PDA

Bekijk Volledige Versie : Incasso-bureau/deurwaarder



dreamhost_nl
05/01/05, 12:01
Beste concullegae,

Op het moment staan er wat posten open van hardnekkige wanbetalers, die we willen overdragen aan een incasso-bureau of deurwaarderskantoor. In het verleden hebben we zaken gedaan met een incassobureau op no-cure-no-pay basis, maar dit heeft (wellicht vanwege de lage bedragen) niet veel opgeleverd. Kan iemand ons een kantoor of constructie aanbevelen?

Alvast bedankt.

Triloxigen
05/01/05, 12:03
De FNV heeft een vereniging voor mensne met ene eigen zaak.
Je betaald een bepaald bedrag per maand, daar krijg je vanalles voor, zoals korting op verzekering, nog een hoop en je mag gebruik maken van de deurwaarder (gratis of lage kosten meen ik).

Je mag alleen geen medewerkers hebben om lid te worden...

http://fnvzzp.cms.fnv.nl/home

MediaServe
05/01/05, 14:06
In het verleden hebben we zaken gedaan met een incassobureau op no-cure-no-pay basis, maar dit heeft (wellicht vanwege de lage bedragen) niet veel opgeleverd.Dat snap ik toch niet helemaal. Als jij een deurwaarde inschakelt, dan hoor jij gewoon het gehele bedrag te krijgen. Niets meer en niets minder. Er zijn maar weinig gevallen dat je niets krijgt, bijvoorbeeld als de klant failliet is.

Ik heb gelukkig nog geen ervaring met deurwaardes, maar ik zou er gewoon één uit het telefoonboek halen :)

Mhhh, ik haal incassobureau's en deurwaardes door elkaar ;)

Carl<n-media>
05/01/05, 14:10
Misschien kun je het eens bij Intrum Justitia (http://www.intrum.nl/) proberen. Zoek maar eens via Google naar ervaringen van consumenten (http://www.google.nl/search?q=intrum+justitia&hl=nl&lr=lang_nl&ie=UTF-8&start=0&sa=N) met Intrum Justitia :p.

Wellicht kun je ook nog wat informatie op het forum van Vara Kassa (http://kassa.vara.nl/portal?) vinden.

Best4U
05/01/05, 14:16
Origineel geplaatst door MediaCreations
Dat snap ik toch niet helemaal. Als jij een deurwaarde inschakelt, dan hoor jij gewoon het gehele bedrag te krijgen. Niets meer en niets minder. Er zijn maar weinig gevallen dat je niets krijgt, bijvoorbeeld als de klant failliet is.


Volgens mij bedoelt de TS dat er gewoon een heel groot gedeelte van het geld naar het incassobureau gaat.

Zenda
05/01/05, 14:19
Als je de klant 3x een email gestuurd hebt en er gebeurd niets dan zou ik de persoon bellen. Wordt het bedrag daarna nog niet overgemaakt dan is het simpel. Sluit de website. Dan komen ze vanzelf wel. Je hebt kans dat de klant gewoon niet meer betaald en dat hij bij je weg gaat. Maar dat heb ik dan liever dan een klant die niet/nooit betaald.

MediaServe
05/01/05, 14:24
Origineel geplaatst door Best4U


Volgens mij bedoelt de TS dat er gewoon een heel groot gedeelte van het geld naar het incassobureau gaat. Dat is wel heel vreemd, normaal betaalt de klant extra voor het incassobureau en krijgt het bedrijf gewoon het volledige bedrag uitgekeerd.

Zelfs al krijg je maar € 25,00 euro van de klant, dan betaalt de klant gewoon € 60,00 (of zoiets) waarvan een deel voor het incassobureao is. Jij krijgt dus altijd het volledige bedrag dat je tegoed hebt!

dreamhost_nl
05/01/05, 15:03
Misschien even een uitleg op zijn plaats...
Op no-cure-no-pay basis wordt het eerste binnengekomen bedrag gebruikt om de incasso-kosten af te dekken. Wil de klant dan om wat voor reden niet meer betalen dan het openstaande bedrag, dan strijkt het incassobureau meer op dan wat er voor de hoster uitkomt (bij kleine posten dus).

