Jochem

WouterSp
29/01/05, 20:57
Origineel geplaatst door eMiz0r
Forum wordt niet bekendgemaakt overigens naar potentiële klanten. Aangezien zij nog geen hosting bij ons hebben zullen ze ook weinig aan dit forum hebben.

Dat is niet zo moeilijk te vinden voor potentiële klanten.
Voor de gein tik ik /forum in en ik heb gelijk beet ;)

stijnbol
29/01/05, 21:01
Origineel geplaatst door WouterSp


Dat is niet zo moeilijk te vinden voor potentiële klanten.
Voor de gein tik ik /forum in en ik heb gelijk beet ;)

Mja Wouter, jij bent dan ook een geavanceerde WHT-lid. De beginnelingen hadden dit misschien nog niet gevonden.

NWO
31/01/05, 22:41
Wij hebben voor het hosting gedeelte nog wel een forum, maar gaat verdwijnen (kijkt niemand bija op).

Voor het game gedeelte zetten we wel een forum op, aangezien die jong broekies vaak in school zitten van alles te vragen en uit te vogelen.
En Forums zijn populair bij 12 t/m 18 (en natuurlijk ouder ook wel maarja)

Dus ik zou zeggen:
Webhosting: NEE
Gameservers: JA

Digiover
31/01/05, 22:50
Origineel geplaatst door MaffeMuis
Een forum vind ik niet zo netjes staan, maar dat is persoonlijk.

En support via de mail/telefoon werkt goed.
Als er veel vragen zijn op iets, dan vul ik de FAQ aan.
Of schrijf een Howto die klanten kunnen raadplegen.

Dito, bij ons precies zo.

BlueMoonIT
01/02/05, 16:20
Wij draaien er geen en dat zal ook niet gebeuren, in ieder geval niet in de nabije toekomst. In de meeste gevallen wordt er telefonisch support geleverd en bij niet dringende zaken krijgen we meestal gewoon mailtjes binnen. Plus, de bedrijven waar wij mee zaken doen, hebben er meer baat bij om direct contact te hebben.

Qweb
03/02/05, 14:48
Wij draaien wel een forum, dat is eigenlijk meer voor "interclientele" (is dat wel een woord, anders meteen Van Dale bellen) communicatie, en voor uitleg hoe bepaalde zaken werken, eventueel met aanvulling door opmerkingen/suggesties van andere klanten

Daarnaast gebruiken wij het forum voor onze klanten die een dedicated server hebben, daar wij de software voor ze leveren