PDA

Bekijk Volledige Versie : MRTG Gbgraph2 bits/bytes



CyberSolid
31/12/04, 08:34
Zojuist heb ik MRTG met GBGRAPH2 op mijn monitoring server geinstalleerd om mijn switchpoorten te monitoren, nu heb ik 2 vraagjes, misschien dat anderen hier ervaring mee hebben,

1) volgens de documentatie heeft Gbgraph2 in mtrg.cfg "Options[_]: bits " nodig, maar als ik deze instel komen mijn MRTG grafieken ook in (k)bits/s, de GBGRAPH2 grafiek ziet er wel goed uit, nu wil ik in mijn grafieken (k)Bytes/s zien, i.p.v. bits, is dit mogelijk en zo ja hoe?

2) Ik heb gelezen dat bij sommige gemonitorde servers / switches / apparatuur, inkomend en uitgaand verkeer verwisselt kan worden in de statistieken, dit is te verhelpen door een - voor het ID te zetten, maar nu is mijn vraag, wat is een makkelijke manier om te testen of hij verwisselt is of niet, ik zou natuurlijk een iso kunnen downloaden, maar weet iemand misschien een andere oplossing ?

Misschien een beetje een domme vraag ik maar ik zeg altijd maar een domme vraag is er een die niet gesteld is.

Alvast Bedankt !

SNS
31/12/04, 12:44
1) Als je in Options[_]: geen bits zet krijg je gewoon Bytes/sec te zien.
2) Gewoon ISO downloaden, MRTG paar keer handmatig runnen tot je iets ziet gebeuren in de graphs en je weet voldoende :)