PDA

Bekijk Volledige Versie : ASP.NET en remote MSSQL server



Lurge
13/01/05, 15:46
Ik heb een ASP.NET webserver staan en daarop wil ik een website hosten die gebruik maakt van MSSQL server 2000. Nu vroeg ik me af of ik hiervoor 2 servers kan gebruiken (losse SQL en losse ASP.NET) en of je de delay gaat merken als je de database niet op de lokale server hebt draaien. Kan iemand iets hierover zeggen? Heeft iemand ervaring hiermee? Mijn idee is dat dit wel goed moet kunnen maar ik weet niet hoe het met de performance zit.
De SQL ruimte huren we in bij een andere partij dus het is niet mogelijk om de SQL server lokaal te runnen. Zelf een SQL server licentie leasen via SPLA is te duur (ongeveer 200 E per maand als ik goed ben ingelicht).
Ik hoop dat het duidelijk is en dat jullie mij kunnen zeggen of dit goed mogelijk is of niet.

Digiover
13/01/05, 20:40
Gescheiden servers wil perfect.

ivs
13/01/05, 23:51
Dit hangt een beetje af van de verbinding tussen de locatie waar de webserver staat en de locatie waar de database server staat.

Daarnaast moet je je afvragen of het vanuit security oogpunt zo wenselijk is dat je database opdrachten over het internet gaan.

Lurge
14/01/05, 00:25
de server staat wel op hetzelfde netwerk. Deze hoeven dus niet het hele land/internet over.

Tha_Wiz
14/01/05, 11:52
Ik heb deze constructie getest en vaker gebruikt bij klanten. Ik kan je vertellen dat het perfect werkt mits je maar een snelle verbinding hebt tussen de verschillende servers.

Als je namelijk (vanuit ASP.NET) connect naar een SQL 2000 database stuur je niets anders dan xml op en neer. Dat gaat razendsnel als je beiden maar gebruik maakt van een snel netwerk. Ik heb dit zelf een keer getest (en enkele weken operationeel gehad) tussen Telecity2 en NovaXess weliswaar binnen hetzelfde (Rokscom) netwerk, maar dat ging zeer goed. Ik had de klant wel op de hoogte gesteld maar hij heeft er totaal niets van gemerk (en de betreffende site had toch een behoorlijke load).

Daarna heb ik als test ditzelfde geprobeerd vanuit een hostingpartij in Duitsland (collega) op een totaal ander netwerk en ook dat werkte verbazingwekkend goed, ondanks dus de afstand.

Als je het dus op deze manier kan regelen om elders een SQL server database af te nemen dan is dat zeker een goede oplossing (zeker als deze ook nog eens in hetzelfde netwerk zit).