PDA

Bekijk Volledige Versie : IP-nummers



clesoft
20/01/05, 12:26
Mijn vraag is kort maar bondig:

Waar kan men IP-nummers aanvragen, en wat is de gangbare procedure, eisen e.d.???

Samuel
20/01/05, 12:32
Origineel geplaatst door clesoft
Mijn vraag is kort maar bondig:

Waar kan men IP-nummers aanvragen, en wat is de gangbare procedure, eisen e.d.???

Als kleine Colocation klant krijg je normaal IP adressen van diegene die Colocation levert. Als je echt zelf IP adressen wilt kunnen aanvragen & toekennen zal je RIPE member moeten worden

http://www.ripe.net

Kosten: Minimaal 1850 per jaar en eenmalige setup van 2000

Cliff
20/01/05, 13:36
Origineel geplaatst door Samuel


Als kleine Colocation klant krijg je normaal IP adressen van diegene die Colocation levert. Als je echt zelf IP adressen wilt kunnen aanvragen & toekennen zal je RIPE member moeten worden

http://www.ripe.net

Kosten: Minimaal 1850 per jaar en eenmalige setup van 2000

Zelf een PI address blokje krijgen kun je ook via je ISP regelen. Je hoeft er niet persee een ripe lid voor te worden.

Samuel
20/01/05, 14:14
Origineel geplaatst door Cliff


Zelf een PI address blokje krijgen kun je ook via je ISP regelen. Je hoeft er niet persee een ripe lid voor te worden.

Klopt, maar voor enkele IPS lijkt het me sterk dat je ISP PI geeft.

Mikej0h
20/01/05, 21:59
De meeste providers geven maar 1 ip adres vrij voor particulieren.
Pas als je een sdsl (of een bedrijfsabb) afneemt krijg je vaak een blokje ip adressen met een stuk of 5 adressen (waar je er 3 van kan gebruiken).

Stefan Mensink
20/01/05, 22:04
Origineel geplaatst door Mikej0h
De meeste providers geven maar 1 ip adres vrij voor particulieren.
Pas als je een sdsl (of een bedrijfsabb) afneemt krijg je vaak een blokje ip adressen met een stuk of 5 adressen (waar je er 3 van kan gebruiken). Wie heeft het hier over particulieren danwel DSL? Het hoofd-onderwerp op dit forum is webhosting, dus ik neem aan dat de topicstarter geen eigen IP-range nodig heeft om de PC's van zijn vrouw en kinderen allemaal een eigen IP-nummer toe te kennen.

ProServe
20/01/05, 23:04
Origineel geplaatst door Stefan Mensink Wie heeft het hier over particulieren danwel DSL? Het hoofd-onderwerp op dit forum is webhosting, dus ik neem aan dat de topicstarter geen eigen IP-range nodig heeft om de PC's van zijn vrouw en kinderen allemaal een eigen IP-nummer toe te kennen.
Ik denk dat je RIPE application dan heel groot uitgeprint aan de wand bij RIPE op kantoor komt te hangen :)

alex[nl]
21/01/05, 12:32
ROFL ... :D

DennisWijnberg
21/01/05, 14:03
Origineel geplaatst door ProServe

Ik denk dat je RIPE application dan heel groot uitgeprint aan de wand bij RIPE op kantoor komt te hangen :)

:p

Samuel
22/01/05, 10:32
Een vraagje voor de mensen die reeds RIPE member zijn

Onze RIPE membership zit momenteel in aanvraag. Bij status zie ik momenteel

The status of your request is Documents cleared, payments due

Iemand enig idee hoelang het normaal in beslag neemt voordat U verdere informatie ontvangt? Voor alle duidelijkheid, contracten zijn reeds teruggestuurd en betaling is voldaan

stijnbol
22/01/05, 17:51
Ik heb hier thuis breedband liggen om mee te surfen, en zou graag een vast IP verwerven zodat ik met remote desktop kan inloggen, lokaal mailservertje zetten etc. Helaas laat telenet niet toe dat je thuis een servertje zet. Ze zullen dus ook zeker geen vast IPadres willen geven. Is er iemand die weet via welke BE provider dit wel kan?

PS. no-ip.com en soortgelijke wil ik vermijden. Liefst een echt vast IP.

Stefan Mensink
22/01/05, 17:53
Origineel geplaatst door stijnbol
Ik heb hier thuis breedband liggen om mee te surfen, en zou graag een vast IP verwerven zodat ik met remote desktop kan inloggen, lokaal mailservertje zetten etc. Helaas laat telenet niet toe dat je thuis een servertje zet. Ze zullen dus ook zeker geen vast IPadres willen geven. Is er iemand die weet via welke BE provider dit wel kan?

PS. no-ip.com en soortgelijke wil ik vermijden. Liefst een echt vast IP. Het heeft niet veel met dit onderwerp te maken volgens mij, maar vermoedelijk doet xs4all dit wel in Belgie.

Samuel
22/01/05, 18:07
Origineel geplaatst door stijnbol
Ik heb hier thuis breedband liggen om mee te surfen, en zou graag een vast IP verwerven zodat ik met remote desktop kan inloggen, lokaal mailservertje zetten etc. Helaas laat telenet niet toe dat je thuis een servertje zet. Ze zullen dus ook zeker geen vast IPadres willen geven. Is er iemand die weet via welke BE provider dit wel kan?

PS. no-ip.com en soortgelijke wil ik vermijden. Liefst een echt vast IP.

Kan wel degelijk bij telenet ... maar kost het nodige geld