PDA

Bekijk Volledige Versie : websites draaien vanaf je eigen kantoor/huis



joriz
05/01/05, 15:29
Graag wil ik weten tot in hoevere het mogelijk is om sites allemaal vanaf kantoor/huis te draaien met een 10 Mbit down en up lijn.

Ik weet dat je met ADSL 8 Mbit kan halen en met Kabel 10 Mbit. Echter blijft je upload dan steken bij de 1 Mbit.

Zijn er al alternative voor een snellere upload behalve dan hele dure glasvezel lijnen.

Ik hoor dat steeds meer bedrijven colocated gaan aanbieden in eigen plaats zoals wat ik heb gehoord in Breda, Zuid Limburg, Alphen aan de Rijn ...

Als deze topic hier niet moet graag verplaatsen.

yourforum
05/01/05, 15:34
Misschien is SDSL een idee, kijk eens bij verschillende bedrijven zoals solcon.

Dennis
05/01/05, 15:39
Je zit in Utrecht, voor jou zou Amsterdam geen probleem moeten zijn. Als je servers in Amsterdam hebt hangen hoef je echt niet elke week naar het datacentrum hoor. Alleen als er iets gedaan moet worden, als er problemen zijn, of als je een colo/dedi-klant moet plaatsen.

Maar als je al aan een 10mbit lijn kunt komen, dan zal je ISP er echt niet blij mee zijn dat jij 1mbit per maand aan dataverkeer gebruikt hoor. Zelfs ik gebruik thuis maar 0,1 a 0,2mbit (average => tussen 30 a 60gb) per maand.

yourforum
05/01/05, 15:44
Dat zou geen probleem moeten zijn, ik gebruik zelf veel meer dataverkeer dan 60 GB per maand en hoor mijn ISP niet klagen.

Daarbij ken ik enkele bedrijven die op SDSL hun website en mailserver hosten.

joriz
05/01/05, 15:59
Alleen SDSL heeft een maximale snelheid van 2,3 Mbit down en 2,3 Mbit up.

Meeste sites hebben overdag pieken. Die moet zo'n verbinding wel aankunnen.
Daarom vraag ik me af of er al alternative zijn voor ADSL. Dat je dus toch 10 Mbit up hebt.
en dat binnen een budget van 250 euro per maand.

jurrian
05/01/05, 16:02
Ik weet niet wat de tarieven zijn, maar ik weet dat KPN glasvezelringen heeft in de grote steden in Nederland. Lijkt mij dat Utrecht hier ook onder valt.

Via die glasvezelringen kun je volgens mij direct verbonden worden met b.v. de AMS-IX.

Triloxigen
05/01/05, 16:04
Een website thuis hosten voor jezelf kan wel, maar je upload is niet genoeg om echt professioneel veel websites aan te gaan bieden..
Gameservers zook erg beperkt, de ping is al niet zo laag, laat staan als je er meerdere GS op gaat draaien.

Sander-
05/01/05, 16:10
Nou ik heb hier 10MBIT Half Duplex liggen en dat wil wel.

MEerdere grote websites en gameservers

yourforum
05/01/05, 16:13
http://www.solcon.net/index.php?Id=167&content=text

Nu alleen in almere maar komt vast ook binnenkort op andere locaties.

Ik kan weinig andere dingen vinden, maar denk toch dat SDSL een optie is (ik geloof dat ook 4 mbit mogelijk is, hoger wee tik niet)

Cereal
05/01/05, 16:15
En dan wil je natuurlijk 2x een sdsl lijn voor de redundancy, en dan nog is de kans op downtime groter dan in een DC.

Pinocchi
05/01/05, 16:16
Waar je alleen wel rekening mee moet houden is dat je weinig garanties kunt geven omtrent uptime. Er worden vrijwel geen garanties afgegeven voor adsl lijnen. 'Er wordt getracht bla bla bla' maar niet 'Er wordt gegarandeert bla bla bla'.

Daarnaast wat als de stroom uit valt, noodgenerator in huis?

Voor persoonlijke websites kan het wel, voor bedrijfskritische sites lijkt het me ver van een professionele oplossing.

Triloxigen
05/01/05, 16:32
Origineel geplaatst door WE-Create!
Nou ik heb hier 10MBIT Half Duplex liggen en dat wil wel.

MEerdere grote websites en gameservers

En hoe wil je piekmomenten opavngenn?
En is alles ook redundant?
En heb je rekening eghouden met stroomtuival, brand, etc? :)

stijnbol
05/01/05, 16:48
hij heeft een fiets met dynamo klaarstaan om de stroom 'up' te houden ;-)

V. Kleijnendorst
05/01/05, 17:14
Origineel geplaatst door Triloxigen
En is alles ook redundant?

En jij hebt in een datacenter alles redundant?

Vane
05/01/05, 19:12
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors


En jij hebt in een datacenter alles redundant?

Dat lijkt me meer dan normaal als je belangrijke dingen host?

V. Kleijnendorst
05/01/05, 19:14
Ik ben zelf geen hoster, maar kom op. Welk percentage van de hosters op dit forum heeft álles redundant?

Pinocchi
05/01/05, 19:34
Doorgaans is niet alles redundant, maar daar gaat het in mijn optiek hier ook niet om.

