PDA

Bekijk Volledige Versie : NS1 en 2 down.. wat nu



empeetrois
17/01/05, 12:13
Een nieuwe klant van mij had problemen bij zijn vorige provider.

Deze had regelmatig storingen, en aangezien er veel sites op stonden van bedrijven waar bestellingen e.d. via gedaan werden was het belangrijk deze up te houden.

Nu had deze klant nog enkele sites bij de concurrent (ook op dit forum) staan, maar deze heeft sinds zaterdag middag een storing (server plat).
Dit was tevens zijn NS1 en NS2, dus volgens mij kun je niets anders doen dan nameservers bij sidn wijzigen, of een bak in de lucht helpen met hetzelfde ip.

Maar aangezien sidn over een ns wijziging 1 dag doet, heb ik daar niets aan. Ook een server erbij hangen is geen optie want die provider heeft daar kennelijk geen zin in.

De site draait nu inmiddels bij mij alleen het domein staat nog in verhuis status. (gisteren verhuist)
Weet iemand nog meer oplossingen zodat de klanten zijn site zo snel mogelijk weer kunnen bereiken?

wbakker-letsgoonline
17/01/05, 12:36
Het engiste wat je kan doen is wachten tot de nameserver change doorgevoerd is, dit omdat als je wil dat de site moeten werken, de oude host redirect naar het ip moet maken waar de site komen te draaien en aangezien de nameservers down zijn kan dit niet.

empeetrois
17/01/05, 13:12
klopt dat wist ik,

ik dacht al alle mogelijkheden te weten, dat blijkt dus helaas ook.

Bedankt voor je reactie.

Tevens blijkt die provider een oplichter aller tijden, er binnenkort zal er aangifte worden gedaan.

wbakker-letsgoonline
17/01/05, 16:44
Mag ik vragen hoe deze provider heet ?

Vane
17/01/05, 19:49
Origineel geplaatst door Dark-Network
Mag ik vragen hoe deze provider heet ?

En wat zou jij daar aan hebben als je de naam van de provider weet?

empeetrois
17/01/05, 19:52
Origineel geplaatst door Dark-Network
Mag ik vragen hoe deze provider heet ?

Provider?? Als je het nog een provider kunt noemen dan.....

Van mij mag je dit weten..... ik heb hem toch afgelopen half jaar niet meer op dit forum gezien...


I V X

wbakker-letsgoonline
17/01/05, 20:02
Origineel geplaatst door Vane


En wat zou jij daar aan hebben als je de naam van de provider weet?

Ik vraag me gewoon af waarom sommige providers zo dom zijn zo verzieken ze gewoon alles beetje jammer voor de bedrijfjes die willen beginnen.

empeetrois
17/01/05, 20:08
Origineel geplaatst door Dark-Network


Ik vraag me gewoon af waarom sommige providers zo dom zijn zo verzieken ze gewoon alles beetje jammer voor de bedrijfjes die willen beginnen.

Klopt, want klanten begrijpen daar allemaal niets van.

En wat ook nog eens is, zodra jij dan een keer een storing hebt van 10 minuten beginnen ze te zeiken, logisch ook omdat ze bang zjin dat hetzelfde overkomt als bij de vorige provider.


Ook heeft desbetreffend persoon met "zijn kantoor" op dit forum lopen patsen, maar dit is zijn kantoor helemaal niet, deze huren ze met 10 andere automatiseerders die allemaal een eigen bureautje hebben en totaal niet voor I V X werken. Beetje jammer, met andermans veren lopen pronken.

Vane
17/01/05, 20:09
Hmmz, mijn ervaringen met IVX zijn anders tot nu toe érg goed. Wat zegt IVX zelf over het probleem dan?

empeetrois
17/01/05, 20:13
Origineel geplaatst door Vane
Hmmz, mijn ervaringen met IVX zijn anders tot nu toe érg goed. Wat zegt IVX zelf over het probleem dan?

Dit weet ik zelf niet exact, ik word enkel op de hoogte gehouden door mijn klant. Ik geloof dat de server helemaal naar z'n malle moeren is en dat nu medewerkers van Plesk dat ding aan het redden zijn.

Lees anders deze reacties maar eens:

http://www.100procentondernemer.nl/beoordeelbedrijf.php?bedrijf_id=2622

De positieve reacties zijn héél bijzonder toevallig zijn beste vrienden.