PDA

Bekijk Volledige Versie : Bedrijfsovername

BedrijfTeKoop
18/01/05, 00:53
Geachte leden, wht.nl team,

Zoals eenieder zal beseffen gaat het verkopen van een bedrijf gepaard met gevoelige informatie die invloed kunnen hebben op de waarde en de naam van het bedrijf, vandaar dat ik dit even onder een nieuwe nick gepost heb.

Graag zou ik op deze manier geïnteresseerde willen laten dat er een webhosting bedrijf te koop staat met de gegevens die u hieronder kan vinden. Mocht u geinteresseerd zijn kan dit kenbaar gemaakt worden, danwel als reactie danwel als PM.

Dan nog een vraag aan het wht.nl team, ik kan dit bericht niet plaatsen in de juiste categorie omdat ik daar 10 posts voor nodig heb. Hoewel de regel uiteraard juist is, denk ik dat in dit geval een uitzondering op zijn plaats zou zijn. Ik verzoek jullie dan ook dit topic te verplaatsen naar "Te Koop Gevraagd / Te Koop Aangeboden". Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet

=========
Overname:
=========

* Klantenbestand
* Website, domein, naam
* Hardware (zie onder)

==============
Reden verkoop:
==============

Tijdgebrek, wegens de groei is het niet meer aan te houden.

===========
Financieel:
===========

Aantal klanten: ~ 100
Jaaromzet : € 10.000

Administratie is goed bijgehouden in een eigen administratiesysteem

Mogelijke schaalvoordelen:

* SIDN lidmaatschap consolideren
* Server Management consolideren
* Control Panel consolideren
* Bandbreedte goedkoper

========
Hosting:
========

Domeinen in beheer: 170 NL & BE, 82 Int.
Dataverkeer: 2mbit 95% / maand
Productie servers: 2

=========
Hardware:
=========

Productieserver 1:

P4 2.4Ghz
1GB RAM
2x 120GB HD

Productieserver 2:

P4 2.8Ghz 800FSB
1GB RAM
2X 120GB HD

Productieserver 3 (Niet in gebruik):

P4 2.8Ghz 800FSB
1GB RAM
2x 120GB HD

Stats & Backup Server:

P3 450Mhz
256MB RAM

Remote Reboot Switch:

APC 9212

Switch:

3COM 100mbit

The MAzTER
18/01/05, 01:06
- Wat is je vraag prijs ongeveer?
- Zijn de servers low budget of supermicro/hp/etc
- Welk netwerk sta je nu
- Wat zijn de prijzen van je huidige pakketten ongeveer (en hoe zien deze er uit natuurlijk)
- betalen de klanten per maand of jaar?

Exsilia
18/01/05, 02:34
Ik heb wel interesse en heb je een private message gestuurd.

CyberSolid
18/01/05, 09:30
Prive bericht verstuurd.

We Are Online
18/01/05, 09:57
Prive bericht verstuurd.

RobbertC
18/01/05, 10:37
-> Moved

We hoeven overigens niet allemaal te gaan vermelden dat je een privé bericht hebt gestuurd. Dat zie hij vanzelf wel ;)

mdf
18/01/05, 11:15
Zit je vast aan contracten? Bijv. colocatie van de servers/sidn lidmaatschap, oid.
Omzet van €10k op jaarbasis zie ik. Wat is hierop de winstmarge?
Wellicht dat je contact met mij op kunt nemen hierover.

Dennis
18/01/05, 11:55
Aan wat voor bedragen moet je bij zo'n overname eigenlijk denken?

WebBizz
18/01/05, 12:07
Wij zijn ook geïnteresseerd, gelieve ons meer informatie te doen toekomen, zoals antwoord op bovengenoemde vragen. Ondertekening van geheimhoudingsverklaring is geen probleem.