We hebben uiteraard al wat voorwerk verricht en zijn van plan om met Van Es Gerechtsdeurwaarders in zee te gaan; en dan specifiek hun afsplitsing Nationale Incassolijn... Wil een klant dan nog niet betalen is de stap naar een deurwaarder gemakkelijker... Vanwege de kleine openstaande bedragen zijn andere opties, zoals dagvaarden niet interessant...

maxnet
05/01/05, 16:36
Origineel geplaatst door dreamhost_nl
Wil een klant dan nog niet betalen is de stap naar een deurwaarder gemakkelijker... Vanwege de kleine openstaande bedragen zijn andere opties, zoals dagvaarden niet interessant...

Wat kan een deurwaarder meer dan een normaal incasso bureau, behalve een dagvaardiging uitbrengen?

Dennis
05/01/05, 16:47
Dat vraag ik mij ook af. Wij hebben klanten meerdere keren ge-dagvaard. 1x heeft dit grapje 400euro gekost om 50euro te krijgen. Beide partijen moeten voor eigen kosten opkomen en klant moest wel betalen.

V. Kleijnendorst
05/01/05, 17:08
Een incasso bureau heeft precies de zelfde rechten als jij zelf. Meestal zal er iets meer juridische kennis aanwezig zijn om bijvoorbeeld wettelijke rente te eisen. Je algemene voorwaarden en contract dienen dit gewoon af te dekken.

Een gerechtsdeurwaarder heeft van rechtswege meer middelen om een bedrag te vorderen. De extra kosten zorgen er meestal al voor dat de klant alsnog betaald. Een deurwaarder rekent je geen kosten, pas als de vordering niet te vorderen is, betaal je de rekening van de deurwaarder.

Danny Mekic
05/01/05, 17:28
Wij doen zaken met Intrum Justitia. Tot nu toe tevreden met het resultaat; voor een *snel* resultaat moet je alleen af en toe wel vaak contact met ze opnemen - iets wat wij niet heel erg vinden, maar wat voor jullie wel mee kan spelen.

Laatst hoorde ik ook overwegend positieve verhalen over http://www.123incasso.nl/ - zij het dat hun site nu down is :D..

Grtz,
Danny

Mikey
05/01/05, 17:48
www.knokploeg.nl is er ook nog :), maare ik denk dat je beter beetje in je omgeving met een deurwaarder / incasso bureau kunt kijken. Contacten met klant zijn dan veel beter dan bij zo`n mega organisatie :)

maxnet
05/01/05, 17:52
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors

Een gerechtsdeurwaarder heeft van rechtswege meer middelen om een bedrag te vorderen.

Maar hij mag deze middelen zoals inbeslagname, etc. toch pas aanwenden op het moment dat er een rechtzaak is geweest?

Vandaar mijn vraag wat een deurwaarder meer kan dan een incasso bureau op het moment dat je hem NIET laat dagvaarden.

Dennis
05/01/05, 17:57
Origineel geplaatst door maxnet
Maar hij mag deze middelen zoals inbeslagname, etc. toch pas aanwenden op het moment dat er een rechtzaak is geweest?Ik mag toch hopen dat je gelijk hebt. :D
Nee, ik weet wel zeker je dat gerechterlijke toestemming voor moet hebben.

