PDA

Bekijk Volledige Versie : Server laggt bij 7 spelers



TiMMiEJ
12/01/05, 17:30
Ik heb een dedi gehuurd, en die draait wat websites enzo dat gaat allemaal goed.
De load is goed, maar ik heb gister een cs public server erop geinstalleerd en zodra er 7 of 8 spelers op komen gaat de load naar 2.58 of nog hoger en krijg fps drops en lagg als een gek.

Ik snap er niks van:(, server specs:

p4 2,66Ghz
1 gb geheugen
scsi schijf hangt erin
fedora core 2

Rik
12/01/05, 17:34
Moet ook geen CS servers op een server met websites gaan draaien ;)

Cyberdevil
12/01/05, 17:35
Server zou dit makkelijk moeten af kunnen.

Mss eens kijken naar je upload en download snelheden.

Genesisfm
12/01/05, 18:42
Je kan de volgende test doen:

Zorg dat er genoeg spelers op de server zitten zodat hij problemen gaat geven.

Ga een ping uitvoeren naar een andere server die van te voren stabiel is kwa ping tijden.
En kijk of de ping omhoog gaat of fluctireerd.
Zo ook even kijken of er geen andere connecties zijn met de server.
En natuurlijk ff up/download snelheid controleren zoals eerder verteld.

s.vossen
12/01/05, 19:25
Post anders je server.cfg eens ... en let op de ClientRates ...

phreak
12/01/05, 20:37
Simpel vraagje, zit er een standaard kernel op, of een zelf compilede kernel?

joriz
12/01/05, 20:59
Wat draait er nog meer op deze server?

Ik ken iemand die op een Celeron 2,4 Ghz 512 MB RAM met Linux (weet niet welke distri) gewoon met 12 spelers kan CSen. Ondertussen draaien hier ook nog is websites op. Dus inprincipe moet je geen problemen hebben. Kijk effe waar je server load nog meer heen gaat.

royen99
12/01/05, 21:18
Een dergelijke server moet zoeits lachend aankunnen, aangenomen dat het inderdaad geen superzware websites zijn.

Kijk bv eens of er processen zijn die veel cpu/memory opeten bv:

# ps -eo pid,ppid,cmd,%cpu,cpu,cputime,rss

VantilborgICT
16/01/05, 12:40
Ik denk dat het aan de server.cfg licht, heb je je rates wel goed staan?

Anders post hem hier even zou ik zeggen

TiMMiEJ
16/01/05, 12:58
Origineel geplaatst door royen99
Een dergelijke server moet zoeits lachend aankunnen, aangenomen dat het inderdaad geen superzware websites zijn.

Kijk bv eens of er processen zijn die veel cpu/memory opeten bv:

# ps -eo pid,ppid,cmd,%cpu,cpu,cputime,rss

Het lag idd aan de server.cfg, bedankt voor de reacties :)

Tim|Willux
16/01/05, 14:58
Post eventueel waar de fout zit en hoe je het opgelost hebt?
Handig om te weten :)

TiMMiEJ
16/01/05, 16:28
Origineel geplaatst door Tim|Willux
Post eventueel waar de fout zit en hoe je het opgelost hebt?
Handig om te weten :)

Als je een standaard server install erop zet, dan heb je ook een standaard server.cfg...hier had ik wat aan geprutst zoals rcon password erin gezet. Toen begon de server te laggen en heb ik een nieuwe server.cfg gemaakt door alleen commands erin te zetten. Bij de oude stond er allemaal tekst bij waar alles voor diende enzo, dat werd een rotzooi.

ServerStrike.nl
16/01/05, 17:18
Origineel geplaatst door TiMMiEJ


Als je een standaard server install erop zet, dan heb je ook een standaard server.cfg...hier had ik wat aan geprutst zoals rcon password erin gezet. Toen begon de server te laggen en heb ik een nieuwe server.cfg gemaakt door alleen commands erin te zetten. Bij de oude stond er allemaal tekst bij waar alles voor diende enzo, dat werd een rotzooi.

Ligt eraan... als je de nodige dinge erbij zet.. snappen klanten het ook :)
Maar idd te veel erbij zetten.. zou ik ook niet doen

Vernon
20/01/05, 03:04
Gameservers naast Webservers is echt het ALLERLAATSTE wat ik je aan kan raden. games slurpen zoveel mem dat er weinig overblijft voor je webserver. (ook andersom ) is ene klein pakketjes ernaast voor webhosting niet wat ? hebje iig je hele server power over voor je games :)

SkunkfireJoe
31/01/05, 18:26
Hey, ik wou de laptop van me ma ff meenemen naar een lanparty. Deze is alleen al 3 jaar oud en heeft dus maar 1 ghz aan boord, 256 mb geheugen en is nog een intel celeron ook. Ik zou graag de games mohaa en cod willen draaien. 16 spelers publiek. Iemand een idee hoeveel servers ik kan draaien?

Sander-
31/01/05, 19:05
Zucht.. anders ga je ff crossposten in een verlopen topic...

1: Laptops zijn daar absoluut niet geschikt voor, geen goede warmte beheersing bij langdurige prestaties.

2: Ik denk dat je datg niet gaat redden hoor met je 2 servers. TEnzij je ze heel goed configged, maar zeker over lan haal je daar nooit het maximale uit. Ik weet niet hoeveel mensen er komen, maar als je er vanuit gaat dat iedereen op 100mbit zit en jij dan met een lappie met daarop 2 servers die door allemaal mensen met 100mbit bespeeld worden... Dat gaan je mensen of jij niet leuk vinden gok ik zo.

SkunkfireJoe
31/01/05, 21:28
Nee ik neem die server puur mee voor de hosting. Dus gamen doe ik op een andere machine.