PDA

Bekijk Volledige Versie : kdisservers



superzooi
26/01/05, 21:40
Kan iemand me het verschil vertellen tussen "normaal 500GB" en "volume 500GB" bij colocation van kdisservers? Het prijsverschil is €30/mnd, en het enige wat ik kan vinden is:


Er is geen verschil tussen "gewone" en "volume" dataverkeer. U kunt echter niet overstappen van "gewone" dataverkeer naar "volume" dataverkeer of andersom.


Als er geen verschil is, hoe dan het prijsverschil van 30 Euro? :)

Is kdisservers een betrouwbare partij, dus goede/snelle support etc?
Ik ben van plan om in augustus een eigen bak neer te hangen (AMD 64 3400+,1,5GB ram, 2X 250GB Raid1, Gbit lan icm 500GB/1TB), en ben me een beetje aan het orienteren....

VantilborgICT
26/01/05, 21:54
Op het eerste kan ik je geen antwoord geven, maar over die support ed kan je wel wat terugvinden op topic:

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=55186

WouterSp
26/01/05, 21:56
Ik denk dat je verbinding/snelheid bij "normaal" gedeeltelijk wordt geknepen. En bij "volume" wellicht niet of minder dan bij normaal.

Maar je kan voor dat soort vragen natuurlijk ook een mailtje sturen naar sales@kdisservers.nl. :)

Ik heb zelf over KDIS nog niks negatiefs gehoord. Eigenlijk alleen positief. Maar ik ben er zelf geen klant.

superzooi
26/01/05, 22:08
Ah, dank voor de link (had idd even zoekfunctie moeten gebruiken)

pluspuntjes:
24/7 toegang tot datacentrum
backupsysteem
snelle, nette en goede support

Ik las iets over die bandbreedte, maar snap nog steeds niet echt waarom er een prijsverschil in zit als het beide toch hetzelfde is?

Dennis
26/01/05, 22:13
Dat vraag ik me ook af, maar je moet ze even mailen. Ze komen niet vaak meer op Webhostingtalk.

repsaj
26/01/05, 22:14
Als je bv meer dataverkeer verbruikt dan kun je overstappen naar een groter pakket, maar met volume heb je dan meteen een VEEL groter pakket, dan bij normaal

dus normaal gaat met kleine stapjes, maar daar betaal je dus voor

ik ben een tevreden klant.

Had je dit trouwens niet beter in het kdisservers.nl topic kunnen posten ??

superzooi
26/01/05, 22:17
Dank voor je antwoord repsaj

zoals ik al zei, ik had idd even beter de zoekfunctie kunnen gebruiken, excuses.

Van mij mag de topic anders wel dicht als dit teveel verwarring veroorzaakt ;)

Dennis
26/01/05, 22:18
Origineel geplaatst door repsaj
Als je bv meer dataverkeer verbruikt dan kun je overstappen naar een groter pakket, maar met volume heb je dan meteen een VEEL groter pakket, dan bij normaal

dus normaal gaat met kleine stapjes, maar daar betaal je dus voor

ik ben een tevreden klant.

Had je dit trouwens niet beter in het kdisservers.nl topic kunnen posten ?? Dat is zo'n rotzooi, allemaal discussies door elkaar.

Jouw logica klopt gedeeltelijk. Als je 100GB dataverkeer of minder nodig hebt, is een commitment van 250GB volume onnodig. Maar dit verklaart het prijsverschil nog niet.

Hun average mbits zijn trouwens goedkoper dan hun 95% mbits?
3000GB = 10mbit average = 204euro = (vanaf 10 MBit € 35 per mbit per maand = 350euro)


Er is geen verschil tussen "gewone" en "volume" dataverkeer.Heel onlogisch jah...

RayManZ
26/01/05, 22:28
Zit hem in de routing :) Leaseweb bied dat toch ook aan? Volume Data en normaal?

Normaal is duurder dan volume.

