PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraag



dopi84
30/12/04, 20:08
Hai,

* 15 december dedicated server aangevraagt bij partij X.

* 16 december contract opgestuurd en direct betaald via Internet.

Leveringstermijn = 1 week

Bedrijf in Nederlands net als ik dus de betaling zou zeker weten die zaterdag moeten zijn ontvangen (geen giro was het) en het contract ook.

Nu is het 30 december.

Het bedrijf wacht op licenties van windows heb ik gehoord.
Waarschijnlijk word het misschien begin Januari pas.

Dat is niet de 1 week.

Kan je zomaar hiermee accoord gaan?
Je besteld en betaal namelijk iets, en je gaat ervan uit dat het bedrijf gewoon kan leveren.

Heb nu namelijk een week vrij van me werk, en had dus gepland de server deze week te hebben, wat normaal geen probleem had moeten zijn.

2 weken later word het dus waarschijnlijk. Heb min of meer gezegt dat ik verwacht dat de server uiterlijk 31 december word opgeleverd.

Contact met het bedrijf is verlopen via Mail & Msnchat.

Wat kan ik doen?

Groeten en bedankt bij voorbaat,
Dopi

Leandros
30/12/04, 20:31
Rond de feestdagen kan dat ook anders worden he. Ook zullen hun leveranciers minder snel hun spullen kunnen leveren ivm de feestdagen (of dumping van voorraden en pas vanaf 3 jan. leverbaar).

Spreek gewoon af dat het contract (en betaling) pas vanaf de eerst werkende datum ingaat.

s.vossen
30/12/04, 21:08
Volgens mij wil TS een optie vinden om toch op de afgesproken datum over de server te beschikken zoals afgesproken en vraagt of er nu iets te ontbinden is ivm niet nakomen van afspraken.

Nu zat het allemaal wel loslopen en zou ik persoonlijk het bedrijf nog even een weekje geven. Het is vervelend qua timing van een week vrij. Rust die week lekker uit en steek er over 2 weken wat meer tijd in...

VisionHost
30/12/04, 21:13
Staat er niets in hun algemene voorwaarden waarmee je het contract kunt ontbinden? Mocht dit niet het geval worden zou ik als ik jou was gewoon wachten tot zij de server aan je opleveren.

Vaak is het veel gedoe om je geld terug te krijgen etc. ( of je moet het terug laten vorderen maar dan moet je wel in je recht staan anders krijg je een hoop gezeur ).

dopi84
30/12/04, 21:35
Lijkt mij wel de datum dat er geleverd word, het contract in gaat

Alleen het is toch niet MIJN probleem dat HUN leverancier onderbezet is omdat HUN leverancier teveel mensen tegelijkertijd vrij geeft?!?!

Punt is: Ik had deze week vrij van me werk, en wilde dan de server
Volgende week gewoon weer werken.

Ik vind het niet netjes, pas het dan aan op je site ofzo ''ivm met de feestdagen kunnen wij vanaf -datum- weer leveren.

Als ik in een supermartk loop betaal en het vak van de Pepsi cola is leeg dan koop ik hem niet eens laat staan dat ik al betaal.

Het betreffende bedrijf had al aangegeven dat zij op nog meer licenties zaten te wachten, dus hadden zij mij niet de 1 week moeten toezeggen.

Het zou toch niet zo moeten zijn dat dit zomaar kan omdat het misschien ergens wel in de AV staat. Bedrijf heeft zich altijd aan afspraken te houden.

VisionHost
30/12/04, 21:39
Netjes is het zeker niet. Vaak met dit soort dingen kun je er gewoon weinig aan doen.

dopi84
30/12/04, 21:42
Weinig aan doen?

Bedrijf is niet oppermachtig, ze leveren een dienst en als die dienst niet geleverd word binnen de gestelde termijn...?

Jullie zullen vast benieuwd zijn wie X is. Zit b.t.w. ook op WHT.

VisionHost
30/12/04, 22:07
Als jij die termijn hard hebt ( wat je volgensmij zelf niet duidelijk weet ) waarom vorder je het geld niet terug en ontbind je het contract? :)

Dan sta je in je recht zoals ik al in mijn eerdere post zei en heb je dus niets te vrezen. Vaak wordt er iets gezegd als 'levertijd meestal binnen 1 week' maar niet hard neergezet.

dopi84
30/12/04, 22:18
Setuptime: Binnen 1 week

staat in mail

Henky!
30/12/04, 23:34
Lastig. Beetje typisch ook wel voor de wereld van servers en hosting (uitzonderingen daargelaten). Althans, dat is ook helaas mijn ervaring.

Eigenlijk zou je niet meteen moeten geloven wat een website, en zelfs persoonlijke bevestigingen beloven. Zo is het nou eenmaal. Overigens, ik denk dat ik weet wie je vernaggeld heeft....

Het grote probleem is dat je je geld gewoon kwijt bent. Je kunt alleen op zoek gaan naar een andere aanbieder of netjes en slaafs wachten tot het moment dat het je huidige aanbieder uitkomt iets aan de zaak te doen.

