PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezamelijk downtime/storingen pagina



Mikey
09/01/05, 12:14
Ik ben eigenlijk benieuwd of er interesse is naar een gezamelijk downtime pagina waar je als hoster een berichtje achter kan laten naar je klanten toe. Enigste nadeel is dat mocht er een netwerk storing zijn en je zit in het zelfde netwerk als de pagina dan gaat de werking niet op.

Ik ben klein half uurtje bezig geweest om een werkend model te laten zien, maar voordat ik verder ga eerst wil weten of mensen hier gebruik van willen maken. Je kunt je als hoster aanmelden en je krijgt dan je subname.downtime.nu , waarbij je automatisch jouw berichten en bedrjifs informatie te zien krijgt


een voorbeeldje : http://mijn-sleutel.downtime.nu http://www.mijn-sleutel.downtime.nu

voorbeeldje als url niet bestaat en of niet klopt http://123.downtime.nu

Alles is database gestuurd icm met sessies. Ooh en geheel gratis.

Hoor het wel.

XS-24
09/01/05, 12:26
Heb hier ook wel eens over na zitten denken, meer omdat hier op wht vaak een post is dat een server down is.

Mijn opzet was iets anders, geen subdomeinen maar gewoon zoeken op een website naar de bedrijfsnaam.

Mikey
09/01/05, 12:30
Subdomeinen vond ik het makkelijkst en vond het ook beter staan, denk niet dat het prettig is als je een lijst maakt met alle bedrijven en dat je zo even alles door kan lopen wie er storingen heeft ed. Het is puur voor klanten en als je klanten iop de hoogte zijn van de site is dat voldoende.

Domenico
09/01/05, 12:43
Hier hebben we een mooi forum voor.

Melding van Netwerk Storingen en Updates
Problemen met toegang tot je server(s) en/of netwerk? Plaats ze hier en houd iedereen op de hoogte. (Bedoeld voor zowel providers als afnemers)

:)

Stefan Mensink
09/01/05, 12:46
Zo'n website lijkt me toch wel iets klantvriendelijker dan een verwijzing naar een forum binnen webhostingtalk.

Icheb
09/01/05, 12:53
Grappig hoe op WHT ieder jaar weer dezelfde initiatieven te vinden zijn.
Een jaartje geleden heeft Herman van HBCS dit ook geprobeerd, maar toen het allemaal klaar was etc heeft nooit iemand het gebruikt, wat eigenlijk wel jammer is natuurlijk...

Maar het is inderdaad nog steeds wel een goed idee, vind ik persoonlijk.

AlfaHosting
09/01/05, 12:54
Origineel geplaatst door Mikey
Ik ben eigenlijk benieuwd of er interesse is naar een gezamelijk downtime pagina waar je als hoster een berichtje achter kan laten naar je klanten toe. Enigste nadeel is dat mocht er een netwerk storing zijn en je zit in het zelfde netwerk als de pagina dan gaat de werking niet op.

Ik ben klein half uurtje bezig geweest om een werkend model te laten zien, maar voordat ik verder ga eerst wil weten of mensen hier gebruik van willen maken. Je kunt je als hoster aanmelden en je krijgt dan je subname.downtime.nu , waarbij je automatisch jouw berichten en bedrjifs informatie te zien krijgt


een voorbeeldje : http://mijn-sleutel.downtime.nu http://www.mijn-sleutel.downtime.nu

voorbeeldje als url niet bestaat en of niet klopt http://123.downtime.nu

Alles is database gestuurd icm met sessies. Ooh en geheel gratis.

Hoor het wel.

Ik vind het wel een goed idee.

SystemZ
09/01/05, 12:55
Ja dat klopt;

Kijk eens naar http://noc.system-z.nl die laat reeds een paar sites zien die online/offline zijn. Zoiets is uiteraard wel klantvriendelijker als een forum. Uiteraard met alle respect :)

Heb zoiets al een tijdje draaien. Is dat meschien een goed idee??

Rgds.

John

®on
09/01/05, 13:15
Ik vind het idee prima. Ik zou er wel gebruik van willen maken, het is voor mij een prima oplossing om klanten op de hoogte te kunnen houden igv. storingen.

Mikey
09/01/05, 13:16
Origineel geplaatst door Domenico
Hier hebben we een mooi forum voor.

