PDA

Bekijk Volledige Versie : Server met 7 a 10K



lachspieren
25/01/05, 15:06
Hallo,

Ik ben opzoek naar een eigen server, alleen ik ben er nog niet helemaal uit wat voor soort ik moet zoeken en wat ik een beetje nodig heb voor een stabiele server. Ik heb de site www.lachspieren.net en heb rond de 7.000 a 10.000 unieke bezoekers per dag. Ik verbruik ongeveer 7 GB dataverkeer per dag, wat voor server kan ik het beste dan nemen. Dus de specs, zo heb ik bijv de vragen hoeveel ram heb je nodig, maakt het veel uit of je in USA of NL zit. Ook de kosten zijn erg belangrijk, ben maar een 16 jarige scholier dus heb niet zo heel veel geld. Kan iemand mij een beetje opweg helpen wat ik ongeveer nodig heb.

Bij voorbaat dank,

Groet,

J van G

Dennis
25/01/05, 15:18
Ik adviseer je direct te gaan voor een mooie server met ongeveer deze speficaties:

PIV 3.0ghz 800FSB/1MB Cache (goedkoop, en echt SUPER!)
1GB ram (512mb kun je mee beginnen, maar verschilt maar 65euro en moet je weer upgraden enzo)
2x80GB raid(1) - raid is eigenlijk wel een must, kost weer extra hdd, maar stuk veiliger. Neem ook absoluut SATA, prijsverschil is klein, kwaliteitsverschil groot. Je kunt ook 2x160 of 2x200GB overwegen. Dan kun je zelf backups maken op de harde schijf.

Verder... neem geen Asrock moederbord. Ik kies zelf liever voor een SuperMicro.

Wees niet bang om 200 a 300euro extra aan een server uit te geven. Dat geld heb je snel terug verdiend!

Die laatste opmerking geldt dus niet voor jouw. Ik zou overigens wel wat hosting gaan verkopen om de kosten eruit te halen als ik jouw was...

lachspieren
25/01/05, 15:21
Nadeel is wel als je een eigen server hebt het onderhoud, met dedicated ben je hier toch van af? Ik zie namelijk op http://dotnlis.nl/hosting/dedicated.php

Dedicated 4
Pentium 4 3.0 Ghz
40 GB hardeschijf
512 MB geheugen
500 GB dataverkeer

Voor 99 euro per maand, kun je hier iets mee of is dit gewoon te weinig. Mijn site is btw zelf maar 300 MB.

Dennis
25/01/05, 15:31
Bij dedicated-servers moet jij je eigen server ook van afstand beheren.

Deze server is wellicht geschikt als je niet direct veel uitbreidingsmogelijkheden nodig hebt en beschikt over backups. Het is natuurlijk rampzalig als een HDD crasht en jij geen raid draait en je geen backup hebt, dan ben je alles kwijt.

Vraag anders eens een offerte op voor een dedicated-server op WHT.nl met de specificaties die ik noemde. Wellicht zijn er mensen die dit aanbieden voor minder dan 100euro per maand inclusief genoeg dataverkeer.

Kijk anders ook op www.kdisservers.nl

lachspieren
25/01/05, 15:37
Oke, over de backup daar zorg ik altijd zelf al voor, ondanks dat hosting bedrijven beloven het zelf te doen :D. In wat voor forum kan ik een offerte het beste plaatsen, in het forum Shared / Colocated / Dedicated / Reseller / Registratie Aanvragen ?

Raptor
25/01/05, 15:43
Origineel geplaatst door lachspieren
Oke, over de backup daar zorg ik altijd zelf al voor, ondanks dat hosting bedrijven beloven het zelf te doen :D. In wat voor forum kan ik een offerte het beste plaatsen, in het forum Shared / Colocated / Dedicated / Reseller / Registratie Aanvragen ?
Ja

neographikal
25/01/05, 20:12
Hoeveel hits doe je per dag? Maximaal aantal requests per seconde is?

Een P4 3,0 etc etc is hoogst waarschijnlijk vrij zware overkill (mits je site fatsoenlijk geprogd is). Maar zonder verdere info kan feitelijk niemand je wat serieus adviseren.

krs
26/01/05, 13:47
Beetje jammer dat ik niet op je site kan kijken zowel .tk als net. want de naam maakt mij erg nieuwsgierig!