PDA

Bekijk Volledige Versie : Content Management System



loenstra
08/01/05, 00:20
Hallo,

Ik hoop dat dit de juiste sectie is op dit forum? Ik vroeg mij af of iemand een hele goede CMS weet die gebruik maakt van Templates?

Ik heb mambo gebruikt, maar ik zoek een totaal programma? Kosten maakt niet uit, het is voor klant?

Groet,

Leon

EWS
08/01/05, 00:23
Ik gebruik ook Mambo, met extra modules en componenten kan ik het zo compleet maken als ik maar wil! Ook de templates maak ik zelf. Als ik je ergens mee kan helpen dan ff PM'men.

Sander-
08/01/05, 01:18
Wij kunnen u in principe ook een compleet cms leveren. Bestaande uit een vaste basis met daaromheen de door u gewenste modules geprogrammeerd. Als u wat specifieker toelicht wat uw eisen aan het cms zijn dan kan ik u wellicht meer informatie en een prijsopgaaf geven.

Even ter verduidelijking, dit cms bestaat dus uit een standaardapplicatie die wij verkopen met daarbij modules aangepast aan de wensen van de klant. Op verzoek kunnen wij u ook een demo hiervan laten zien.

Henky!
08/01/05, 01:39
we-create. Kan je website niet bereiken. Was net zo nieuwsgierig....

Sander-
08/01/05, 01:42
Origineel geplaatst door Henky!
we-create. Kan je website niet bereiken. Was net zo nieuwsgierig....

Website is nog uit de lucht... Zijn we eigenlijk nog niet aan toegekomen door drukte met andere projecten voor klanten ;). CMS is volledig klaar en in werking te zien. Als je belangstelling hebt kun je me Pb'en voor een demo. Uiteraard alleen bij serieuze belangstelling en niet zomaar voor kijkje in keuken ofzo.

Henky!
08/01/05, 01:52
De website is niet betaald zegt de website:-)

Maar wij zijn zeker zoekende! Nog niet echt veel haast dus ik wacht wel op de website. Thanks.

Sander-
08/01/05, 02:12
Origineel geplaatst door Henky!
De website is niet betaald zegt de website:-)

Maar wij zijn zeker zoekende! Nog niet echt veel haast dus ik wacht wel op de website. Thanks.

Haha dat is ie wel degelijk, er staat inmiddels in ieder geval wat... Klein technisch foutje hier ;)

Kurt
08/01/05, 16:29
Ik ben nu bezig met een nieuwe hosting website en ik gebruik daarvoor mambo. Ik heb gewoon een standaard template gebruikt en die heb ik zoveel mogelijk aangepast.

Om een goed idee te krijgen van wat je kan met mambo kun je op mijn site kijken ( under construction ). Mambo is erg geschikt voor hosting websites door bijv. het whois component voor mambo ( matt whois script):

http://83.149.84.143/~hosting/

ps let niet op de naam en mijn leuke opmerkingen

EWS
08/01/05, 16:45
Je hebt er idd heel informatieve opmerkingen bij staan :D

Ook ik gebruik Mambo, alleen ik bied naast hosting ook webdesign diensten aan. De site is nog niet af maar de mogelijkheden met Mambo zijn eindeloos als je ermee overweg kunt. Ik ben ook bezig met een webwinkel voor een klant, i.c.m. een bestelsysteem is Mambo ideaal, het evenaart zeker zijn betaalde rivalen.

Sander-
08/01/05, 17:12
Origineel geplaatst door EWS
Je hebt er idd heel informatieve opmerkingen bij staan :D

Ook ik gebruik Mambo, alleen ik bied naast hosting ook webdesign diensten aan. De site is nog niet af maar de mogelijkheden met Mambo zijn eindeloos als je ermee overweg kunt. Ik ben ook bezig met een webwinkel voor een klant, i.c.m. een bestelsysteem is Mambo ideaal, het evenaart zeker zijn betaalde rivalen.

Tja, maar het blijft een groot log pakket vind ik. Ik geef toch meer de voorkeur aan eigen werk omdat je dan ook gewoon je code 100% kent en je precies weet wat wel en niet mogelijk is. Daarnaast is de performance nog beter ook :P

ThePostman
08/01/05, 21:53
Mambo is erg fijn, binnen no-time had ik er een weblog van gemaakt. Er zijn zoveel mogelijkheden, je kan er echt alles mee doen.