Melding van Netwerk Storingen en Updates
Problemen met toegang tot je server(s) en/of netwerk? Plaats ze hier en houd iedereen op de hoogte. (Bedoeld voor zowel providers als afnemers)

:)

enigste nadeel is dat als een klant zich registreerd er gelijk ook met modder gegooid kan worden. Voordeel daarentegen van downtime.nu is dat een webhoster of wie dan ook een een weg communicatie stroom heeft, hij kan op dat moment zelf bepalen wat hij er neer zet en of hij een adres achter laat. Vele kunnen dat modder gooien hier niet ontkennen.

@domenico, ik snap wel waarom je jouw post erbij zet, iedereen is op de hoogte van dat sub forum, maar echt profesioneel komt het niet over.

Mikey
09/01/05, 13:18
Origineel geplaatst door SystemZ
Ja dat klopt;

Kijk eens naar http://noc.system-z.nl die laat reeds een paar sites zien die online/offline zijn. Zoiets is uiteraard wel klantvriendelijker als een forum. Uiteraard met alle respect :)

Heb zoiets al een tijdje draaien. Is dat meschien een goed idee??

Rgds.

John

Dan zou je in feite er een monitor van kunnen maken, op moment hij niet meer bereikbaar is dat er gemaild wordt. Maar dat kan later altijd nog.

Mikey
09/01/05, 13:19
Origineel geplaatst door Icheb
Grappig hoe op WHT ieder jaar weer dezelfde initiatieven te vinden zijn.
Een jaartje geleden heeft Herman van HBCS dit ook geprobeerd, maar toen het allemaal klaar was etc heeft nooit iemand het gebruikt, wat eigenlijk wel jammer is natuurlijk...

Maar het is inderdaad nog steeds wel een goed idee, vind ik persoonlijk.

hmmz, dan moet ik mijn slaap in mijn ogen hebben gehad. Ik had namelijk het wel degelijk gesteund.

MediaServe
09/01/05, 13:30
Wat ik zelf veel liever zou hebben:
Een webhoster heeft een domein hosting.nl
De storingspagina komt op storingen.hosting.nl
En dan zorgen dat de storingspagina in een ander netwerk hangt. :)

Wat ik verder graag zou zien is:
Er wordt iedere minuut een HTTP GET signaal gestuurd naar de webhoster, wanneer er (bijvoorbeeld) tien minuten downtime is zal automatisch een mail worden verzonden naar de Administrator, die kan via de storingspagina al zijn klanten een mailing sturen.

Op en top professioneel :)

Mikey
09/01/05, 13:37
Origineel geplaatst door MediaCreations
Wat ik zelf veel liever zou hebben:
Een webhoster heeft een domein hosting.nl
De storingspagina komt op storingen.hosting.nl
En dan zorgen dat de storingspagina in een ander netwerk hangt. :)

Wat ik verder graag zou zien is:
Er wordt iedere minuut een HTTP GET signaal gestuurd naar de webhoster, wanneer er (bijvoorbeeld) tien minuten downtime is zal automatisch een mail worden verzonden naar de Administrator, die kan via de storingspagina al zijn klanten een mailing sturen.

Op en top professioneel :)

ja wie niet, maar als je een centrale pagina op 2 plaatsen host kom je een heel eind. Maar zoals ik al zei ik wil eerst zien of er behoefte naar is voordat ik heel veel tijd erin steek.

yourforum
09/01/05, 13:39
ik vind het een prachtig idee. Hoop dat het ook doorgaat.

Domenico
09/01/05, 14:00
Als we het over professioneel gaan hebben dan is een backup site/server op een andere plaats natuurlijk de enige optie.

Op de paar mensen die hier reageren na denk ik niet dat hosting bedrijven dit initiatief gaan steunen. Het is al eens geprobeerd en mislukt. Zolang jullie zelf blijven vasthouden aan het oude idee van wat nu eigenlijk professioneel is, zoals een forum zoals dit dat zogenaamd niet is en nog wat andere dingen, zal iedereen aan dat oude en in mijn ogen onjuiste idee van professionaliteit blijven klampen en lekker 'professioneel' blijven. Via de radio, televisie en magazines communiceren, eenrichtingsverkeer dus...

