PDA

Bekijk Volledige Versie : cashmoneybrothers



mc-c
23/01/05, 15:38
Op vrijdag 14 januari registreerde ik bij cashmoneybrothers een windows-hosting in Nederland (vermits ik met een aantal asp.net pagina's zat). Ik kreeg een linux-pakket. Ik reageerde natuurlijk meteen, en het nodige zou gedaan worden om dit recht te zetten, maar aangezien het weekend voor de deur stond, zou dit tot maandag of dinsdag duren.
Afgelopen dinsdag was er van een overgang nog niets te merken. Ik kreeg te horen dat ze een nieuwe server moesten klaarmaken, en dat dit dezelfde week nog zou in orde komen. Ik heb daarop geantwoord dat ik wilde afzien van mijn hostingpakket, wegens het niet naleven van mijn contract (niet-conforme levering), en dat ik dus ook mijn geld terug wilde. Daar wilde de heer Dams niet van weten. Hij probeerde mij te paaien met een verdubbeling van webspace en traffic.
Ik had mij ondertussen al neergelegd bij de linux-hosting (aan de prijs van windows-hosting nb), en heb gisteren alle asp.net-pagina's omgezet naar php.
Toen om 21u30 eindelijk alles klaar was, besloot ik toch nog maar een glaasje te gaan drinken.
Vanmorgen word ik wakker met een sms dat de site waaraan ik gisteren heel de dag gewerkt heb, down is. Ik ping, en geen resultaat. Ik besluit de heer Dams te bellen, geen antwoord. Dan maar via mail.
In mijn mailbox zie ik een mailtje van de heer Dams, verstuurd om 22u00 gisterenavond, waarin hij mij doodleuk vertelt dat de linux-hosting stopgezet is, en ik nu een windows-hosting heb. Weg databases, weg webpagina's, weg mailboxen, weg...

Ondertussen heb ik de domainkoppelingen opnieuw aangelegd, maar dit kan natuurlijk nog even duren voor alle dns-servers up-to-date zijn. Ondertussen kan ik aan mijn klant uitleggen waarom zijn site down is.

Ik heb verder ook ontdekt dat mijnheer Dams zijn server in Nederland, in werkelijkheid in de V.S. staat. Hij hanteert nochtans andere prijzen voor beide landen?!

Het mag duidelijk zijn dat CMB een louche bedrijfje is. Ik had het eigenlijk kunnen weten aan de naam, maar kennissen van mij zijn er heel tevreden...

Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen. Ik hoop dat ik de laatste ben die door CMB bestolen wordt!!!

Xerious
23/01/05, 15:59
Overigens kan je je geld wel terug krijgen. Als je afgelopen dinsdag hebt geprobeert op te zeggen(de 18de), en vrijdag de 14de hebt besteld dan zit je binnen de termijn van Koop op Afstand, 7 dagen. En ik meen zelfs dat dat verlengt kon worden naar 3 maanden.
Je moet echter wel een aangetekende brief sturen als ik me niet vergis.

Daarnaast kan je aannemelijk maken dat CMB zich niet aan de contractuele voorwaarden hield en niet gelevert heeft waar u voor betaalde.
De site is ook een beetje vreemd, Raid-1. Dus 2x 125mb. Ja zo kan ik ook het dubbele gaan beloven ;).

namreh
23/01/05, 16:34
een wePsite?

http://cashmoneybrothers.be/index.cgi?language=nl&page=wepsite.htm

vindt het maar een rare benaming....

WH-Tim
23/01/05, 16:46
Bah wat een wepsite. Kliks.nl banners, vol met typvauten, nog nooit van valign="top" gehoord, javascript based navigatiemenu, public scripts om de website te laten werken, en onoverzichtelijk.. ik zou me toch wel 100x bedenken voordat ik hier hosting zou afnemen :)

ensermo
23/01/05, 20:44
Origineel geplaatst door Xerious
dan zit je binnen de termijn van Koop op Afstand, 7 dagen.

Hmm geldt dit ook als het bedrijf niet in Nederland zit? Want CMB zit in Belgie toch?

