PDA

Bekijk Volledige Versie : Folders rondbrengen



Svensation
08/01/05, 00:30
Weet iemand of het is toegestaan om zomaar bij mensen ongeadresseerde folders voor een dienst in de bus te doen? Ik heb een keer gehoord dat je hiervoor vergunningen nodig hebt maar correct me if I'm wrong.

Henky!
08/01/05, 01:36
Dat mag. Behalve als ze een weigerachtige stikker op de bus hebben geplakt.

stijnbol
08/01/05, 12:05
Is het voor serverdiensten wel een afzetmarkt bij de gewone man die je bereikt met een flyer? Lijkt me in deze branche geen optimale manier van reclamevoering.

Triloxigen
08/01/05, 12:55
Origineel geplaatst door stijnbol
Is het voor serverdiensten wel een afzetmarkt bij de gewone man die je bereikt met een flyer? Lijkt me in deze branche geen optimale manier van reclamevoering.

Wel als je dit bij een bedrijvenpark doet ;)

Svensation
08/01/05, 19:43
Precies, en ik denk toch dat de hostingbranche baat heeft bij adverteren "In real life".

Triloxigen
08/01/05, 19:46
Alleen folders drukken kan alleen in grote aantallen, dus of het dan nog interesant is....

Unixadmin
09/01/05, 00:45
Is het niet handiger/beter om een brief naar die bedrijven te sturen. Kost wel wat meer (geld en moeite) maar het ziet dan ook een stuk profesioneler uit

EWS
09/01/05, 00:55
Ik ben ook aan het opstarten, ik ga binnenkort aan een aantal bedrijven gewoon een brief schrijven waarin ik mijzelf en het bedrijf netjes voorstel en vertel wat ik te bieden heb. Ik denk dat als je een persoonlijke indruk maakt je best kans hebt om er een paar klanten mee te trekken.

Svensation
09/01/05, 01:18
Origineel geplaatst door Triloxigen
Alleen folders drukken kan alleen in grote aantallen, dus of het dan nog interesant is....

Er valt altijd wel wat te regelen met drukkerijen, je kan immers ook geboortekaartjes laten drukken?

wbakker-letsgoonline
09/01/05, 01:51
Ik doet dit al een tijdje en moet zeggen dat ik erdoor wel een paar klanten heb gekregen..

Het gene wat wij versturen is een brief met daarin wie en wat wij zijn en daarin vermelden wat wij voor dat bedrijf kunnen betekenen. Ook sturen wij een folder mee met daarop de producten die wij verkopen.

dotnetjunkie
09/01/05, 07:33
Misschien geen probleem in NL, maar voor zover ik weet is dit in Belgiƫ NIET toegelaten. Je moet hiervoor eerst een vergunning aanvragen en toelating van de gemeente hebben!

Triloxigen
09/01/05, 12:13
Origineel geplaatst door Svensation


Er valt altijd wel wat te regelen met drukkerijen, je kan immers ook geboortekaartjes laten drukken?

Er wordt veel onderscheid gemaakt tussen paticulier en bedrijf :)`

stijnbol
09/01/05, 20:04
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
Misschien geen probleem in NL, maar voor zover ik weet is dit in Belgiƫ NIET toegelaten. Je moet hiervoor eerst een vergunning aanvragen en toelating van de gemeente hebben!

Oei, ik krijg hier dagelijk ongewenste flyers in de bus. Ik kan me niet indenken dat die allemaal een toestemming hebben gevraagd aan de bevoegde instanties. Is er misschien ook nog een onderscheid tussen geadresseerde en niet-geadresseerde reclame?

Triloxigen
09/01/05, 21:49
Origineel geplaatst door stijnbol


Oei, ik krijg hier dagelijk ongewenste flyers in de bus. Ik kan me niet indenken dat die allemaal een toestemming hebben gevraagd aan de bevoegde instanties. Is er misschien ook nog een onderscheid tussen geadresseerde en niet-geadresseerde reclame?

1 bezorger kan wel 20 foklders in de bus proppen, het gaat niet om eht aantal folders maar om de verspreiders.

zb-anna
10/01/05, 17:38
Folders rondbrengen helpt ons in ieder geval goed aan klanten. Het is relatief goedkoop ook.

Ik zou het gewoon proberen als ik jou was.

Remigius
11/01/05, 04:56
Weet iemand waar je moet zijn om bijvoorbeeld een folder bij zo'n stapel van de kruidvat, bart smit en digros, etc. te voegen?

M-BahZ
11/01/05, 06:52
Origineel geplaatst door Remigius
Weet iemand waar je moet zijn om bijvoorbeeld een folder bij zo'n stapel van de kruidvat, bart smit en digros, etc. te voegen?
Moet je ff op de krantentassen van de bezorger kijken.

Zie bijvoorbeeld: www.interlanden.com

Rens
13/01/05, 14:39
Ik heb ook een keer alle industrietereinen in Tilburg gefolderd, maar daar is niets uitgekomen. Wel als je advertenties uit bladen leest waar nog een planet of zonnet email adres bij staat, en die bedrijven een keer bezoekt.

martijntje
20/05/05, 23:46
Beetje late reactie maar je kan ook bij netwerkvsp kijken. (loop ik ook)

XS-24
21/05/05, 00:19
Is niet te doen.

50% beland dan zeker in een sloot, 99% komt bij huishoudens aan en het is veel te duur voor die laatste procent.

Remigius
21/05/05, 00:20
Het is inderdaad niet echt doelgericht. Alleen leuk als naamsbekendheid.

(tis wel een beetje een oud topic ;))

Triloxigen
21/05/05, 13:10
Ik weet niet exact hoe het werkt..
Maar de Bijenkorf doet ook iets met verspreiding.
Hun hebben een bestand een aantal postcodes niet mee mogen doen.
De uitgesloten postcodes zijn wijken met veel alochtonen, hoog percentage wanbetalers, etc.
Het is een effectieve manier van verspreiden want postcodes waar de afname minimaal is worden dan ook niet gebruikt.

(Dit is een soort van doofpot verhaal, maar ben hier een tijdje geleden achter gekomen ;))

Unixadmin
21/05/05, 17:32
Origineel geplaatst door Triloxigen
Ik weet niet exact hoe het werkt..
Maar de Bijenkorf doet ook iets met verspreiding.
Hun hebben een bestand een aantal postcodes niet mee mogen doen.
De uitgesloten postcodes zijn wijken met veel alochtonen, hoog percentage wanbetalers, etc.
Het is een effectieve manier van verspreiden want postcodes waar de afname minimaal is worden dan ook niet gebruikt.

(Dit is een soort van doofpot verhaal, maar ben hier een tijdje geleden achter gekomen ;))
Erg nuttig informatie. Goed om het te weten. Well done. ;)

Triloxigen
21/05/05, 17:48
Origineel geplaatst door domper

Erg nuttig informatie. Goed om het te weten. Well done. ;)

Knowledge is Power ;)

HostServe
21/05/05, 21:32
Mocht je een drukker zoeken, moet je even PM'en of mailen, ik heb wel leuke prijsjes :)

/edit
Zowel printen (brieven) en drukken (flyers)

wmartens
21/08/10, 12:15
Dit noemen wij SPAM