In andere landen doen ze dat anders en grote bedrijven in de VS zetten hun storingsmeldingen gewoon wel op wht.com. :)

Maar veel succes met het initiatief hoor. Als je er mee doorgaat hoop ik voor je dat het lukt. Praat eerst maar eens met Herman, die heeft er veel werk in gestopt maar helaas is het uiteindelijk niets geworden. Waarom niet? Omdat het vaak bij woorden blijft en de daden achterwege blijven.

XS-24
09/01/05, 14:04
Ik denk dat klanten wel moeten kunnen reageren, desnoods niet zichtbaar voor andere klanten maar er moet iets van communicatie inzitten.

Stel je voor dat je mail er ook uit ligt :).

Mikey
09/01/05, 14:14
Origineel geplaatst door Domenico
Als we het over professioneel gaan hebben dan is een backup site/server op een andere plaats natuurlijk de enige optie.

Op de paar mensen die hier reageren na denk ik niet dat hosting bedrijven dit initiatief gaan steunen. Het is al eens geprobeerd en mislukt. Zolang jullie zelf blijven vasthouden aan het oude idee van wat nu eigenlijk professioneel is, zoals een forum zoals dit dat zogenaamd niet is en nog wat andere dingen, zal iedereen aan dat oude en in mijn ogen onjuiste idee van professionaliteit blijven klampen en lekker 'professioneel' blijven. Via de radio, televisie en magazines communiceren, eenrichtingsverkeer dus...

In andere landen doen ze dat anders en grote bedrijven in de VS zetten hun storingsmeldingen gewoon wel op wht.com. :)

Maar veel succes met het initiatief hoor. Als je er mee doorgaat hoop ik voor je dat het lukt. Praat eerst maar eens met Herman, die heeft er veel werk in gestopt maar helaas is het uiteindelijk niets geworden. Waarom niet? Omdat het vaak bij woorden blijft en de daden achterwege blijven.

Hem redundant maken is niet het probleem, het gaat miuj om de tijd. Wat betreft de profesionaliteit, zou jij je klanten verwijzen naar webhostingtalk omdat je server een storing heeft ?

Dan komt er voor mij nog bij dat hier teveel users zitten die gelijk het allemaal beter weten. Het nadeel van de tweeweg communicatie, zonder dat de betreffende hoster een duidelijk antwoord kan geven weet de rest het allemaal wel zo goed.

Domenico
09/01/05, 14:35
Een telefoonnummer en een backup pagina/site en email adres moet iedere hoster standaard in zijn pakket hebben lijkt me.

blaaat
09/01/05, 14:44
Origineel geplaatst door Mikey


Hem redundant maken is niet het probleem, het gaat miuj om de tijd. Wat betreft de profesionaliteit, zou jij je klanten verwijzen naar webhostingtalk omdat je server een storing heeft ?

Dan komt er voor mij nog bij dat hier teveel users zitten die gelijk het allemaal beter weten. Het nadeel van de tweeweg communicatie, zonder dat de betreffende hoster een duidelijk antwoord kan geven weet de rest het allemaal wel zo goed.

je kan toch een board op wht maken, waarop niet gereageerd kan worden.. en ook evt alleen hosters berichten kunnen plaatsen. dan heb je ongeveer het zelfde :P

Mikey
09/01/05, 14:50
Origineel geplaatst door Domenico
Een telefoonnummer en een backup pagina/site en email adres moet iedere hoster standaard in zijn pakket hebben lijkt me.

Wat is de storings afdeling dan een meerwaarde op wht ? Aangezien jij het normaal vind dat iedereen zijn eigen storings pagina heeft ?


Origineel geplaatst door blaaat


je kan toch een board op wht maken, waarop niet gereageerd kan worden.. en ook evt alleen hosters berichten kunnen plaatsen. dan heb je ongeveer het zelfde :P

true, maar ik zie hier nog niet 123 gehacked worden in vbb door iemand van de crew.

Glenn
09/01/05, 15:11
Origineel geplaatst door MediaCreations
Wat ik zelf veel liever zou hebben:
Een webhoster heeft een domein hosting.nl
De storingspagina komt op storingen.hosting.nl
En dan zorgen dat de storingspagina in een ander netwerk hangt. :)

Wat ik verder graag zou zien is:
Er wordt iedere minuut een HTTP GET signaal gestuurd naar de webhoster, wanneer er (bijvoorbeeld) tien minuten downtime is zal automatisch een mail worden verzonden naar de Administrator, die kan via de storingspagina al zijn klanten een mailing sturen.

