PDA

Bekijk Volledige Versie : eerste keer hier met duidelijke vraag over aankoop server



L@ndL0rd
31/12/04, 14:54
hallo iedereen,

eerste post van me op dit forum hopelijk kunnen jullie me helpen,

ik speel al ruim drie jaar tactical ops en heb al voor veel mensen servers ingesteld voor het spel te kunnen spelen via internet...de public servers dus.

na op mijn eigen pc allerlei servers gemaakt en getest te hebben wil ik nu een sterke server kopen maar hierbij heb ik dus de vragen.

Ik ga een server kopen die ik kan onderverdelen in de meerdere servers. hierbij dacht ik aan vier servers van 16 players of zo, met hierbij misschien ook een dikke van 26 / 32 player

1. een pc kopen / of beter een server?

2. dacht aan pc met 3.0 Gh processor, 1024 MB DDRRam, SATA Raid van 80 GB is dat genoeg voor de server die ik wil hebben?

3. je installeert de game normaal via ftp maar dat zal mijn internet upload niet toelaten aangezien server pack van tactical ops 300 MB is...hoe doe ik dit dan?

4. Kan ik met de aankoop van die pc / server meerdere servers laten draaien die verschillende ip s hebben? heb ik hiervoor dan een router nodig die ik koppel aan de server of gebeurt dit door verschillende poorten te activeren op de verschillende gewenste servers?

5. Prijsklasse zou ik hierbij ook graag weten indien mogelijk...voorstellen van samengestelde pc / servers mogen jullie altijd ook doorgeven, dan krijg ik een goed beeld van de verschillende mogelijkheden. met hierbij de mogelijkheden van plaatsing in een datacentrum (met prijs) in belgie aub

Hopelijk kunnen jullie me duidelijk antwoorden geven aangezien ik al lange tijd aan het kijken ben voor server maar nooit durf door te zetten omdat ik bang ben het verkeerde te kopen.

Sorry voor de vele vragen, maar is denk ik enige manier om alles te kunnen weten over welke de beste server is voor de beste prijs.

Alvast bedankt LL

Xerious
31/12/04, 15:01
Ik ben geen gamehost expert maar dit zijn mijn antwoorden.