Sander-
08/01/05, 22:03
Tja, maar dat hangt meer van de manier van code'n af (de modulaire opzet)... In principe heb ik zelf dezelfde functionaliteit.

Tha_Wiz
10/01/05, 10:56
Voor verschillende middelbare scholen hebben wij in het verleden een zeer gebruikersvriendelijk en schaalbaar Content Management Systeem gebouwd zodat iedere docent een eigen subwebsite (gekoppeld aan de hoofdwebsite) voor hun vakgebied kunnen maken. Inmiddels hebben we dit systeem verder uitgebouwd en ook in andere project ingezet.

Je kan eens een kijkje nemen op www.slampaq.com/cms.htm waar naast een uitgebreide beschrijving ook referenties van klanten en twee virtuele rondleidingen te zien zijn hoe het systeem werk vanuit beheerder en gebruiker optiek. Daarnaast kun je ook zelf testen hoe eenvoudig het systeem werkt op http://portal.slampaq.com.

Momenteel zijn we het CMS aan het uitbreiden met nieuwe functies als een discussieforum, fotoboek, poll, zoekmodule en verdergaande interface personalisering zodat iedere beheerder zijn vormgeving (header, footer, kleurgebruik, lettertype opmaak, menu etc.) nog verder kan aanpassen aan hun eigen wensen. Wat betreft je vraag over het gebruik van templates, deze kunnen in ons systeem online worden samengesteld per subwebsite maar ook overall voor de hoofdwebsite en met onderliggende pagina's en subwebsites.

Overigens is het gebruik van subwebsites niet verplicht (dit is immers alleen interessant bij zeer grote websites of intranetten met per afdeling of vakgebied een subwebsite), het systeem is dus ook perfect inzetbaar voor alleen 1 website met minimaal +/- 10 pagina's. Het systeem is geheel gebaseerd op ASP.NET met gebruik van XML en SQL Server 2000.

Een specifieke aanbieding (inclusief hosting) kan uiteraard op aanvraag maken.

Designerhosting
11/01/05, 00:18
Zo enorm groot is mambo nu ook weer niet hoor. In vergelijking met andere CMS-systemen valt het erg mee. En het is inderdaad veelzijdig..... Nou ja, ik ben bevooroordeeld natuurlijk :-)

Voor alle opensource cms is er een website waar je ze allemaal kunt bekijken en de voor en nadelen kunt zien (maar ik mag vast nog geen links plaatsen). Het voordeel van opensource is juist dat je de code door en door kunt kennen.... En dat er altijd mensen zijn die het systeem voor je kunnen aanpassen indien je ontevreden bent over de originele leverancier....

yourforum
11/01/05, 00:27
Over het algemeen is het toch wel bekend dat zelfgeschreven qua prestaties stukken beter uit de bus komt. Nog niet gesproken over eventuele modificaties (te maken aan het cms) die veel langer duren bij opensource spul dan zelf geschreven code.

Ik zou zelf mijn bedrijf echt niet op een opensource systeem laten draaien. Kijk naar phpBB, iemand vond het leuk om de code daadwerkelijk door te nemen en vond een fout waar mening gebruiker (waaronder wij) enorm veel problemen mee hebben ondervonden.

Het zal maar gebeuren bij de website van een bedrijf, staat heerlijk professioneel en word je niet veel vrolijker van.

EWS
11/01/05, 01:10
Je hebt een punt, inderdaad. Maar Mambo word best regelmatig ge-update en wanneer er een security bug in blijkt te zitten zal er denk ik snel een patch komen, hoewel dat jou punt niet weerstaat want je hebt gewoon gelijk.

Ik denk alleen dat de kans minimaal is dat je eigen site door iemand word geckracked d.m.v. een security bug, en mocht er ooit toch iets gebeuren dan heb je (als het goed is) backups, ookal mag je eigenlijk niet op backups vertrouwen.

yourforum
11/01/05, 01:13
Je hebt een punt, inderdaad. Maar Mambo word best regelmatig ge-update en wanneer er een security bug in blijkt te zitten zal er denk ik snel een patch komen, hoewel dat jou punt niet weerstaat want je hebt gewoon gelijk.
Zoals phpBB dit keer mooi liet zijn, het blijft mensen werk. Mensen maken fouten...