Op en top professioneel :) Daar hebben we toch smsnotificaties voor? :)

yourforum
09/01/05, 15:12
Origineel geplaatst door blaaat


je kan toch een board op wht maken, waarop niet gereageerd kan worden.. en ook evt alleen hosters berichten kunnen plaatsen. dan heb je ongeveer het zelfde :P

En dan alle klanten hier heen halen? Denk dat je daar spijt van gaat krijgen.

Mikey
09/01/05, 15:17
Origineel geplaatst door yourforum


En dan alle klanten hier heen halen? Denk dat je daar spijt van gaat krijgen.

Zou wel ten goede komen voor wht qua bezoekers, maar de kans dat je een klant verliest omdat er een andere partij goedkoper of op dat moment een betere aanbieding heeft is ook weer groter. Geld blijft een belangrijke kwestie. Maar goed denk dat de meningen verschillen over storingen vermelden op webhostingtalk.

PeterT
09/01/05, 15:24
Wij maken gebruik van thyatia.net/org voor de main-site.
thyatia.com = emergency site.

Simpel als dat :)

MediaServe
09/01/05, 15:47
Origineel geplaatst door Mikey


ja wie niet, maar als je een centrale pagina op 2 plaatsen host kom je een heel eind. Maar zoals ik al zei ik wil eerst zien of er behoefte naar is voordat ik heel veel tijd erin steek. Omdat je zegt: "ja wie niet", ga ik er vanuit dat je het ook een goed idee vindt. Maar wat is het probleem dan? Tijd, geld, kennis.. Of wil je gewoon graag jouw downtime.nu domein gebruiken? ;)

Je moet toch een subdomein instellen, mediaserve.downtime.nu, waarom maak je er dan niet storingen.mediaserve.nl van? Kost jouw niets meer moeite en ik denk dat iedereen het er wel mee eens is: Zo'n subdomein is voor de klanten beter te onthouden en voor de hoster een stuk professioneler :)

Met alle respect voor je idee en inspanning, maar in de huidige vorm (binnen downtime.nu) krijgt het wat mij betreft een no-go.

Als het ooit van de grond komt zoals ik het heb aangegeven, dan wil ik alvast serverruimte beschikbaar stellen :)

[user]
09/01/05, 16:18
Origineel geplaatst door Domenico
Hier hebben we een mooi forum voor.

Melding van Netwerk Storingen en Updates
Problemen met toegang tot je server(s) en/of netwerk? Plaats ze hier en houd iedereen op de hoogte. (Bedoeld voor zowel providers als afnemers)

:)

De laatste tijd worden er topics gesloten omdat het geen netwerk storing is maar een server probleem. Dus wellicht dat dit even verklaart kan worden?

HBCS
09/01/05, 16:51
ik heb inderdaat iets meer dan een jaar geleden ook geprobeert
om zo'n site te maaken
in het begin werkt het en na een poosje stopte de meeste er al weer mee
dat is het belangrijkste van zo'n site de mensen moeten het wel bijhouden
als ik iets kan doen hoor ik het wel

Mikey
09/01/05, 16:56
Origineel geplaatst door MediaCreations
Omdat je zegt: "ja wie niet", ga ik er vanuit dat je het ook een goed idee vindt. Maar wat is het probleem dan? Tijd, geld, kennis.. Of wil je gewoon graag jouw downtime.nu domein gebruiken? ;)

Je moet toch een subdomein instellen, mediaserve.downtime.nu, waarom maak je er dan niet storingen.mediaserve.nl van? Kost jouw niets meer moeite en ik denk dat iedereen het er wel mee eens is: Zo'n subdomein is voor de klanten beter te onthouden en voor de hoster een stuk professioneler :)

Met alle respect voor je idee en inspanning, maar in de huidige vorm (binnen downtime.nu) krijgt het wat mij betreft een no-go.

Als het ooit van de grond komt zoals ik het heb aangegeven, dan wil ik alvast serverruimte beschikbaar stellen :)

subdomein.downtime.nu kost mij helemaal geen tijd een moeite, het is een database gegeneerde subdomein die icm met de naam en een sessie voor de content zorg op de volgende pagina. Waarom geen storingen.mediaserve.nl, niet elke hoster heeft de luxe om over twee dns servers te beschikken, niet elke hoster heeft de luxe om gelijk met twee servers te starten. Dus wat heb je dan aan een storingen.mediaserve.nl als je beide nog niet hebt. Je idee is zeker niet verkeerd maar kost een hoop werk, als iemand mij deze functies kan aanleveren dan is het geen punt, anders wil ik mijn tijd er wel in steken maar klein en simpel beginnen.