MediaServe
05/01/05, 18:52
Vandaar mijn vraag wat een deurwaarder meer kan dan een incasso bureau op het moment dat je hem NIET laat dagvaarden.Een deurwaarde kan met de politie een inval doen waarbij ze beslag leggen op bezittingen. Dit kan uiteraard pas nadat een gerechtelijk bevel is geweest. Tot die tijd zijn een deurwaarde of een incassobureau volgens mij gelijk :)

V. Kleijnendorst
05/01/05, 19:07
Ik kan morgen een bordje naar de deur hangen 'incasso bureau vincent'.
Een incasso bureau mag dan ook niets meer dan dat je zelf mag doen. Een deurwaarder wordt je echter niet zomaar. De handelingen die een gerechts deurwaarder na een uitspraak mag verrichten geeft meestal zo'n dreiging dat de betaling vanzelf volgt. Dat kost je dan niets omdat de deurwaarder de kosten berekent aan de debiteur.

Dillard
05/01/05, 19:53
Wij hebben gekozen voor een gerechtsdeurwaarder. Dit om diverse redenen. Maar een van de belangrijkste redenen was wel het advies dat zij direct hebben gegeven om het aantal wanbetalers in te perken.

Ook hadden wij hier de mogelijk om een Incass module te in kopen voor iets meer dan 100 euro per jaar, waarbij je op al je facturen kunt vermelden dat je aangesloten bent bij het Incassosysteem Incass van de Nederlandse gerechtsdeurwaarders.

Verder kunnen we hierdoor voor 12,50 euro eerst een Incassletter naar een klant sturen. Dit houdt in dat het deurwaarderskantoor op hun briefpapier een laatste aanmaning stuurt. Deze kosten worden met een opslag aan de klant doorberekend. Deze brief doet wonderen, is onze ervaring. Je bent dus op dit moment nog niet over gegaan tot de incasso procedure. Dit is met name voor kleinere bedragen een veel beter alternatief dan gelijk een incasso opdracht geven.

Het kleine aantal keren we tot incasso overgaan, checken ze eerst de status van iemand en geven dan het advies om wel of niet tot incasso over te gaan. In het geval van een afbetalingsregeling houden zij de volledige administratie bij.

Wel belangrijk om te weten is dat de deurwaarder werkt met jouw algemene voorwaarden die bij de Kvk gedeponeerd zijn. De kosten cq. opslagen die jij hierin noemt voor te late betalingen nemen zij over.

Verder hoeven we ons met onze gerechtsdeurwaarder geen zorgen te maken over de manier waarop ze het geld binnenhalen. We zijn als bedrijf natuurlijk ook bezig met ons imago. En verder kunnen zij inderdaad overgaan tot inbeslagname. (mocht dat ooit nodig zijn)

Wij zijn zeer tevreden met onze keuze. En zijn per saldo echt niet meer geld kwijt dan bij een niet -gerechtsdeurwaarder. Zeker als je ook nog meeneemt dat we bij grotere nieuwe klanten, ze ook nog even zijn betalingstatus kunnen checken. En daar hebben we al toekomstige wanbetalers meevoorkomen.

Succes ermee!

WebBizz
05/01/05, 22:31
Dillard, heb je een linkje / naam?

Dillard
06/01/05, 00:58
Origineel geplaatst door WebBizz
Dillard, heb je een linkje / naam?

Tuurlijk:

Onze deurwaarder: www.rosmalendeurw.nl

Incassodiensten: www.incass.nl (hier kun je meerdere aangesloten gerechtsdeurwaarders vinden)

Succes!

Deltaned
06/01/05, 21:12
Ik ben zelf erg tevreden over Atradius.
Tot nu toe een 100% score voor betalingen middels een collect letter.

Jigg
06/01/05, 21:34
www.alixe.nl incasso bureau?

®on
09/01/05, 21:46
Heeft een van jullie adviezen met betrekking tot buitenlandse (belgische) wanbetalers? Kan je daarvoor een Belgisch incasso bureau benaderen of kan dit evt. ook via een NL incassobureau?

WouterSp
09/01/05, 23:14
Ik weet niet of elk incasobureau het kan/mag maar er zijn uiteraard incassobureau's die dit wel kunnen en doen (bijv. door meerdere vestigingen in verschillende landen).

