PDA

Bekijk Volledige Versie : Pentium II nog voldoende ?



Dutch_guy
05/01/05, 17:03
Ik wil graag een server plaatsen om zodoende een website te kunnen hosten.
Het betreft hier een eigengemaakte website en ik zal de server dus ook niet gebruiken voor het hosten van websites voor klanten.

De website is geschreven in ASP en heeft MSSQL als database.

Afhankelijk van het aantal geregistreerde gebruikers van de website, zal de database redelijk intensief gebruikt worden. De ASP pagina's zelf zijn niet al te complex.

Nu wil ik niet teveel betalen voor een server omdat ik uberhaupt niet weet of ik wel voldoende bezoekers krijg voor de website.

Zou ik het afkunnen met een PII 400 server met bijvoorbeeld 512 MB geheugen, met 2 SCSI schijven ?

De website zal ook veel gebruik gaan maken van het verzenden van e-mails. Kan ik daar nog problemen bij verwachten bij de colocation aanbieder ?

spirit010
05/01/05, 17:07
je kan ook je site ergens gaan hosten zodat je kan zien hoe het met de bezoekersaantallen gaat.

Een PII is niet echt bijzonder. :D

Je kan echt hele leuke nieuwe servers kopen voor niet al te veel geld..

Xerious
05/01/05, 17:10
Is het een PC of echt een server?
Voor een paar websites zou dit wel voldoende zijn, zorg wel dat je alle licenties legaal hebt. Verder zou ik geen reden zien waarom een Colocater er problemen van zou maken, behalve misschien de grote als het een thuis PC is.

Dutch_guy
05/01/05, 17:10
Origineel geplaatst door spirit010
je kan ook je site ergens gaan hosten zodat je kan zien hoe het met de bezoekersaantallen gaat.

Een PII is niet echt bijzonder. :D

Je kan echt hele leuke nieuwe servers kopen voor niet al te veel geld..

Hosting in combinatie met een MSSQL database is duur en wel een veresite voor mijn project. Bovendien gebruik ik ook een aantal componenten, die niet op iedere server geregistreerd staan.

Mikey
05/01/05, 17:10
Ik denk dat proberen je het antwoord zal geven.

Dennis
05/01/05, 17:11
Zou ik het afkunnen met een PII 400 server met bijvoorbeeld 512 MB geheugen, met 2 SCSI schijven ?
=> Jah, maar daar kun je dan niet veel websites op draaien. En je moet wel het volledige bedrag betalen voor een Control Panel.

Indien je deze server al hebt zou ik hem gebruiken, anders zou ik desnoods voor 400euro een Celeron2.8ghz-512mb-80gb server kopen.

Dutch_guy
05/01/05, 17:11
Origineel geplaatst door Xerious
Is het een PC of echt een server?
Voor een paar websites zou dit wel voldoende zijn, zorg wel dat je alle licenties legaal hebt. Verder zou ik geen reden zien waarom een Colocater er problemen van zou maken, behalve misschien de grote als het een thuis PC is.

Oh, het wordt wel gewoon een server hoor. Heb een 2U op het oog.

Dutch_guy
05/01/05, 17:13
Zoals in mijn startpost staat, betreft het hier geen webhosting voor klanten. Ik zal dus beginnen met 1 eigen website.

(Sorry voor de berichten achter elkaar, editten ging niet helemaal goed.)

Carl<n-media>
05/01/05, 17:17
Origineel geplaatst door DennisCitus
Zou ik het afkunnen met een PII 400 server met bijvoorbeeld 512 MB geheugen, met 2 SCSI schijven ?
=> Jah, maar daar kun je dan niet veel websites op draaien. En je moet wel het volledige bedrag betalen voor een Control Panel.

Hij wil alleen maar een web site hosten. Een controle paneel is dus een beetje overbodig. Tevens kan hij de gratis Plesk versie gebruiken.

Dennis
05/01/05, 17:22
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Hij wil alleen maar een web site hosten. Een controle paneel is dus een beetje overbodig. Tevens kan hij de gratis Plesk versie gebruiken. Als hij geen hosting wilt verkopen en het voor zichzelf wilt gaan gebruiken, dan zou het zelfs kunnen overwegen om Windows-2003-Server te branden en dat erop te installeren en gewoon een 2U-server met illegale Windows2003 met MSSQL ondersteuning te gaan draaien.

Maar draait Windows2003-Server nog wel lekker op een P(2)400mhz? Linux zeker wel, maar Linux is met ASP en MSSQL geen optie.

Mikey
05/01/05, 17:42
Origineel geplaatst door DennisCitus
Als hij geen hosting wilt verkopen en het voor zichzelf wilt gaan gebruiken, dan zou het zelfs kunnen overwegen om Windows-2003-Server te branden en dat erop te installeren en gewoon een 2U-server met illegale Windows2003 met MSSQL ondersteuning te gaan draaien.

Maar draait Windows2003-Server nog wel lekker op een P(2)400mhz? Linux zeker wel, maar Linux is met ASP en MSSQL geen optie.

uhh dennis, dit leer je niet bij de security advisory :rolleyes: :X

Dennis
05/01/05, 17:43
Origineel geplaatst door Mikey
uhh dennis, dit leer je niet bij de security advisory :rolleyes: :X Ach... who needs Windows-updates these days? :p
Controleert Windows tegenwoordig op legaliteit bij windowsupdate.microsoft.com dan?

Mikey
05/01/05, 17:45
Origineel geplaatst door DennisCitus
Ach... who needs Windows-updates these days? :p
Controleert Windows tegenwoordig op legaliteit bij windowsupdate.microsoft.com dan?

yeah, meen er iets van te hebben gelezen dat je updates er tussen kon krijgen die checken op legaliteit. Hij geeft geen feedback terug naar MS maar zorgt er wel voor dat je geen updates maar krijgt. Dacht op tweakers dit te hebben gelezen.

stijnbol
05/01/05, 17:59
Dutch_guy,

Er zijn een berg firma's die een reseller account aanbieden met ASP en een bende SQL databases erbij. Dan hoef je je geen zorgen te maken om de colocation van je server, de installatie, onderhoud, ... tenzij je graag op avontuur gaat en het risico wil lopen dat je door een foutje je website down haalt.

neographikal
05/01/05, 18:53
Origineel geplaatst door Mikey


yeah, meen er iets van te hebben gelezen dat je updates er tussen kon krijgen die checken op legaliteit. Hij geeft geen feedback terug naar MS maar zorgt er wel voor dat je geen updates maar krijgt. Dacht op tweakers dit te hebben gelezen.

Dit kan je laten doen op een aparte site, ik download mijn updates nog steeds hoor ;)

Unixadmin
06/01/05, 01:26
Hosting in combinatie met een MSSQL database is duur en wel een veresite voor mijn project. Bovendien gebruik ik ook een aantal componenten, die niet op iedere server geregistreerd staan.

Hoeveel geld ben jij van plan uit te geven dan?. Een 2U colocation kost je minimaal 30 euro schat ik zo in. Aangezien jij maar 1 website erop wilt zetten, zal ik toch een windows hostingpakket in VS gaan nemen. Jij kunt voor veel minder geld toch vrij veel dataverkeer krijgen, hoor en met ASP en MSSQL erbij. Het is wel even zoeken, natuurlijk.

jaapschaap
10/01/05, 16:00
Robbert edit: Dit mag dus ook niet!