Jeroen.it
09/01/05, 17:31
Wij vinden dit een prima idee. Zouden er nog kosten aan het gebruik van dit systeem zijn verbonden?

XS-24
09/01/05, 17:50
Origineel geplaatst door Mikey
Alles is database gestuurd icm met sessies. Ooh en geheel gratis.

Mr. Snooby
09/01/05, 17:51
Het ziet er allemaal leuk uit, maar denk niet dat het wat gaat worden, hoogtens de eerste paar maanden.

Mikey
09/01/05, 18:23
Origineel geplaatst door Mr. Snooby
Het ziet er allemaal leuk uit, maar denk niet dat het wat gaat worden, hoogtens de eerste paar maanden.

mja, afhankelijk van het gebruik wil ik ook wel verder ontwikkelen. Maar als er op voorhand al gezegt wordt dat men er pas naar kijkt als dat dat dat en nog veel meer erin zit is het on begonnen werk, het is een as is produkt, het is er en afhankelijk van gebruik wordt er ontwikkeld.

yourforum
09/01/05, 18:27
Misschien wil ik wel helpen met ontwikkelen er van, lijkt me wel leuk.

Ik doe zowiezo mee, heel handig.

XS-24
09/01/05, 18:28
Ik doe ook mee :).

Jeroen.it
09/01/05, 18:28
Wij willen ook graag gebruik maken van dit systeem.

AlfaHosting
09/01/05, 19:02
Grote probleem bij WHT is dat als je een storing zou melden je kans maakt dat de 'gieren' die bloed ruiken dat gaan aangrijpen om een bedrijf in de grond te boren en misschien een klantje bij te winnen. Het gebeurd steeds vaker en vaker op WHT. Een jammere zaak.

De storingspagina is denk ik een prima idee zolang niet iedereen vrij kan reageren anders ga je hetzelfde effect krijgen.

We hebben zelf via kayako een pagina die steeds melding kan maken van storingen maar vinden het toch nog een mooi idee en zouden zeker meedoen.

HBCS
09/01/05, 19:07
ik heb daar 1 jaar terug er veel tijd ingestoken en zelfs een script laten maaken dat is allemaal niets geworden
maar kijk maar even op http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=27106

ik denk dat ik het script nog wel ergens heb als het nodig mocht zijn het is een aanmeldins script voor hosters

Mikey
09/01/05, 19:25
Origineel geplaatst door Mario
Grote probleem bij WHT is dat als je een storing zou melden je kans maakt dat de 'gieren' die bloed ruiken dat gaan aangrijpen om een bedrijf in de grond te boren en misschien een klantje bij te winnen. Het gebeurd steeds vaker en vaker op WHT. Een jammere zaak.

De storingspagina is denk ik een prima idee zolang niet iedereen vrij kan reageren anders ga je hetzelfde effect krijgen.

We hebben zelf via kayako een pagina die steeds melding kan maken van storingen maar vinden het toch nog een mooi idee en zouden zeker meedoen.

daarom ben ik erg voor de eenweg communicatie, alleen de hoster kan een bericht achter laten.

Jeroen.it
09/01/05, 19:30
Origineel geplaatst door Mikey


daarom ben ik erg voor de eenweg communicatie, alleen de hoster kan een bericht achter laten.
Hier zijn wij het helemaal mee eens.

Mikey
09/01/05, 19:34
Origineel geplaatst door MediaCreations
Wat ik verder graag zou zien is:
Er wordt iedere minuut een HTTP GET signaal gestuurd naar de webhoster, wanneer er (bijvoorbeeld) tien minuten downtime is zal automatisch een mail worden verzonden naar de Administrator, die kan via de storingspagina al zijn klanten een mailing sturen.