WouterSp
26/01/05, 22:36
In mijn bericht heb ik volume en normaal dus omgedraaid :S. Foutje, moet kunnen :)

Vernon
27/01/05, 00:06
oke maar weet iemand het verschill nou :D

KDISS
27/01/05, 00:09
Ik kan er eigenlijk een logische verklaring voor geven. Bij volume
verkeer neemt u direct "volume" af. Hierdoor kunnen wij ook
volume afnemen bij onze leverancier. Het resultaat is dat wij
een goedkopere prijs aan onze klanten kunnen berekenen voor
volume verkeer, omdat onze leverancier ons ook volume korting
geeft.

The MAzTER
27/01/05, 00:37
dan blijft het nog een vreemd verhaal omdat normaal 200 GB duurder is dan volume 250 GB

waarom zou je dan uberhaupt voor normaal kiezen?

't is alleen handig als je echt bij 25gb zou beginnen.

je kan namelijk niet switchen, maarja.. dan zeg je gewoon je contract op en sluit een nieuwe af ;)

vind het idee qua bedrijf natuurlijk wel goed, klanten waar je nu niets aan kan verdienen omdat ze maar 25gb afnemen, kan je later wel wat aan verdienen omdat ze 500gb nodig hebben ;)

Vernon
27/01/05, 01:02
Origineel geplaatst door KDIS
Ik kan er eigenlijk een logische verklaring voor geven. Bij volume
verkeer neemt u direct "volume" af. Hierdoor kunnen wij ook
volume afnemen bij onze leverancier. Het resultaat is dat wij
een goedkopere prijs aan onze klanten kunnen berekenen voor
volume verkeer, omdat onze leverancier ons ook volume korting
geeft.

omg, dat had ik eiglijk wel kunnen weten :D KDIS meneer bij deze onze excuses voor niet logisch nadenken :)

Dit was voor mij de enige drempel bij julie, denk datk nu toch me bak ergens thuis kan brengen.

Dankjewel.

Dennis
27/01/05, 22:04
Origineel geplaatst door The MAzTER
dan blijft het nog een vreemd verhaal omdat normaal 200 GB duurder is dan volume 250 GB

waarom zou je dan uberhaupt voor normaal kiezen?

't is alleen handig als je echt bij 25gb zou beginnen.

je kan namelijk niet switchen, maarja.. dan zeg je gewoon je contract op en sluit een nieuwe af ;)

vind het idee qua bedrijf natuurlijk wel goed, klanten waar je nu niets aan kan verdienen omdat ze maar 25gb afnemen, kan je later wel wat aan verdienen omdat ze 500gb nodig hebben ;) Je hebt gelijk... de logica van KDIS klopt helemaal niet. :)

Rusrink
27/01/05, 22:21
Het is toch logisch dat 200gig duurder is, als je een volume van 250gig hebt houden ze daar van te voren rekeningen mee. Dat 200gig pakket kan je op elk moment upgraden tegen de prijzen die er staan. Dus kunnen ze aan het begin van de maand daar geen rekening mee houden

Dennis
27/01/05, 22:24
Een volume-250gig pakket kun je ook elk moment upgraden?

d.sp1d3r
09/02/05, 14:59
Volgensmij wel...
maar dan moet je ook meteen veel meer nemen...
je kan bijv. niet bij normaal 25 beginnen en bdan later naar volume 250 ofzo gaan...
je kan niet overschakkelen dat is wat ik heb begrepen toen met ze hierover prate ;)

Xerious
09/02/05, 15:13
Beetje oud topic hmm? :)

Dennis
09/02/05, 17:17
Origineel geplaatst door d.sp1d3r
Volgensmij wel...
maar dan moet je ook meteen veel meer nemen...
je kan bijv. niet bij normaal 25 beginnen en bdan later naar volume 250 ofzo gaan...
je kan niet overschakkelen dat is wat ik heb begrepen toen met ze hierover prate ;) En dan bied je het juist alleen bij colocation, en niet bij dedicated-servers. Beetje onlogisch.

Tjah... ik vind het een beetje vaag beleid. Zeker ook omdat je niet achteraf kunt wisselen. Als je geen extra onvoordelig pakket wilt hebben zou je bij colocation altijd 100GB of minder dataverkeer moeten afnemen (16,- per maand ipv. 30,- bij volume).

@Xerious:
idd :D