PDA

Bekijk Volledige Versie : Administratie: probleempje



Mathieu
19/01/05, 18:35
Hallo collega's

Ik ben aan het nadenken over een nieuwe administratie maar er duiken enkele problemen op..

Stel:
KLANT koopt hostingpakket op 01/10/2004 en een bestaande domeinnaam is overgezet naar ons maar vervalt op 01/05/2005.
Zijn account vervalt dus maar op 01/10/2005.

Hij heeft dus op 01/10/2004 ook betaald voor één jaar domeinnaamverlenging.

Hoe zouden jullie dit in de administratie steken?

Mag ik trouwens ook eens vragen hoe jullie de administratie doen?
In Access, in Excell, etc.. ??

Triloxigen
19/01/05, 19:03
Stopt hij ook na 01/05 of wordt het domeinnaam verlengd?

Ik gebruik overigens mijn eigen geschreven pakket...

Mathieu
19/01/05, 19:04
Dat is het probleem, dat weet ik niet vooraf! :)

Wel Triloxigen: verkoop je dat pakketje niet?
Of ken je geen goed systeem?
ModernBill lijkt me wel goed, maar veel te onoverzichtelijk enzo denk ik?

Triloxigen
19/01/05, 19:13
Het is niet te koop, maar het is de bedoeling dat het een hosted systeem wordt....
Als je toch nieuwsgierig bent..
http://book.triloxigen.nl
demo/password

Mathieu
19/01/05, 19:14
En wanneer zal dit zijn denk je, want het is nogal dringend aan het worden... =)
Kom je niet ff online op MSN?

M-BahZ
19/01/05, 19:15
Als de klant heeft betaald voor een domeinregistratie van 1/10/2004 tot 1/10/2005 voor het domein heeft hij deze ook over deze gehele periode te krijgen.
Overigens worden bij de SIDN domeinnamen per kwartaal gefactureerd.
Als jij het per jaar afneemt bij een derde partij en het jaar er bijna opzit, dan is dit jouw probleem en niet die van de klant.

Heeft jouw klant trouwens het domein naar jullie verhuist, of heeft hij deze _zelf_ ergens anders geregistreerd.

In de boekhouding kan je dit domeinnaam net zo verwerken als dat je met andere domeinnamen doet. ;-)

Administratie doe ik niet aan. ;)

Mathieu
19/01/05, 19:17
Mja als je het zo bekijkt... :)

Ik hoop dat iemand afkomt met een goed administratie system die eventueel samenwerkt met DirectAdmin ofzo..
HostAdmin beloofde goed te worden maar is dus opeens opgedoekt..

TMourik
20/01/05, 17:53
Origineel geplaatst door Triloxigen
Het is niet te koop, maar het is de bedoeling dat het een hosted systeem wordt....
Als je toch nieuwsgierig bent..
http://book.triloxigen.nl
demo/password

// offtopic

mag ik je erop wijzen dat hij totaal niet compatible is met FF/Moz? :)

chielsen
20/01/05, 21:56
Ik dacht al, wat ziet het er raar uit, maar in IE ziet het er al een stuk beter uit..

HighFly
21/01/05, 00:30
Voor het boekhoud pakket zou ik gaan voor een 'normaal' pakket wat ook uitwisselbaar is met je boekhouder.

Als je 'klein' bent dan gaat het nog wel, maar als jij 10 fakturen per dag doet, dan betaal je je scheel aan de boekhouder.
Een idee is bijvoorbeeld:
Snelstart!Nota5
SnelstartGateway
Snelstart!Abonnement
en
Snelstart!Manager

Met Snelstart!Abonnement kun je periodieke fakturen maken (en dat hebben we allemaal, haha) en met Gateway en Manager kun je perfecte koppelingen maken met een online beheersysteem.
Dus vanuit je beheer systeem exporteer de gegevens naar SnelStart en vanuit plof je de fakturen eruit.
Nou nog een SnelStart boekhoudkantoor en je bent de man.

Kijk administratie moet, maar we spekken de belasting al genoeg, dus laten we de boekhouder niet rijker maken dan hij/zij al is :-).