Op en top professioneel :)

tevreden met :
HTTP/1.1 200
HTTP/1.1 302 Object moved
HTTP/1.1 302 Redirected
etc ?

http://www.downtime.nu/test.php?domein=msn.nl

http://www.downtime.nu/test.php?domein=alibabbaende40rovers.nl

®on
09/01/05, 19:34
Origineel geplaatst door Mario
Grote probleem bij WHT is dat als je een storing zou melden je kans maakt dat de 'gieren' die bloed ruiken dat gaan aangrijpen om een bedrijf in de grond te boren en misschien een klantje bij te winnen. Het gebeurd steeds vaker en vaker op WHT. Een jammere zaak.
Eens. Dat is wat mij aan de geboden service van Mikey dus prima lijkt: one way communication.

Ik heb dus wel interesse (maar dat had ik al laten weten :D)

Best4U
09/01/05, 19:59
Ik heb ook zeker intresse en wil ook mijn steentje bijdragen als dit gewenst is.

Public one way communication is goed, eventueel aangevuld met een persoonlijk contact forumulier voor de klant en niet zichtbaar is voor iedereen.

Mikey
09/01/05, 20:13
Origineel geplaatst door Best4U
Ik heb ook zeker intresse en wil ook mijn steentje bijdragen als dit gewenst is.

Public one way communication is goed, eventueel aangevuld met een persoonlijk contact forumulier voor de klant en niet zichtbaar is voor iedereen.

Hoe bedoel je dit precies, dat een klant een bericht achter kan laten ? Zoja dan wordt dit beduidend moeilijker, en ik wil alleen de eigenaar van de page eraan binden om in te loggen om zijn status te plaatsen, zijn klanten moet hier geen last van hebben en dus een klant in te laten loggen is een extra stap. Hoe wou je dat controleren ? Voor elke klant een account aanmaken ?

Domenico
09/01/05, 20:15
Origineel geplaatst door Mikey


Wat is de storings afdeling dan een meerwaarde op wht ? Aangezien jij het normaal vind dat iedereen zijn eigen storings pagina heeft ?



true, maar ik zie hier nog niet 123 gehacked worden in vbb door iemand van de crew.


Extra meerwaarde is uitleg geven voor de mensen. Naast de gewone email die je je klanten stuurt natuurlijk.

Ik ben overigens niet TEGEN je initiatief maar ik ben gewoon even heel realistisch. Het is slechts mijn mening dus voel je aub niet aangevallen.

Niet hacken in VB? Dat is geen probleem hoor en als je eens goed kijkt zal je misschien wel merken dat dit forum lang niet meer standaard is en veel meer dan 20 hacks heeft. :)

Een forum waar alleen een thread geopend kan worden en niet op gereageerd kan worden is erg simpel te realiseren en zalet zal zeker gaan voorkomen in wht v3 voor bedrijfsmededellingen en storingsmeldingen bijvoorbeeld.

Mikey
09/01/05, 20:27
Origineel geplaatst door Domenico



Extra meerwaarde is uitleg geven voor de mensen. Naast de gewone email die je je klanten stuurt natuurlijk.

Ik ben overigens niet TEGEN je initiatief maar ik ben gewoon even heel realistisch. Het is slechts mijn mening dus voel je aub niet aangevallen.

Niet hacken in VB? Dat is geen probleem hoor en als je eens goed kijkt zal je misschien wel merken dat dit forum lang niet meer standaard is en veel meer dan 20 hacks heeft. :)

Een forum waar alleen een thread geopend kan worden en niet op gereageerd kan worden is erg simpel te realiseren en zalet zal zeker gaan voorkomen in wht v3 voor bedrijfsmededellingen en storingsmeldingen bijvoorbeeld.

Voel me absoluut niet aangevallen maar wat ik jammer vind is, er zijn meerdere ideeen opgeworpen de laatste tijd en elke keer wordt er gezegt kopmt in de nieuwe vb of wat dan ook. En uiteindelijk na lange tijd is het er nog niet.

Ook hier weer de laatste alinea, een idee dat iemand opgooit komt weer voor in de nieuwe wht, ik wil dat alles eerst nog eens gaan zien. Als je alles gaat opsommen is het onbegonnen werk wat inmiddels al wel niet toegezegt is. En op moment iemand weer een keer ermee komt krijg je hetzelfde, misschien dat we erop kunnen gaan gokken wanneer de nieuwe thread komt met een howto gedeelte, ook ik heb dat al een keer opgegooit, komt wel een keer, jaar later niks te zien, en dan moet alles wat toegezegt zijn ineens wel aanwezig zijn. Zal mij benieuwen :X

Misschien dat je deze citaat kent "Groot geworden door klein te blijven" , toepasselijk voor veel mensen. Als straks uiteindelijk alles verwerkt is in vb3 wat toegezegt is wordt het wel een mega speeltuin, weet jij nog welke schommel je zou moeten kiezen ?