Ik heb dit gevonden bij consumentenbond (NL)
http://www.consumentenbond.nl/acties/digitaleconsument/achtergrondinformatie/50411?ticket=nietlid

Behalve dat het bedrijf niet in NL zit lijkt het me wel dat je beroep kan doen hierop.

namreh
23/01/05, 21:52
in belgië is het ook 7 werkdagen na de levering. en ze moeten 30 dagen nadien het geld teruggestort hebben.

http://www.cec-ecc.be/upload/E-comNL01(1).pdf

jorisvdb
25/01/05, 19:52
lang geleden, voordat ik met OHawk.com begon :) en zelf ook nog shared hosting bestelde had ik ook een account bij cmb, mijn ervaringen met cmb:
support: 7/10
uptime / snelheid: 8/10
tot zover vrij goed, maar ik heb er ook negatieve ervaringen mee; ik wou mijn domeinnaam veranderen (ik had de domeinnaam ergens anders gekocht en wou die aan m'n hosting pakket koppelen) wat een hele trage afhandeling was (toen ik bij cmb wegging was het nog niet in orde) en ze proberen je altijd meer te laten betalen.... met die domeinnaam hadden ze me gezegt dat met een update van plesk ik dat zelf kon veranderen, toen de update kwam waren alle nieuwe features gelockt en moest ik extra betalen om die nieuwe features te kunnen krijgen .... dan vroegen ze nog extra geld voor subdomeinen, addon domeinnamen,...

* Ik weet niet hoe de prijzen enz. nu zijn, mijn ervaringen zijn van +- 1 jaar geleden

IT-worX
25/01/05, 20:56
Willekeurig Gekozen Referentie: http://www.wepsite.net/

Toch raar dat alle "referenties" binnen het wepsite.net domein vallen...

zb-anna
27/01/05, 15:52
Dankzij deze site heb ik wel weer wat informatie opgedaan. Zal ze eens mailen welke 429 Internationale Carriers ze bedoelen, ik ken er hooguit 20.

"Onze datacenters bestaan uit apparatuur van het klasse-a type, aangesloten op een totaal van 429 onafhankelijke internationale backbones."

Remigius
27/01/05, 17:47
op een totaal van 429 onafhankelijke internationale backbones
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

stefken
04/02/05, 18:27
Ik ben al bijna 9 maanden bij CMB en ben heel tevreden, e-mails worden supersnel beantwoord en de site werkt ook supersnel, Kristof heeft mij verteld dat ze een directe verbinding lopen hebben naar Belgie en de servers zijn de snelste op de markt. Upgrades zijn goedkoop, je betaald enkel de administratiekosten voor de aanpassing van je abonnement, deze komen op €6.05 all-in, voor de upgrade zelf heb ik niet moet betalen en tevens had ik al alles wat ik nodig had voor de upgrade. Hun domeinnaamregistraties van €25 zijn redelijk duur maar ben nog enkele maanden zoet dus. Mijn ervaringen als beginner zijn positief, niets aan op te merken.

stefken
04/02/05, 18:30
Ik wou ook nog even zeggen dat ze wel een downtime hebben gehad van enkele minuten rond nieuwjaar met de upgrade naar nieuwere systemen, maar deze was snel opgelost. Ondanks kan ik niet slechts zeggen.

Xerious
04/02/05, 18:45
Vraag ik me af, wat voor machines draaien ze? Er zijn namelijk altijd snellere hoe je het ook went of keert.

stefken
04/02/05, 23:41
Dit vind ik terug op hun forum:
Nederlands & Engelstalig controlepaneel aanwezig.
dual Xeon Quatro op een 1.000Mbit uplink.

stefken
04/02/05, 23:52
Heb net mail teruggehad en het blijkt te kloppen, wee tiemand hoe ik dit zelf kan controleren?

Xerious
05/02/05, 00:49
Origineel geplaatst door stefken
Dit vind ik terug op hun forum:
Nederlands & Engelstalig controlepaneel aanwezig.
dual Xeon Quatro op een 1.000Mbit uplink.

Een dual Xeon Quatro? Echt nog nooit van gehoord, een tijdje Googlen levert ook niets op. Bovendien is Quatro Portugees voor 4. Een dual (2) Xeon Quatro(4). Spreekt elkaar tegen nietwaar? Ik denk dat ze HTT te serieus hebben genomen en echt denken dat er 4 processors in zitten, of dat gewoon interessant vinden om te noemen.
Heb je ook informatie over een 1.000Mbit uplink naar wat? Als het een switch is dan stelt het uiteindelijk nog niets voor omdat het altijd nog goede carriers en dergelijke moet hebben.

Rusrink
05/02/05, 03:55
Lekker een 1gbit uplink naar de switch en vervolgens zit die switch met 10mbit aangesloten op het net.
Omdat ze xeon's draaien hoeven ze nog niet de snelste te hebben. Je hebt xeon's van 1.8 ghz en xeon's van 3.6 das nogal een verschil