BedrijfTeKoop
18/01/05, 20:38
De contracten hebben maximaal een opzegtermijn van 3 maanden en wat betreft de vraagprijs, die is natuurlijk nader overeen te komen, maar zal in de buurt liggen van eerdere overname boden hier op wht.nl.

Voor serieus geinteresseerde lijkt het me handiger dat ik even met iedereen contact opneem en dat we dan een keertje ergens afspreken om het een en ander door te spreken. Ik zal dan de vragen zo volledig mogelijk beantwoorden na ondertekening van een geheimhoudingsverklaring. Ook zal de administratie ter inzage beschikbaar zijn.

Ik meen dat ik van een aantal ondertussen een telefoonnummer heb ontvangen, en ik zal wegens verplichtingen morgen en donderdag pas vrijdag de tijd hebben een belrondje te doen.

BedrijfTeKoop
18/01/05, 21:04
Om iets meer gedetailleerde informatie te geven:

* De vraagprijs is ongeveer wat ik uit eerdere topics hier op wht.nl heb gezien. Die gaan naar eenmaal de jaaromzet plus een nader overeen te komen bedrag voor de hardware.

* De hardware is vrij divers maar over het algemeen gebaseerd op een barebones met eigen geheugen en harde schijven.

* Het merendeel van de klanten betaalt per jaar, er is een ondergrens aan maandelijkse betalingen (colo klanten bijv.) De opbouw is schat ik 35% zakelijk en 65% particulier.

* het is niet mogelijk een deel van de klanten over te nemen

* Contracten:
- SIDN
- Colo ruimte, opzegtermijn 3 maanden
- Server management, opzegtermijn 1 maand

Mr. Snooby
18/01/05, 21:04
Origineel geplaatst door DennisCitus
Aan wat voor bedragen moet je bij zo'n overname eigenlijk denken?

Zou ik ook wel willen weten. Kan iemand een indicatie geven?

WebBizz
18/01/05, 21:43
Origineel geplaatst door Mr. Snooby

Zou ik ook wel willen weten. Kan iemand een indicatie geven?

* De vraagprijs is ongeveer wat ik uit eerdere topics hier op wht.nl heb gezien. Die gaan naar eenmaal de jaaromzet plus een nader overeen te komen bedrag voor de hardware.

iceclan.nl
18/01/05, 22:21
als het er goed uitziet is dat te doen.

trans-ix
20/01/05, 12:22
is het een b.v. of een eenmanszaak?
trans-ix heeft altijd interesse om kleinere partijen op te kopen.

XS-24
20/01/05, 13:57
@trans-ix zet je pb even aan :).

trans-ix
20/01/05, 14:10
aangezet.

ExOrDuS
20/01/05, 14:15
Weet iemand misschien wat het e-mail adres is van de verkoper, ik heb een PB gestuurd maar helaas nog niks ontvangen.

BedrijfTeKoop
21/01/05, 16:15
Ik heb vandaag mijn belrondje gedaan maar helaas heb ik nog niet iedereen kunnen spreken, een foute inschatting van de benodigde tijd. Ik zal maandag weer verder gaan en de personen die ik voor maandag op m'n lijstje heb staan hieronder.

Mocht je er niet bij staan, maar wel interesse hebben stuur dan een PM met (bedrijfs)naam, e-mail adres en telefoonnummer en dan zet ik je op de lijst voor maandag.

Mijn excuses voor de opgelopen vertraging.

Cyber Systems
Ray de Brabander

trans-ix
Robin Smit

Direct Services
W. van der Linden

STH
Koos Thierry

2forces.nl
Luuk van Raaij

purehosting
22/01/05, 17:24
wij zouden graag met je in contact komen

Dennis
22/01/05, 17:36
Als hier een richtbedrag genoemd, ge-pm'd kan worden, heb ik wellicht ook interesse.

WebBizz
22/01/05, 17:40

Kortom: vraagprijs is 10k + vergoeding hardware.

Stayfan
24/01/05, 09:33
PB verstuurd.