PDA

Bekijk Volledige Versie : eerste keer hier met duidelijke vraag over aankoop server



L@ndL0rd
31/12/04, 14:54
hallo iedereen,

eerste post van me op dit forum hopelijk kunnen jullie me helpen,

ik speel al ruim drie jaar tactical ops en heb al voor veel mensen servers ingesteld voor het spel te kunnen spelen via internet...de public servers dus.

na op mijn eigen pc allerlei servers gemaakt en getest te hebben wil ik nu een sterke server kopen maar hierbij heb ik dus de vragen.

Ik ga een server kopen die ik kan onderverdelen in de meerdere servers. hierbij dacht ik aan vier servers van 16 players of zo, met hierbij misschien ook een dikke van 26 / 32 player

1. een pc kopen / of beter een server?

2. dacht aan pc met 3.0 Gh processor, 1024 MB DDRRam, SATA Raid van 80 GB is dat genoeg voor de server die ik wil hebben?

3. je installeert de game normaal via ftp maar dat zal mijn internet upload niet toelaten aangezien server pack van tactical ops 300 MB is...hoe doe ik dit dan?

4. Kan ik met de aankoop van die pc / server meerdere servers laten draaien die verschillende ip s hebben? heb ik hiervoor dan een router nodig die ik koppel aan de server of gebeurt dit door verschillende poorten te activeren op de verschillende gewenste servers?

5. Prijsklasse zou ik hierbij ook graag weten indien mogelijk...voorstellen van samengestelde pc / servers mogen jullie altijd ook doorgeven, dan krijg ik een goed beeld van de verschillende mogelijkheden. met hierbij de mogelijkheden van plaatsing in een datacentrum (met prijs) in belgie aub

Hopelijk kunnen jullie me duidelijk antwoorden geven aangezien ik al lange tijd aan het kijken ben voor server maar nooit durf door te zetten omdat ik bang ben het verkeerde te kopen.

Sorry voor de vele vragen, maar is denk ik enige manier om alles te kunnen weten over welke de beste server is voor de beste prijs.

Alvast bedankt LL

Xerious
31/12/04, 15:01
Ik ben geen gamehost expert maar dit zijn mijn antwoorden.

Origineel geplaatst door L@ndL0rd
[B]
Ik ga een server kopen die ik kan onderverdelen in de meerdere servers. hierbij dacht ik aan vier servers van 16 players of zo, met hierbij misschien ook een dikke van 26 / 32 player

1. een pc kopen / of beter een server?Wil je hem thuis hebben staan of in een datacenter? Een server is namelijk vaak duurder en maakt ook meer herrie!


2. dacht aan pc met 3.0 Gh processor, 1024 MB DDRRam, SATA Raid van 80 GB is dat genoeg voor de server die ik wil hebben? Ik weet niet precies hoeveel verkeer Tactical Ops uitwisselt, maar misschien is een dual(2) processor geen overbodige luxe! Ram zit denk ik wel goed


3. je installeert de game normaal via ftp maar dat zal mijn internet upload niet toelaten aangezien server pack van tactical ops 300 MB is...hoe doe ik dit dan?Vaak wil je host deze wel installeren! Moet je even met hem over praten!


4. Kan ik met de aankoop van die pc / server meerdere servers laten draaien die verschillende ip s hebben?
Hangt er weer vanaf of je hem thuis of in een datacenter hangt.

L@ndL0rd
31/12/04, 15:04
check even de post,

denk hem wel in datacentrum te plaatsen
dank je voor snelle post

geef me aub zoveel mogelijk info

groetjes LL

Bestlevel
31/12/04, 15:33
Het is maar net hoeveel je wilt inversteren.

In het aangeboden topic kun je de verschillen wel bekijken.

Nitroserve
02/01/05, 14:08
Je kan ook even een aanvraag plaatsen in het forum, ik denk dat ze je dan verder kunnen helpen dan hier.
Daar mogen aanbiedingen en prijzen vermeld worden.

Misschien in combinatie met een colo-setup kan je wat korting krijgen bij partijen....

Thiaz
03/01/05, 20:52
Origineel geplaatst door Xerious
Ik weet niet precies hoeveel verkeer Tactical Ops uitwisselt, maar misschien is een dual(2) processor geen overbodige luxe!


Tactical Ops is gebasseerd op de Unreal Engine (1999), een PIII500 volstaat al voor een 16 Player server (Dedicated, Glide FX).

Een P4 2,8 Ghz draait met gemak 3x 24 Player, laat staan een dual opstelling.

VisionHost
03/01/05, 22:38
Is het geen plan om een aantal gameservers aan te schaffen bij een bedrijf? Ik denk dat dit goedkoper is aangezien:

- Je geen investering hoeft te doen in een server
- Geen omkijken hebt naar het onderhoud van de server
- Bij de server moet ook nog een colocation kosten worden betaald

Als je toch een server wilt kopen zou ik gaan voor een single P4 3.0ghz+ met 1024 mb ram. Eventueel nog de harddisks in sata raid 0.

Cybafish
04/01/05, 18:23
Origineel geplaatst door VisionHost
Is het geen plan om een aantal gameservers aan te schaffen bij een bedrijf? Ik denk dat dit goedkoper is aangezien:

- Je geen investering hoeft te doen in een server
- Geen omkijken hebt naar het onderhoud van de server
- Bij de server moet ook nog een colocation kosten worden betaald

Als je toch een server wilt kopen zou ik gaan voor een single P4 3.0ghz+ met 1024 mb ram. Eventueel nog de harddisks in sata raid 0.

Vooral doen als een PIII al volstaat, dan ben je efficiƫnt bezig.

:huh:

Cyberdevil
04/01/05, 20:37
Lekker overkill ;-)

Je moet ergens je geld in steken he :p