PDA

Bekijk Volledige Versie : Wil graag wat weten over een Irc kanaal



Catje
20/01/05, 04:11
Hallo,

Ik heb een vraagje ik krijg steeds meer klachten mensen, over een bepaalde kamer op Irc.het.nl.
Kan ik daar iets aan laten doen het is wel een prive kamer dus die gene mag doen en laten wat ze willen.
Maar ze houden zich niet aan de Irc regels.
Wat kan ik daar tegen doen.

groetjes Anita

M-BahZ
20/01/05, 04:26
Als ze zich niet houden aan regelementen op desbetreffende irc(netwerk) dan raad ik je aan gewoon een ircop aan te spreken.

Overigens snap ik het probleem niet helemaal.. als het niet jouw channel is waar heb jij je dan aan te ergeren ?
En hoezo krijg _jij_ klachten ?

Deze vraag heeft trouwens niets met webhosting van doen dus hoort in de lounge thuis. ;)

handy
20/01/05, 08:17
Je zal inderdaad bij de ircop moeten klagen in hoeverre je dat niet zelf bent. Als mensen zich niet aan de regels houden van de server, K-Line lijkt me :)

Ionstar
21/01/05, 16:27
De meeste IRC netwerken hanteren bepaalde basis regels waar iedereen en elke channel owner zich aan dient te houden. Onder deze basis regels kan elke channelowner voor zijn channel eigen regels maken.

Maar wat ik niet snap is dat je de vraag hier post en niet stelt aan een IRCop op het betreffende netwerk. Ik neem aan dat ze een bepaalde channel of mail adres hebben waar je vragen cq. klachten kunt deponeren.

Als jij aldaar zelf de Admin, of IRCop bent dan kun je doen wat jou goeddunkt. De mensen die de IRC server bezoeken zijn er immers te gast.