Dit is niet specifiek gericht op jouw maar even in het algemeen.

Extra meerwaarde is uitleg geven voor de mensen. Naast de gewone email die je je klanten stuurt natuurlijk.
Nogmaals zou jij je klanten naar een forum willen sturen waar te vaak met modder gegooid wordt. Fijne marketing is dat. Vraag me af of jij dat ook zou doen ? Ik niet en zoals je ziet ben ik niet de enigste. Ik denk dat een neutrale pagina zonder dat er gereageert kan worden door anderen het beste is voor je klanten. Tevens kun je ook hier een nette berichtgeving doen en dat hoeft niet persé op wht.

SystemZ
09/01/05, 20:28
Ja zeker een goed idee.

Ik zou wel ruimte willen hebben waar ik mijn storingpagina met mysql kan opslaan. Dat is het enige probleem wat ik nu heb.

John

Domenico
09/01/05, 20:54
Origineel geplaatst door Mikey


Voel me absoluut niet aangevallen maar wat ik jammer vind is, er zijn meerdere ideeen opgeworpen de laatste tijd en elke keer wordt er gezegt kopmt in de nieuwe vb of wat dan ook. En uiteindelijk na lange tijd is het er nog niet.

Ook hier weer de laatste alinea, een idee dat iemand opgooit komt weer voor in de nieuwe wht, ik wil dat alles eerst nog eens gaan zien. Als je alles gaat opsommen is het onbegonnen werk wat inmiddels al wel niet toegezegt is. En op moment iemand weer een keer ermee komt krijg je hetzelfde, misschien dat we erop kunnen gaan gokken wanneer de nieuwe thread komt met een howto gedeelte, ook ik heb dat al een keer opgegooit, komt wel een keer, jaar later niks te zien, en dan moet alles wat toegezegt zijn ineens wel aanwezig zijn. Zal mij benieuwen :X

Misschien dat je deze citaat kent "Groot geworden door klein te blijven" , toepasselijk voor veel mensen. Als straks uiteindelijk alles verwerkt is in vb3 wat toegezegt is wordt het wel een mega speeltuin, weet jij nog welke schommel je zou moeten kiezen ?

Dit is niet specifiek gericht op jouw maar even in het algemeen.

Extra meerwaarde is uitleg geven voor de mensen. Naast de gewone email die je je klanten stuurt natuurlijk.
Nogmaals zou jij je klanten naar een forum willen sturen waar te vaak met modder gegooid wordt. Fijne marketing is dat. Vraag me af of jij dat ook zou doen ? Ik niet en zoals je ziet ben ik niet de enigste. Ik denk dat een neutrale pagina zonder dat er gereageert kan worden door anderen het beste is voor je klanten. Tevens kun je ook hier een nette berichtgeving doen en dat hoeft niet persé op wht.


Nu ga je te ver. Het laatste wat ik zeg heeft helemaal niets met dit idee te maken en is er nu ook gewoon al aanwezig. We gaan er alleen maar voor zorgen dat niemand meer kan reageren op bedrijfsmededelingen en storingsmeldingen (vragen bedrijven ons zelf om). Wat heeft dit met 'jouw' idee te maken en alle andere dingen die je nu allemaal zegt?

In je laatste post komen erg veel frustraties naar voren en ik vraag me af waar dit allemaal vandaan komt en nodig is.

Aangezien ik nu wel weet hoe jij over dit forum denkt ga ik dit topic nu sluiten.
Iedereen die Mikey wil helpen met dit initiatief is vrij om hem hierover een PM te sturen uiteraard.

@mikey: als je wil dat dit topic weer open gaat verwacht ik op zijn minst een uitgebreide reactie naar mij toe via pm.



DOMENICO EDIT: en de thread is weer open! :)

Mikey
19/01/05, 11:13
Merci !

tot dusver is een een http monitor gemaakt die controleerd of een webserver nog online is. Is dit niet het geval dan zal er met intervallen emails verstuurd worden. Vandaag en of morgen verwacht ik de back-end klaar te hebben waarmee je als hoster je servers en berichten kan toevoegen/verwijderen