PDA

Bekijk Volledige Versie : fedora 1 + netwerk wil maar niet



2oo4
05/01/05, 01:13
Hey,

ik heb via vmware fedora 1 getest en toen ging alles goed.
Maar nu heb ik hem op een vaste pc geinstalleerd en wil die niet meer...

mijn locale ip's zitten allemaal op een 10.0.0.x range en daar heb ik hem dus ook op gezet, subnet en default gateway is hetzelfde dns server staat ook goed ingesteld, weet iemand waar het dan aan ligt.....

dreamhost_nl
05/01/05, 09:49
Is een hardware probleem uitgesloten? Zoals een defecte NIC?

2oo4
05/01/05, 13:36
Origineel geplaatst door dreamhost_nl
Is een hardware probleem uitgesloten? Zoals een defecte NIC?

jup in een andere pc werkt die gewoon...

Dennis
05/01/05, 13:45
Hmm

vi /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0

Ga naar de windows-pc, vul subnet, gateway zelfde in. Neem een hoger ip-adres (laatste nummer).
=> via cmd -> ifconfig /all

service network restart

Wat voor error krijg je? Je draait toch FedoraCore1 op VMWare op een Windows-XP computer?

2oo4
05/01/05, 13:49
Origineel geplaatst door DennisCitus
Hmm

vi /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0

Ga naar de windows-pc, vul subnet, gateway zelfde in. Neem een hoger ip-adres (laatste nummer).
=> via cmd -> ifconfig /all

service network restart

Wat voor error krijg je? Je draait toch FedoraCore1 op VMWare op een Windows-XP computer?

je begrijpt het verkeerd:
ik draai fedora nu op een locale pc en niet meer onder vmware maar nu wilt die niet meer, ik zit er over te denken om win2003 server op die pc te installeren en daarop vmware weer met fedora...

Kan ik direct ook plesk draaien :)

stijnbol
05/01/05, 16:03
Plesk kan toch ook onder Windows? Dus snap even niet waarom je een windows wil met daarin nog een VMware sessie met een Fedora!

Dennis
05/01/05, 16:20
Origineel geplaatst door stijnbol
Plesk kan toch ook onder Windows? Dus snap even niet waarom je een windows wil met daarin nog een VMware sessie met een Fedora! Hij wil Fedora draaien, het gaat hem niet per se om Plesk. En zowieso, ik draai ook VMWare om zo meer testjes uit te voeren (bijvoorbeeld, hoe reset ik een root-password als ik hem kwijt ben).

@2oo4;
Zwakke oplossing. Ik zou gaan troubleshooting en het probleem proberen op te lossen en niet op zo'n omslachtige manier.

2oo4
05/01/05, 17:17
Origineel geplaatst door DennisCitus
Hij wil Fedora draaien, het gaat hem niet per se om Plesk. En zowieso, ik draai ook VMWare om zo meer testjes uit te voeren (bijvoorbeeld, hoe reset ik een root-password als ik hem kwijt ben).

@2oo4;
Zwakke oplossing. Ik zou gaan troubleshooting en het probleem proberen op te lossen en niet op zo'n omslachtige manier.

hoezo zwak?

Ik draai nu win2003 server met plesk erop en daarnaast als ik een directadmin server nodig heb start ik even vmware op, wat is daar mis mee?

Dennis
05/01/05, 17:22
Origineel geplaatst door 2oo4
hoezo zwak?

Ik draai nu win2003 server met plesk erop en daarnaast als ik een directadmin server nodig heb start ik even vmware op, wat is daar mis mee? Nee, is wel een oplossing. Alleen zou ik eerst alles proberen om te zorgen dat internet op Fedora werkt ipv. op te geven en een andere oplossing te zoeken.