PDA

Bekijk Volledige Versie : Leaseweb bereikbaarheid



yourforum
15/01/05, 11:25
L.S.

Gisteravond rond 9 uur heb ik een ticket bij leaseweb geopent waarbij men pas om 23.00 reageerde. Men zou vandaag naar onze server kijken, aldus de persoon achter de mail.

Tot zover heb ik nog géén reacties gehad, geen telefoontje die opgenomen is en geen reactie op de ticket.

Heeft iemand een idee hoe deze mensen wél bereikbaar zijn?


Bedankt.

Dennis
15/01/05, 11:58
Telefonisch binnen kantooruren. Daarbuiten zijn ze onbereikbaar. Tickets gaan soms heel snel (30min), maar duren soms inderdaad ook gewoon 12 uur bij spoed-eisende-issues.

cridea
15/01/05, 12:17
Met het juiste SLA zijn ze 24 uur per dag te bereiken. Het kost wat maar dan heb je ook wat.

Dennis
15/01/05, 12:22
Origineel geplaatst door byh
Met het juiste SLA zijn ze 24 uur per dag te bereiken. Het kost wat maar dan heb je ook wat. Jah, maar je betaalt toch niet voor bereikbaarheid? Je wilt gewoon contact met iemand van Leaseweb op kunnen nemen als dat nodig is.

Voor €225,- per maand kun je ze dan 24/7 bellen. Ook als je geen software-support nodig hebt.

Dus uhm... wij zijn onbereikbaar buiten kantooruren, schaf maar een SLA aan. Lijkt mij toch niet he.

yourforum
15/01/05, 12:35
Voor €225,- per maand kun je ze dan 24/7 bellen. Ook als je geen software-support nodig hebt.

Dus uhm... wij zijn onbereikbaar buiten kantooruren, schaf maar een SLA aan. Lijkt mij toch niet he.
idd, maargoed laat maar. kom er wel uit ;)

Thnx!

cridea
15/01/05, 12:54
Origineel geplaatst door DennisCitus
Jah, maar je betaalt toch niet voor bereikbaarheid? Je wilt gewoon contact met iemand van Leaseweb op kunnen nemen als dat nodig is.

Voor €225,- per maand kun je ze dan 24/7 bellen. Ook als je geen software-support nodig hebt.

Dus uhm... wij zijn onbereikbaar buiten kantooruren, schaf maar een SLA aan. Lijkt mij toch niet he.

Ze kunnen dat mannetje dat daar 24 uur per dag zit natuurlijk ook verwerken in de serverprijs, maar op deze manier heb je zelf de keus of je ervoor wilt betalen of niet. Beetje dezelfde discussie als 0900-nummers.

eMiz0r
15/01/05, 12:58
Origineel geplaatst door DennisCitus
Jah, maar je betaalt toch niet voor bereikbaarheid? Je wilt gewoon contact met iemand van Leaseweb op kunnen nemen als dat nodig is.

Voor €225,- per maand kun je ze dan 24/7 bellen. Ook als je geen software-support nodig hebt.

Dus uhm... wij zijn onbereikbaar buiten kantooruren, schaf maar een SLA aan. Lijkt mij toch niet he.

Wat is hier niet logisch aan dan? Als je mensen buiten kantooruren bereiken wilt betaal je daar gewoon voor.

zb-anna
15/01/05, 13:42
Leaseweb is inderdaad slecht bereikbaar na kantooruren. Erg begrijpelijk.

Wat minder leuk is, is dat je soms veel geld moet betalen voor een taakuitvoering in het DC en dat ze dat ook op hun gemak uitvoeren.

Soms zelfs 24 uur na betaling voor "spoedeisende" zaken.

Dennis
15/01/05, 13:45
Origineel geplaatst door zb-anna
Leaseweb is inderdaad slecht bereikbaar na kantooruren. Erg begrijpelijk.

Wat minder leuk is, is dat je soms veel geld moet betalen voor een taakuitvoering in het DC en dat ze dat ook op hun gemak uitvoeren.

Soms zelfs 24 uur na betaling voor "spoedeisende" zaken. Heb ik alle ervaring mee gehad!!!