Op Google (http://www.google.nl) "incasso benelux" intikken levert bij het eerste resultaat al direct wat op: Rijnmond Incasso & Advies (http://www.rijnmond-incasso.nl). Is nog "no cure, no pay" ook.

PeterT
09/01/05, 23:25
www.knokploeg.nl ? ;)

Nou even serieus:

probeer Graydon

WouterSp
09/01/05, 23:27
Origineel geplaatst door PeterT
www.knokploeg.nl ? ;)

Nou even serieus:

probeer Graydon

Knokploeg.nl is alleen leuk bij ED (wie niet horen wilt moet maar voelen) :D ;)

Maar denk niet dat het verstandig is om gebruik te maken van Johnny's Alternatieve Incassobureau ;). Denk dat je dan weleens een bezoekje kan krijgen van oom agent ;)

dreamhost_nl
10/01/05, 09:13
Op Google (http://www.google.nl) "incasso benelux" intikken levert bij het eerste resultaat al direct wat op: Rijnmond Incasso & Advies (http://www.rijnmond-incasso.nl). Is nog "no cure, no pay" ook.
Ik wilde geen namen noemen, maar die raad ik jullie dus zeker niet aan... al een half jaar niks meer gehoord van 2 openstaande posten... :X Hij is zeker te druk bezig met de klanten die duizenden euro's open hebben staan... :rolleyes:

WouterSp
13/01/05, 00:29
Het was maar een voorbeeld ;)

faisj
14/01/05, 18:50
Beste Heren,

Evibe heeft in het verleden veel 'overeenkomsten' kunnen sluiten tussen organisaties in de IT branche.

Gezien de vele topics over: wetgeving, incasso's, Juridische vraagstukken, etc...
Zijn wij 'mogelijk' van plan een nieuwe divisie op te zetten i.s.m. een advocatenkantoor.

Wij zijn al een tijd in gesprek met een advocatenkantoor om een divisie te starten die speciaal gericht is, om 'kleinere vraagstukken' te kunnen beantwoorden voor de IT/Hosting/Domeinnamen branche.(en uiteraard een gedeelte incasso)

Voor de goede orde:
De realisatie van deze nieuwe divisie is nog niet zeker.

Ik zou graag aan u willen vragen als u mogelijk geïnteresseerd zou zijn in deze diensten.


Met vriendelijke groet,



Faizal Siddiqui

rexp
14/01/05, 19:36
Ja, ik ben geïnteresseerd. Wat ik me echter afvraag: wordt dat een divisie van het advocatenkantoor of een divisie van jouw hostingbedrijf? Als jij als hoster voor deurwaarder gaat spelen, vraag ik me af wat jouw belang is.

faisj
14/01/05, 19:59
Origineel geplaatst door rexp
Ja, ik ben geïnteresseerd. Wat ik me echter afvraag: wordt dat een divisie van het advocatenkantoor of een divisie van jouw hostingbedrijf? Als jij als hoster voor deurwaarder gaat spelen, vraag ik me af wat jouw belang is.

Evibe Nederland heeft inderdaad een hosting divisie (evibehosting.nl)

Het punt is wel dat elke divisie totaal los van elkaar staat.
(voorbeeld: belevibe.nl)
Wij leveren ook 0800/0900 nummers aan de hosting ondernemers.