Het gebeurd nog regelmatig dat bij graafwerkzaamheden een kabeltje wordt doorgeknepen. Daarmee kun je dus je adsl verbinding tijdelijk verliezen. Daarnaast biedt een adsl aanbieder geen garanties over de verbinding. Niet over de snelheid nog over de uptime.

In een datacenter heb je altijd van meedere kanten kabel invoer en wordt er dus eentje kapot gesneden, dan blijft de ander nog prima door draaien. Daarmee is een aanzienlijk betere uptime te garanderen.

Voor wat betreft brand en stroom uitval, het lijkt me niet dat je dat zo goed kunt regelen als in een datacenter met allerlei voorzieningen.

Het blijft daarmee dus altijd onder doen voor een datacenter en het is wat ik al eerder zei. "voor persoonlijke websites is het prima, maar voor professionele en bedrijfs kritische websites is het niet aan te raden/te verkopen naar de klant toe"

Henky!
05/01/05, 23:04
Nou ja, een kapotte kabel is wel zo gerepareerd. Als hier de TV het niet doet staat de straat binnen een uur vol met autootjes van de kabelboer.

Het paradijs dat glasvezel heet is al beschikbaar op veel bedrijfsterreinen. Nieuw is dat huisjes verhuurder Portaal dit aan gaat bieden aan al haar klanten. Voor 50 Euro TV, telefoon en een supersnelle internet verbinding. Dat zou die 10 mbit wel aankunnen.

Maar een server thuis lijkt me ook wel wat riskant.

Triloxigen
05/01/05, 23:09
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors


En jij hebt in een datacenter alles redundant?

Lijkt mij vanzelfsprekend :)
(In dit geval zelfs 2 verschillende DC's om een backup te hebben).

Triloxigen
05/01/05, 23:10
Origineel geplaatst door stijnbol
hij heeft een fiets met dynamo klaarstaan om de stroom 'up' te houden ;-)

Niet aanvallend bedoeld, maar vond deze wel grappig:
(Staat in een bunker)

Savvas
06/01/05, 00:22
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors


En jij hebt in een datacenter alles redundant?

Dat word al verzorgt voor hem he ;)

// Edit : had de 2e page nog niet gelezen :o

blaaat
06/01/05, 10:08
Origineel geplaatst door Triloxigen


Niet aanvallend bedoeld, maar vond deze wel grappig:
(Staat in een bunker)

lol, is die bunker van jou?

ServerStrike.nl
07/01/05, 12:03
Heel leuk en aardig dat home hosten..
Maar mij lijkt het ten 1e te duur...
En ten 2e.. Er zijn hogere pings...
En bij webhosting is het idd niet zo belangrijk als bij gameservers...
Altans dat is mijn mening erop...
Hoop dat je er wat mee doet ;)

Triloxigen
07/01/05, 12:19
Origineel geplaatst door blaaat


lol, is die bunker van jou?

Nee, maar wil er wel een ;)

joriz
07/01/05, 17:05
Om even terug te komen op mijn Topic.
Versatel meld dan wel geen uptime garantie maar wel een beschikbaarheid van Beschikbaarheid 99,8% over 3 maanden.
Dat is voor het bedrijfs SDSL

meer info:
http://www.versatel.nl/zakelijk/index.php?id=5742

Is alleen nog aardig prijzig. goedkoopste abonement is 450 euro per maand dacht ik.

Colocated in Amsterdam blijft dan toch nog goedkoper.

ThePostman
07/01/05, 17:11
Nah 6 slots CS 1.6 gameserver met ieder een ping van 20 á 30 werkt goed op 1mbit up ;) :D

stijnbol
07/01/05, 18:36
Hoeveel kost die ene server je nu om hem thuis te plaatsen? Alleen al aan de stroomkosten bespaar je door hem in een DC te plaatsen, om van het internet nog maar te zwijgen.

blaaat
07/01/05, 18:47
Origineel geplaatst door stijnbol
Hoeveel kost die ene server je nu om hem thuis te plaatsen? Alleen al aan de stroomkosten bespaar je door hem in een DC te plaatsen, om van het internet nog maar te zwijgen.

uitgaande van essent standaard tarief en een server die 250W gebruikt..

16*24 (8 zon en zaterdagen) hooguren á €0.0745 /4 = €7.19
8*30 + 24*8 hooguren á €0.0419 /4 =
€4.50

dus totaal €11.69 per maand..voor alleen de stroom.. :P dan heb je de rest nog :P

Triloxigen
07/01/05, 19:37
Een server verbruikt niet constant 250w, meestal maar de helft.. misschien nog niet eens...

hostingpower
08/01/05, 00:23
Denk nooit dat het rendabel is om een 'eigen datacetrumpje' te maken. De kosten zijn daarvoor gewoon te hoog en je kan nooit concurreren met de reeds betaande datacenters....

Ik gebruik mijn thuisverbinding alleen maar om servers te testen voordat ze online gaan.

Vane
08/01/05, 11:28
Origineel geplaatst door hostingpower
Denk nooit dat het rendabel is om een 'eigen datacetrumpje' te maken. De kosten zijn daarvoor gewoon te hoog en je kan nooit concurreren met de reeds betaande datacenters....

Ik gebruik mijn thuisverbinding alleen maar om servers te testen voordat ze online gaan.

Vooral voor de grotere hosters met érg veel serves kan het zeker wel rendabel zijn.