PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleempjes



Brilsmurf
15/01/05, 18:48
Wij zitten met een probleempje omdat onze site (www.mybar.nl) offline is gehaald dit om per pagina die er op gevraagd word, wordt er 64 tot 150 mb dataverkeer gegenereerd daarnaast is de server-power die een pagina gebruikt normaal tussen de 0 en de 10 weer te geven waarbij 10 een server overload betekend ons getal was niet 10 maar 350 als gevolg daarvan heeft online4you besloten om de site down te halen en in een tijdelijke map te zetten op die manier is de site niet meer actief, en hebben andere sites op de server (ong 80) wel genoeg serverpower om voldoende te draaien.
Zijn er hosts die dit wel aankunnen die niet extreem veel kosten of dit spel gratis zouden willen hosten (100 nieuwe aanmeldingen per dag, 2000 bezoekers per dag wat nogsteeds oploopt), want wij zijn maar arme studentjes en we hebben (nog) geen sponsor. Want hoe doen andere internetspellen dat met hosting en kan dat echt van dat tussen 64 en 150 mb per pagina of verzint onze host dat maar?
Alvast bedankt voor een reactie!

Mr. Snooby
15/01/05, 19:02
Gaat het om Criminals? Enige optie is dan dedi (of colo), bijna niemand wil zo'n spel draaien. Tenzij je goede afspraken maakt over hogere prijs etc.

Brilsmurf
15/01/05, 19:03
Nee je moet je eigen bar runnen door drank, personeel etc in te kopen

EWS
15/01/05, 19:08
Ik geloof dat er maar weinig spellen zijn die zo veel bezoekers trekken, verbeter me als ik het mis heb. Dus daarom zullen er niet zoveel mensen met hetzelfde probleem zitten.

Ik denk niet dat er veel hosters zijn die hun server willen laten overloaden, ook niet tegen een redelijke prijs omdat dit ten koste zou gaan van de andere gebruikers. Ik raad je dan ook aan om een (managed) dedicated server te nemen zodat je een hele server voor jezelf hebt. Als je niks van servers afweet dan kun je voor een kleine meerprijs meestal wel de server laten managen door de host, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over de technische kant terwijl je er wel de voordelen van plukt.

Misschien dat ik iets voor je kan betekenen, maar dit is geen advertentie forum dus ik kan je niks aanbieden :(
Als je iets zoekt moet je maar even een ander topic openen zou ik zeggen, ik hoop je hiermee in ieder geval een beetje te hebben geinformeerd.

Brilsmurf
15/01/05, 19:29
Dan moet ik je verbeteren, kan het eventueel bewijzen :)

EWS
15/01/05, 19:35
Sorry dan:) Ik geloof je;)

Luuc
15/01/05, 20:10
Origineel geplaatst door Brilsmurf
Nee je moet je eigen bar runnen door drank, personeel etc in te kopen Basis is hetzelfde... toch?

(Ik weet er niet veel vanaf maar ik heb helaas wel ervaring met het hosten van soortgelijke games).

yourforum
15/01/05, 20:12
een goedkope dedi is denk ik (kijkend naar dit verhaal) de enige echte optie

probeer zowiezo mysql optimalisatie, dat heb ik bij veel klanten al aangegeven en werkt écht!

Thiaz
15/01/05, 20:22
64 tot 150 mb per pagina? dat wil ik wel eens zien.

Brilsmurf
15/01/05, 21:57
k gloof t eerlijk gezegd ook nie ecght

Cyberdevil
15/01/05, 22:20
Origineel geplaatst door Thiaz
64 tot 150 mb per pagina? dat wil ik wel eens zien.

Als je zo 150 prentjes van 1mb op een pagina zet zou dit wel het geval zijn. Maar zal wel niet zeker.

Trouwens, als het in je cach/proxy server zit dan heb je het ook niet meer. Dus is volgens mij aan het liegen ;)

Brilsmurf
16/01/05, 22:12
Maar hij zegt dat elke x zoveel data wordt verzet kan dat bv in de sql database, hij zegt dat linux t aangeeft ofzo :S

Xerious
16/01/05, 23:29
Klinkt meer alsof je host van jou af wil! 65 tot 150 mb per pagina per bezoeker lijkt me sterk. Er zijn weinig thuiscomputers of internetverbindingen die dat bij iemand thuis kunnen krijgen zonder een kwartier te wachten. Heb je geen AWStats of Webalizer waar je je stats kan zien?

yourforum
16/01/05, 23:43
Lijkt me inderdaad ook heeeel sterk, als je een totale pagina van 2.5-5.0 mb hebt zou ik al overnieuw beginnen met de website ;)

Exsilia
17/01/05, 01:34
Wat zou kunnen is dat de pagina tot 150 MB aan SQL data genereerd dat geparsed moet worden door PHP. Ik heb zelf ook een klant die in staat is dat soort grappen uit te halen voor een pagina van uiteindelijk nog geen 2k.

Xerious
17/01/05, 01:46
Dan zit er wel iets heel serieus mis in de codes .

iceclan.nl
17/01/05, 18:18
advies controleer het script. het kan dan waarschijnlijk efficienter.

gr. quickimaster