Origineel geplaatst door eMiz0r
Wat is hier niet logisch aan dan? Als je mensen buiten kantooruren bereiken wilt betaal je daar gewoon voor. Mwuah, ik vind dat dit zeker bij een grote colocation-ISP toch best onderdeel van service kan zijn. En is het eigenlijk wel service? Ik wil alleen even weten of zij bijvoorbeeld iemand op locatie hebben? Of eventueel wil ik ze voor 99euro per uur iets laten oplossen etc. Daar kunnen ze alleen geld aan verdienen. Ik verwacht ook echt geen support, maar gewoon dat ze in nood bereikbaar zijn.

Als ik een 50mbit-DDOS heb, dan wil ik ze kunnen bereiken, zodat zij direct bepaalde ip's kunnen blokkeren oid.

yourforum
15/01/05, 13:50
Wat is hier niet logisch aan dan? Als je mensen buiten kantooruren bereiken wilt betaal je daar gewoon voor.
Tsja, moete ze wel bereikbaar zijn he

Dennis
15/01/05, 13:52
Origineel geplaatst door yourforum
Tsja, moete ze wel bereikbaar zijn he Nee, eMiZ0r draait het om. Hij zegt dat je een vast bedrag per maand moet betalen van zelfs €225,- wat redelijk is zodat een bedrijf 24/7/365 bereikbaar is.

Sander-
15/01/05, 14:15
Bekijk het eens anders... Heel veel webhosters zijn beter bereikbaar dan LW. Als colo/dedi/hosting provider kun je nou eenmaal niet zeggen van we zijn van 9 tot 5 bereikbaar punt uit. En als je geen SLA hebt en je bent bereid om te betalen om ze toch te laten kijken enzo, dan moeten ze dat ook wel DOEN, maar in dit geval doen ze dat niet eens... Ligt het dan aan de klant die wel bereid is te betalen? Wat mij betreft niet?

yourforum
15/01/05, 14:20
het lijkt mij heel simpel

Of een klant nou een SLA heeft (waar voor betaald word) of dat de klant GEEN sla heeft en 149 euro (pff) per uur wil betalen, zou geen verschil mogen zijn.

PUNT.

Ze verdienen prima er aan, maar dan moeten ze wel opnemen of mailen.

flen
15/01/05, 14:21
Origineel geplaatst door DennisCitus
Heb ik alle ervaring mee gehad!!!
Mwuah, ik vind dat dit zeker bij een grote colocation-ISP toch best onderdeel van service kan zijn. En is het eigenlijk wel service? Ik wil alleen even weten of zij bijvoorbeeld iemand op locatie hebben? Of eventueel wil ik ze voor 99euro per uur iets laten oplossen etc. Daar kunnen ze alleen geld aan verdienen. Ik verwacht ook echt geen support, maar gewoon dat ze in nood bereikbaar zijn.

Als ik een 50mbit-DDOS heb, dan wil ik ze kunnen bereiken, zodat zij direct bepaalde ip's kunnen blokkeren oid.

Mijn ervaring met de security 'afdeling' van LeaseWeb is zéér goed hoor.
Vaak is het zelfs zo dat zij eerder de ip's nullrouteren dan dat ik kan mailen :)

mihosnet
15/01/05, 14:30
Klopt. Voor een DDOS hoef je ze niet te mailen, dat zit uitstekend in elkaar.

Hoewel ik over het algemeen zeer snel reactie krijg, is het begrijpelijk dat je niet altijd meteen reactie krijgt. Ze zijn natuurlijk niet volledig bemand op dat soort tijdstippen, en klanten met een SLA-contract krijgen uiteraard voorrang.

En die EUR 149/uur, enig idee wat het kost om een werknemer om 00.00 naar het datacenter te sturen?

zb-anna
15/01/05, 14:31
Qua DDOS is alles prima geregeld IDD.
Heb het vooral over support OP locatie.

Sander-
15/01/05, 14:38
Als ze die medewerker dan ook daadwerkelijk om 0:00 sturen en niet je laten wachten tot inmiddels half 3 de volgende dag (dus 20 uur downtime later) dan had ik het prima gevonden... Nu, 20 uur later vind ik het beetje belachelijk als je 150 euro per uur moet dokken voor het feit dat ze een "spoedreparatie" moeten gaan uitvoeren.