Groet,
HighFly
P.S. ik werk er nog niet mee, maar ben me wel heel erg aan het orienteren. Enne 10 fakturen per dag heb ik nog niet, dus doe het nog lekker met OfficeForBusiness (OFB).

Stayfan
21/01/05, 16:58
Origineel geplaatst door Triloxigen
Het is niet te koop, maar het is de bedoeling dat het een hosted systeem wordt....
Als je toch nieuwsgierig bent..
http://book.triloxigen.nl
demo/password

Grappig, dit systeem kwam ik laatst te koop tegen via HotScripts.com.

Pronken met andermans veren noemen we dat :). Goed gedaan!

SebastiaanCitus
21/01/05, 20:09
Origineel geplaatst door Mathieu
Hallo collega's

Ik ben aan het nadenken over een nieuwe administratie maar er duiken enkele problemen op..

Stel:
KLANT koopt hostingpakket op 01/10/2004 en een bestaande domeinnaam is overgezet naar ons maar vervalt op 01/05/2005.
Zijn account vervalt dus maar op 01/10/2005.

Hij heeft dus op 01/10/2004 ook betaald voor één jaar domeinnaamverlenging.

Hoe zouden jullie dit in de administratie steken?

Mag ik trouwens ook eens vragen hoe jullie de administratie doen?
In Access, in Excell, etc.. ??

Heel eenvoudig. Wanneer jij de klant een factuur stuurt voor de webhosting van 01-10-2004 t/m 30-09-2005 kun jij hem op die factuur ook factureren voor de domeinnaamverhuizing (eenmalige kosten). Vervolgens ga je per 01-05-2005 het domein apart factureren. Dit geldt alleen bij .com/.net/.org/.info/.biz enz. gezien .nl-domeinnamen niet vervallen. Die worden namelijk per kwartaal gefactureerd.

Als je een goed administratiesysteem wilt, heb ik misschien nog wel iets voor je, stuur me een PM als je interesse hebt!

Mathieu
23/01/05, 18:00
PM gestuurd?! :)

BlueMoonIT
29/01/05, 18:54
Origineel geplaatst door Mathieu
Hallo collega's

Ik ben aan het nadenken over een nieuwe administratie maar er duiken enkele problemen op..

Stel:
KLANT koopt hostingpakket op 01/10/2004 en een bestaande domeinnaam is overgezet naar ons maar vervalt op 01/05/2005.
Zijn account vervalt dus maar op 01/10/2005.

Hij heeft dus op 01/10/2004 ook betaald voor één jaar domeinnaamverlenging.

Hoe zouden jullie dit in de administratie steken?

Mag ik trouwens ook eens vragen hoe jullie de administratie doen?
In Access, in Excell, etc.. ??
Om het makkelijk te houden kun je de klant ook het hosting-pakket aanbieden voor een aangepaste prijs tot de datum van het verlopen van het domein. Dan hou je namelijk de domeinnaam en hosting op de zelfde datums, wat facturering en totaaloverzicht gemakkelijk houdt. Is ook wel zo prettig voor je klanten natuurlijk, dan hoeven ze maar 1 keer per jaar te betalen.

Mikey
29/01/05, 20:39
Origineel geplaatst door Stayfan


Grappig, dit systeem kwam ik laatst te koop tegen via HotScripts.com.

Pronken met andermans veren noemen we dat :). Goed gedaan!

what about this one :)

https://klant.mijn-sleutel.net

1234 / demo@mijn-sleutel.nl

Al tijd mee bezig en nog niet af.

WouterSp
29/01/05, 21:09
@Mikey: Ik vind het er erg netjes uitzien.
Alleen zijn volgens mij sommige links een ander lettertype dan de overige tekst. Als je dat nog even fixt is er m.i. niks op aan te merken :).

Mikey
29/01/05, 21:11
Origineel geplaatst door WouterSp
@Mikey: Ik vind het er erg netjes uitzien.
Alleen zijn volgens mij sommige links een ander lettertype dan de overige tekst. Als je dat nog even fixt is er m.i. niks op aan te merken :).

I know, ben pas later begonnen het helemaal te stylen met css, voor mij was het belangrijkste dat er een goeie pdf functie in zat. Maar we zijn nog hard aan het sleutelen om het met meerdere dingen compatible te krijgen.