Ik denk alleen dat de kans minimaal is dat je eigen site door iemand word geckracked d.m.v. een security bug
Zo dacht ik er ook over totdat er bij ons ongeveer 2500 fora plat lagen.

en mocht er ooit toch iets gebeuren dan heb je (als het goed is) backups
Wat al te laat is, beter voorkomen dan oplossen.

Designerhosting
11/01/05, 11:32
Mensen maken fouten. Inderdaad. En je eigen software wordt ook door mensen gemaakt. Alleen gaan er veel minder controlerende ogen over die software.

Ik meende juist dat laatst bleek dat zelfgeschreven gesloten software meer fouten had dan open source software. Al zullen de voor en tegenstanders hun eigen onderzoeken wel aanhangen :-)

Tot nu toe is er bij Mambo steeds heel actief gereageerd bij problemen. Je moet dat dus wel goed bijhouden voor je sites en je server. Zie de problemen die veelal via phpBB binnenkwamen op de server. PHP updaten voorkwam veel van die problemen.

Maar dat moet je ook bij gesloten software doen natuurlijk.....

Designerhosting
11/01/05, 11:39
Origineel geplaatst door yourforum

Ik zou zelf mijn bedrijf echt niet op een opensource systeem laten draaien. Kijk naar phpBB, iemand vond het leuk om de code daadwerkelijk door te nemen en vond een fout waar mening gebruiker (waaronder wij) enorm veel problemen mee hebben ondervonden.


Jij laat je bedrijf toch op open source draaien? server Linux, Apache etc....

Pinocchi
11/01/05, 12:13
Hoe is mambo met zoekmachines, want ik kan me herinneren dat zoekmachines nog altijd niet echt positief staan tegenover querystrings in de url. Hebben ze hier ook een oplossing voor, want die zijn toch redelijk goed te maken.

Wij gebruiken het zelf overigens niet hoor, ook hier een zelf ontwikkeld systeem.

Designerhosting
11/01/05, 12:52
Mambo heeft een aantal 'oplossingen' daarvoor. Sommigen voor een klein bedrag. Ik gebruik zelf de gratis oplossingen en heb er nog niet heel veel problemen mee gehad. Maar ga wellicht binnenkort een oplossing proberen waarbij je een aantal relevante pagina's kunt laten zien als html-pagina's, waar zoekmachines dol op zijn....

RobbertC
11/01/05, 13:02
Origineel geplaatst door Webbegeleiding
Mambo heeft een aantal 'oplossingen' daarvoor. Sommigen voor een klein bedrag. Ik gebruik zelf de gratis oplossingen en heb er nog niet heel veel problemen mee gehad. Maar ga wellicht binnenkort een oplossing proberen waarbij je een aantal relevante pagina's kunt laten zien als html-pagina's, waar zoekmachines dol op zijn.... Ik mag hopen dat Mambo normaal gesproken ook (x)html pagina's laat zien ;)

Als je bedoelt dat het .html pagina's worden, dan is dat een serverinstelling welke niks met Mambo zelf te maken heeft.

Designerhosting
11/01/05, 13:41
Je hebt gelijk natuurlijk. :-)

Maar er is een component voor mambo die het mogelijk maakt voor de minder technische gebruiker om dit via het controle-panel te gebruiken. Voor de kleinere websites ideaal. En het is dus niet alleen een serverinstelling, maar je kunt zelf bepalen wat de url dan wordt....

De standaard seo-oplossingen zorgen voor automatische urls als http://www.jesite.nl/content/view/4/27/ Of iets dergelijks.... Verder kun je de titels van je artikelen als paginatitel laten zien, wat ook een beetje kan helpen bij plaats in de zoekmachine.

En er is dus een component dat zorgt voor www.jesite.nl/kwaliteitshosting.html etc. Ik gok dat dat niet door de server gedaan wordt maar door de database en een redirection en niet door een rewrite. Maar ik heb het nog niet gebruikt dus weet de exacte ins en outs niet.....