ZUCHT

yourforum
15/01/05, 14:53
En die EUR 149/uur, enig idee wat het kost om een werknemer om 00.00 naar het datacenter te sturen?
Hoor je mij klagen over het bedrag? Ik betaal het wel. Als ze dan maar wel SNEL zijn en niet eerst koffie gaan drinken!

@we-create, precies

lacanau
15/01/05, 14:57
Waar moet ik dan aan denken bij een spoedreparatie ?

yourforum
15/01/05, 14:59
Origineel geplaatst door lacanau
Waar moet ik dan aan denken bij een spoedreparatie ?
In ons geval is de machine 'spontaan' gaan rebooten (ofzo?) en niet meer up gekomen. Ik wil dus dat ze met spoed gaan kijken omdat het een productie server is.

Helaas, ze doen er al 16 uur over om een duidelijke reactie te geven.

lacanau
15/01/05, 15:01
op welke locatie is het ?

yourforum
15/01/05, 15:04
SBP datacentrum, LSW

eMiz0r
15/01/05, 15:06
Mwah yourforum. Ze doen precies wat ze tegen je gezegd hebben, dus reden tot klagen zie ik op dit moment nog niet:


Gisteravond rond 9 uur heb ik een ticket bij leaseweb geopent waarbij men pas om 23.00 reageerde. Men zou vandaag naar onze server kijken, aldus de persoon achter de mail.

Tot zover heb ik nog géén reacties gehad, geen telefoontje die opgenomen is en geen reactie op de ticket.

Binnen 4 uur een reactie buiten kantoortijden. Als jij UPC belt op zaterdag dat je internet down is komt er niet eerder dan maandag (als je geluk hebt) een monteur langs. Dat is overigens niet anders bij @home, ook niet bij KPN, en niet bij xs4all, niet bij... is overal gewoon zo :) En hoe ontzettend, gigantisch, mega belangrijk die internetverbinding ook wel niet voor je is. Je krijgt daardoor geen voorrang.

Ze zeggen dat ze vandaag naar je server kijken. Vervolgens om 10 uur 's ochtends klaag je al dat het te laat is.

Tijdens kantoortijden zijn ze prima tot je dienst, daarbuiten heb je pas met een fatsoenlijke SLA recht op voorrang. Dat is toch niet meer dan logisch in mijn ogen.

Maar het valt me vaker op dat mensen die problemen hebben zichzelf altijd op dat moment enorm belangrijk vinden en voor de rest geen oog hebben. Het lijkt me nogal sterk dat ze daar rustig koffie drinken en wanneer ze zin hebben eens gaan kijken of ze je kunnen helpen, maar ondertussen betaal je wel. Nog sterker: als dat daadwerkelijk zo zou zijn bestond Leaseweb vast niet meer.

Trouwens, colocatie of dedicated?

yourforum
15/01/05, 15:08
Als jij UPC belt op zaterdag dat je internet down is komt er niet eerder dan maandag (als je geluk hebt) een monteur langs.
Onzin, ik heb hier om 1 uur s'middags (ZONDAG) een monteur aan de deur gehad. Als er iets is doen ze hun best wel hoor.

Ze zeggen dat ze vandaag naar je server kijken. Vervolgens om 10 uur 's ochtends klaag je al dat het te laat is.
Vandaag is rekbaar, voor 150 euro per uur verwacht ik een duidelijker antwoord?

Tijdens kantoortijden zijn ze prima tot je dienst, daarbuiten heb je pas met een fatsoenlijke SLA recht op voorrang.
Helemaal mee eens maar als ik 150 euro per uur betaal voor service dna hoor ik die ook te krijgen net als dat andere een SLA nemen. Je betaald - punt - hoe maakt niet uit.


Het lijkt me nogal sterk dat ze daar rustig koffie drinken en wanneer ze zin hebben eens gaan kijken of ze je kunnen helpen, maar ondertussen betaal je wel.
Bij wijze van spreken, ik wilde er geen uren bij vermelden e.d.

--edit
dit is dedicated. Wat nog iets met zich meebrengt, als het hardware is kunnen ze toch niet mij laten betalen hiervoor? Goed, vind ik nu niet heel belangrijk maar dat viel me zo even op.

Sander-
15/01/05, 15:14
Het gaat er hier wederom niet om dat je geen sla hebt.

