PDA

Bekijk Volledige Versie : T-mobile netwerk jaar lang gehacked



Best4U
13/01/05, 10:00
Kijk, dat is nou hacken: Het t-mobile netwerk rondom Washington DC is meer dan een jaar lang in handen geweest van een evil hacker. T-Mobile had er weet van, maar vertelde niemand iets. De 21-jarige Nicolas Jacobsen haalde foto's van de mobieltjes van onder andere Paris Hilton en Demi Moore. Niks Ddossen, hij kreeg documenten en wachtwoorden van de Secret Service in handen en had er zelfs weet van dat zijn eigen ICQ afgeluisterd werd. De reden dat hij gepakt werd? Hij vertrouwde een infiltrant en vroeg hem om een proxy-server die afgeluisterd werd. Pas trouwens maar op. Ook in Duitsland had T-mobile securityproblemen die ze achterhield voor het publiek. Zoveel verschilt het T-mobile netwerk in de USA niet van dat in Nederland trouwens.
Bron: Geenstijl - http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/003288.html#comments

Meer:
http://www.securityfocus.com/news/10271

namreh
13/01/05, 10:15
als ik t-mobile was zou ik hem direct in dienst nemen (eventueel zijn straf omzetten in een werkstraf bij jou bedrijf).

Kurt
13/01/05, 14:54
Origineel geplaatst door namreh
als ik t-mobile was zou ik hem direct in dienst nemen (eventueel zijn straf omzetten in een werkstraf bij jou bedrijf).

Hij heeft het niet zelf gehackt hij heeft alleen wat passwords zien te krijgen van de secret service. Dat is net zo iets als mensen die je hotmail paswoord raden en dan zeggen dat ze je gehackt hebben....waarom zou je hem dus in dienst willen nemen?

Dennis
13/01/05, 14:55
Ik vind dit wel heel zwak van T-Mobile hoor... laat ze desnoods alles ip-restricten enzo... dan was dit waarschijnlijk voorkomen...

Ber|Art
13/01/05, 14:58
Over Big-Brother gesproken :D

Cyberdevil
13/01/05, 18:01
Hoe kan iemand die t-mobile gehacked heeft aan fototjes van GSMs geraken ?
Voor zover ik logisch kan nadenken kan je deze enkel versturen als je dit zelf wilt. Of ze moesten je GSM hacken wat mij niet echt logisch lijkt :p

MAW zal wel weer mooi opgeblazen zijn.

NeoPhixer
13/01/05, 18:07
Secret Service zou 'm in dienst moeten nemen, kunnen ze nog wat van leren.

Ik weet ook niet precies hoe ie de foto's etc. van de gsm's afhaalde, maar ze komen er ook op via het internet dus...

ThePostman
13/01/05, 18:13
@ Kurt

Waar staat dat?

@ T-mobile

Jammer joh. Je zou toch denken dat die lui wel goed beveiligd waren. En als ze ervan wisten, waarom deden ze dan niks? Of zeggen ze dat ze het wisten terwijl dit niet zo waS?

Kurt
14/01/05, 23:15
Origineel geplaatst door ThePostman
@ Kurt

Waar staat dat?

@ T-mobile

Jammer joh. Je zou toch denken dat die lui wel goed beveiligd waren. En als ze ervan wisten, waarom deden ze dan niks? Of zeggen ze dat ze het wisten terwijl dit niet zo waS?

Hier:


Niks Ddossen, hij kreeg documenten en wachtwoorden van de Secret Service in handen en had er zelfs weet van dat zijn eigen ICQ afgeluisterd werd.