Ik snap dat je die vraag stelt.
Hoe de divisie zal worden opgezet is nog niet geheel duidelijk.
( hier zijn vele mogelijkheden voor )

De incasso procedures zullen wel meerendeels gedaan worden door
het advocatenkantoor, wij zullen ons meer bezig houden met de marketing, tech kant, regels van de sidn, etc...

i.a.w. houden wij ons meer bezig met de ondersteuning om zo ook
tech. vraagstukken te kunnen beantwoorden.

hunter
14/01/05, 21:32
Origineel geplaatst door headout
Heeft een van jullie adviezen met betrekking tot buitenlandse (belgische) wanbetalers? Kan je daarvoor een Belgisch incasso bureau benaderen of kan dit evt. ook via een NL incassobureau?
Een NL incassobureau heeft in geval van buitenlandse betalingsprobleemgevallen weinig zin. Kunnen ze in Nederland niet veel, in het buitenland bereiken ze 0,00.
Een deurwaarderskantoor bereikt dan nog wel iets meer, maar net zoals in Nederland geldt, kunnen ze alleen maar wat doen binnen het arrondissement waarin ze werken. Daarbuiten moeten ze toch een deurwaarder inschakelen die in het arrondissement van de schuldenaar werkzaam is in geval van rechtzaken en beslag.
Beter is dan om een (internationaal)advocatenkantoor in de arm te nemen maar je wilt niet weten wat de kosten daarvoor zijn :p
Dus als het om, zeg 50 euri gaat, gewoon afsluiten die hap en gewoon vergeten of samen met wat "vrienden" er een dagje uit van maken in Belgie ;)

macjans
24/01/05, 10:01
Het de nette manier is na 2 keer een herinnering verstuurd te hebben maar eens te gaan bellen en daarna nog 1. Wat ik daarna doe is gewoon de website op zwart zetten en meestal komen ze dan over de brug. Al met al ben je wel even bezig

yourwish
26/01/05, 23:24
Zelf heb ik zeer goede ervaringen met incasso.net, dat is een onderdeel van 'Swift & Legal Juristen'. Vaak is het versturen van een aanmaning met een leuke (overigens gratis) stempel al voldoende.

Verder kun je als aangemeld bent direct online opdrachten ingeven.

MediaServe
27/01/05, 02:40
Was vanavond nog op televisie:
Een incasso bureau mag maximaal 15% van de incassering aan de klant doorrekenen voor incasseringskosten. Dat is bij een bedrag onder de € 5.000,00

Dus als je nog € 100,00 euro van iemand krijgt, dan mag je maximaal € 15,00 euro incasseringskosten eisen.

Je bent overigens verplicht om eerst twee aanmaningen te versturen!

EWS
27/01/05, 09:21
Origineel geplaatst door MediaCreations
Was vanavond nog op televisie:
Een incasso bureau mag maximaal 15% van de incassering aan de klant doorrekenen voor incasseringskosten. Dat is bij een bedrag onder de € 5.000,00

Dus als je nog € 100,00 euro van iemand krijgt, dan mag je maximaal € 15,00 euro incasseringskosten eisen.

Je bent overigens verplicht om eerst twee aanmaningen te versturen!

Inderdaad het was op tv ik dacht gelijk aan deze thread:)
Maar verder gaand op je verhaal, als je voor 100,00 euro een incasso bureau inschakeld na 2 aanmaningen te hebben gestuurd, betekend dat dan dat je de rest van de incasso kosten zelf mag gaan betalen? Dat zou het erg on aantrekkelijk maken om zo te werken...

SebastiaanCitus
27/01/05, 09:40
Ik vind dat een deurwaarder/incasso alleen werkt bij mensen die zich makkelijk laten afschrikken.

Zoals het topic geopend werd, met hardnekkige wanbetalers, kun je haast wel vergeten dat ze iets op een incasso bureau zullen uitdoen. Een incassobureau kan namelijk in principe NIETS zonder een gerechterlijke procedure achter de rug te hebben. Aangezien hardnekkige wanbetalers weten dat veel webhosters het niet zover laten komen tot een gerechterlijke procedure (i.v.m. de kosten), zullen ze weinig uit doen op een brief van een incassobureau.

Daarom zeg ik ook altijd, gewoon de website op zwart zetten na enkele herinneringen, werkt vaak beter dan een incassobureau. Gebruik een incassobureau als noodoplossing bij een hoog bedrag.