Als klant moet je gewoon geholpen worden of je SLA hebt of niet, je betaald er namelijk alsnog dik voor.

Als ze eerst iig reageren en daarna zeggen dat sla klanten wel voorang krijgen ofzo. Maar dat weet je dus nu niet eens, dit is pure aanname

eMiz0r
15/01/05, 16:20
Ho stop wacht, je betaald dus inmiddels al 150 euro per uur aan ze, de teller tikt door en je krijgt maar geen reactie? Met andere woorden: je ontvangt straks een factuur voor 10 uur werken en je server is dan uiteindelijk online? Dát zijn praktijken die ik ook niet zou accepteren.

@We-create! Het gaat er wel degelijk om of je een SLA hebt of niet. Als je geen SLA afsluit (die er juist zijn om je service buiten kantooruren te bieden!) heb je niet te eisen dat je probleem binnen een uur in het weekend opgelost wordt (even bij wijze van).

Ze hebben de service buiten kantooruren gewoon niet in de dedicated prijzen verwerkt waardoor je goedkoper uit bent. Als je dit alsnog wilt, kun je hier voor een SLA afsluiten. Doe je dat niet, moet je het doen met de "standaard" service. Ze geven je gewoon een keuze..

Dennis
15/01/05, 16:24
Volgens gaat het er bij een SLA alleen om dat de webhost ook iets voor je uitvoert. Ik kan me voorstellen dat een host software-solutions e.d. wilt beperken tot kantooruren (bij SLA3 oid).

Maar het gaat hier slechts om bereikbaarheid. Niet dat betreffende ISP hardware moet vervangen, software moet vervangen, oid.


Origineel geplaatst door eMiz0r
Ho stop wacht, je betaald dus inmiddels al 150 euro per uur aan ze, de teller tikt door en je krijgt maar geen reactie? Met andere woorden: je ontvangt straks een factuur voor 10 uur werken en je server is dan uiteindelijk online? Dát zijn praktijken die ik ook niet zou accepteren.Nope, jij betaalt 150euro en er is geregeld dat zij het probleem gaan oplossen. Vervolgens krijg je 24 uur later te horen dat ze er pas volgende week maandag mee bezig kunnen (bijv. op donderdag of vrijdag). Daar heb ik het over.

mdf
15/01/05, 18:25
Origineel geplaatst door flen


Mijn ervaring met de security 'afdeling' van LeaseWeb is zéér goed hoor.
Vaak is het zelfs zo dat zij eerder de ip's nullrouteren dan dat ik kan mailen :)

Vind je dat goed? Ik zou eerst overleggen met de klant; zomaar ip adressen nullrouten zonder overleg vind ik minder handig om het zo even (zacht) uit te drukken.

flen
15/01/05, 19:24
Origineel geplaatst door Synssans


Vind je dat goed? Ik zou eerst overleggen met de klant; zomaar ip adressen nullrouten zonder overleg vind ik minder handig om het zo even (zacht) uit te drukken.

Mwa, ze doen het lijkt mij ook ter bescherming van hun eigen netwerk?
Ik vind 't opzich niet zo'n probleem, je kunt volgens mij altijd mailen om te vragen of ze het IP weer online willen gooien. Tevens is de nullroute maar voor één uur.

phreak
16/01/05, 00:39
Niet om de zaak in de zeik te zetten ofzo, imho, over het bereikbaar zijn van LeaseWeb, ik kan ze 24/7 bellen daar ik wel een redelijke klant van leaseweb ben. En ik heb gewoon een telefoonnummer van ze gevonden, en niet zo heel erg moeilijk te achterhalen ook.

MikeN
16/01/05, 14:19
Erm, het lijkt mij toch niet meer dan logisch dat een hoster een 24/7 storingsnummer heeft? Kan me niet voorstellen dat LW dat niet heeft eigenlijk.

phreak
16/01/05, 14:22
Mjah, alleen sommigen weten blijkbaar het nummer niet te achterhalen.

Dennis
16/01/05, 14:25
Origineel geplaatst door phreak
Mjah, alleen sommigen weten blijkbaar het nummer niet te achterhalen. Mjah, de sukkels :D

http://noc.leaseweb.com/contact.htm
(not to be used by customers without a SLA)

Moet ik maar gewoon contact opnemen met hun NOC contact?