Ik geef je groot gelijk dat opmerkingen als 'maar de feestdagen" of "soms duurt het gewoon wat langer" onzin zijn.

Maar als klant heb je het nu eenmaal niet gemakkelijk in cyberspace. Jammer van je vrije week maar helaas moet ik ook een onzin advies geven.

Lekker skieen en Gluhwein drinken. Je hebt geen andere keus helaas.....

dsigning
30/12/04, 23:49
volgens mij is klant koning en een tegemoed koming zou hier wel op zijn plaats zijn lijkt mij.

s.vossen
31/12/04, 00:05
Ontbinding van een contract kan bij kopen op afstand binnen 10 dagen. De vraag is in hoeverre het hier om maatwerk gaat, lijkt me niet zo heel specifiek. Dus eigenlijk zou je kunnen overwegen een andere hoster te zoeken mocht je echt veel haast hebben en de huidige provider vriendelijk verzoeken het geld terug te storen.

V. Kleijnendorst
31/12/04, 00:14
Ontbinding van een contract kan bij kopen op afstand binnen 10 dagen. De vraag is in hoeverre het hier om maatwerk gaat, lijkt me niet zo heel specifiek.

Weet niet of de TS de server als consument heeft gekocht of als bedrijf. Het recht dat je noemt is een consumentenrecht. Tussen bedrijven bestaat gewoon contractvrijheid.

s.vossen
31/12/04, 00:17
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors


Weet niet of de TS de server als consument heeft gekocht of als bedrijf. Het recht dat je noemt is een consumentenrecht. Tussen bedrijven bestaat gewoon contractvrijheid.

Mijn fout, daar heb je gelijk in inderdaad.

dopi84
31/12/04, 01:56
Hi,

Deze server heb ik als concument gekocht.
Ik had het al helemaal voor mijzelf gepland, week vrij : mooie periode voor mijn eerste dedicated server, want als alles onder de knie is en we weten wat het aankan etc blabla volgen er wellicht meer.

vandaar week vrij o.a.

Aangezien X ook op WHT zit hebben zei denk ik deze topic gelezen.

Heb mail gekregen dat de server 3 januari opgeleverd word, en ik een financiele toegemoetkoming kan zien voor de 1,5 week +/- verlate oplevering.

ZAl mij benieuwen hoe ze dat met de andere klanten doen die tevens op deze ''licentie'' wachten totdat de server word opgeleverd.

dopi84
31/12/04, 01:57
Wat zou ik als consument dan hadden ''kunnen'' doen doordat zij de levertijd niet na konden komen, staat immers vermeld op site en in een verzonden email aan mij 1 week

®on
31/12/04, 02:15
Origineel geplaatst door dopi84
Heb mail gekregen dat de server 3 januari opgeleverd word, en ik een financiele toegemoetkoming kan zien voor de 1,5 week +/- verlate oplevering.
Netjes opgelost als je het mij vraagt. Natuurlijk was het nóg netter geweest als alles volgens plan gelopen was.

dopi84
31/12/04, 02:15
Inderdaad

dopi84
31/12/04, 02:21
Ik wacht in ieder geval tot en met 3 januari.

Als de server er dan nog niet is laat ik het geld direct terugvorderen.
Dit kan volgens mij binnen 30 dagen toch?

Ook zal ik dan een aangetekende brief de deur uitdoen waarin ik per direct niet meer van hun toch al niet geleverde diensten gebruik wil maken.

Toch verstandig alle mails bewaren :)

Ciao

edit// paar typefoutjes

M-BahZ
31/12/04, 03:13
Origineel geplaatst door dopi84
Ik wacht in ieder geval tot en met 3 januari.

Als de server er dan nog niet is laat ik het geld direct terugvorderen.
Dit kan volgens mij binnen 30 dagen toch?

Ook zal ik dan een aangetekende brief de deur uitdoen waarin ik per direct niet meer van hun toch al niet geleverde diensten gebruik wil maken.

Toch verstandig alle mails bewaren :)

Ciao

edit// paar typefoutjes
Zal je ze dan niet eerst per aangetekende post in gebreke stellen en een redelijke termijn geven om het naar wens op te lossen. (waarbij de door X gestelde termijn natuurlijk als redelijk ervaren mag worden daar hij deze zelf aangeeft)

Per direkt ontbinden zonder ingebreke stelling kan best lastig zijn als er niet voorheen een redelijke termijn is gesteld.
En voor de goede orde een gegeven indicatie van bijv, oplevering binnen ** dagen gaat hiervoor niet op. ;)

Geld terugvorderen zal lastig gaan bij een overschrijving die jezelf hebt gedaan.
Je kan _wel_ de bank aan desbetreffende persoon/bedrijf vragen of deze het terug wil laten halen door de persoon die het gestort heeft.
Dit is overigens niet altijd zinvoller als zelf hier achter aan gaan.
Overigens kan je het geld ook terugvorderen als naam en giro/bankrekeningnummer niet overeen komen.