PDA

Bekijk Volledige Versie : [PHP] Order-in-line script ?



ikkepik
19/01/05, 21:08
Ik ben opzoek naar een script waarin je een checkbox op een pagina aan kunt vinken waarna je op volgende drukt, hierna weer exact hetzelfde totdat je op een pagina komt waar je uiteindelijk alles ziet wat je aangeklikt hebt en hierna op verzenden drukt.

Lijkt me allemaal niet zo moeilijk maar ik zoek een voorbeeld hoe dat gedaan wordt met sessies enzo.

Ik heb het nodig om in een keer wijzigingen te kunnen doen op een database waar ik wat mee aan het rommelen ben. Ik zoek dus geen betaalde scripting maar een aanleiding waar ik dit vinden kan.

Ik heb vaak dit soort scripts gezien met een soort van bestel-systeem er achter, dit is echter bij mij niet de bedoeling. Vandaar de Order-in-line titel.

Kan iemand me een stukje op weg helpen ?

kilian
19/01/05, 23:34
Origineel geplaatst door ikkepik
Ik ben opzoek naar een script waarin je een checkbox op een pagina aan kunt vinken waarna je op volgende drukt, hierna weer exact hetzelfde totdat je op een pagina komt waar je uiteindelijk alles ziet wat je aangeklikt hebt en hierna op verzenden drukt.

Lijkt me allemaal niet zo moeilijk maar ik zoek een voorbeeld hoe dat gedaan wordt met sessies enzo.

Ik heb het nodig om in een keer wijzigingen te kunnen doen op een database waar ik wat mee aan het rommelen ben. Ik zoek dus geen betaalde scripting maar een aanleiding waar ik dit vinden kan.

Ik heb vaak dit soort scripts gezien met een soort van bestel-systeem er achter, dit is echter bij mij niet de bedoeling. Vandaar de Order-in-line titel.

Kan iemand me een stukje op weg helpen ?

Lijkt me niet zo moeilijk, steeds uitvragen ( als in Isset() of $_POST['var'] != '' ) wat er al meegegeven wordt en dat dan in een hidden field zetten (na eventuele aanpassingen), is dat een idee?

Met een sessie gaat dat precies hetzelfde. Je zet gewoon in de sessie wat er via het formpje binnen komt en vraagt dan uit wat het volgende is... and so on.


Voorbeeld icm PHP natuurlijk. heb zo snel geen scripttaal zien staan dus ga daar maar van uit.

Ic3man
20/01/05, 06:19
In elke formulier moet een hidden field geplaatst worden waarin je de huidige stap defineert.

<input type="hidden" name="step" value="3">

Dan zit je dus bijv. in de derde stap.
Via php kan je dan bepalen welk formulier je voor de gebruiker moet tonen. Als er wordt gesubmit sla je alle variabelen op in je sessie, en toon je het volgende formulier.

Is niet zo heel moeilijk lijkt me?