PDA

Bekijk Volledige Versie : Debian 'schone' installatie



MikeyStyle
30/12/04, 08:26
Dag hosters,

Ik heb een dedicated server die ik huur met daarop debian 3.1
Nu heb ik omdat ik tester ben geweest van DirectAdmin op debian een gratis lifetime license op DirectAdmin. Dus ik heb deze geinstalleerd maar had al een apache2 en een ftpd draaien dus nu ging er van alles overheen en nu is alles in het 100 gelopen.

PHP ondersteuning doet het niet meer, mysql doet het niet, ftp kan ik connecten maar na 3 seconden word ik gedisconnect.

Ik ben al zo'n ongelovelijke newbie wat betreft linux dat ik al helemaal niet meer weet hoe ik dit kan restoren.

Wat ik me dus nu afvroeg is het mogelijk om zeg maar alle services en alles wat op dit moment draait terug te zetten naar een 'default'. Dat dus het systeem in een schone installatie weer terug komt?

Van dit systeem wil ik ook een gameserver maken, dus ik heb dat allemaal ook in principe niet nodig, wat ik dus nu wil is een schone debian installatie met daarop webmin/virtualmin en that's it.

Denken en/of weten jullie dus of het mogelijk is om dit alles te restoren?

Mvg

roelp
30/12/04, 08:28
Ik heb me ook ingeschreven voor Directadmin beta test.
Ik had min of meer hetzelfde probleem.
Tijdens de eerste installatie, was de server uitgevallen toen hij php aan het compilen was.
'k heb nog geprobeerd om het recht te zetten, maar dit bleef maar problemen geven.

Volgens mij is het dus best om gewoon je server opnieuw te installeren.

Als je er een gameserver van wilt maken, waarom installeer je dan directadmin?

MikeyStyle
30/12/04, 08:31
Origineel geplaatst door roelp
Ik heb me ook ingeschreven voor Directadmin beta test.
Ik had min of meer hetzelfde probleem.
Tijdens de eerste installatie, was de server uitgevallen toen hij php aan het compilen was.
'k heb nog geprobeerd om het recht te zetten, maar dit bleef maar problemen geven.

Volgens mij is het dus best om gewoon je server opnieuw te installeren.

Als je er een gameserver van wilt maken, waarom installeer je dan directadmin?

Omdat ik er eventueel ook webhosting op wou doen, maar ik ga er maar 3 domeinen op hosten en die zijn allemaal voor mezelf. Dus waarom zou ik niet werken met Webmin? ;)

Daar kom ik dus nu pas achter... Maar jij zou aanraden mn provider die server opnieuw te laten installeren? :S

Geen andere oplossingen?

CyberSolid
30/12/04, 08:43
Origineel geplaatst door MikeyStyle


Omdat ik er eventueel ook webhosting op wou doen, maar ik ga er maar 3 domeinen op hosten en die zijn allemaal voor mezelf. Dus waarom zou ik niet werken met Webmin? ;)

Daar kom ik dus nu pas achter... Maar jij zou aanraden mn provider die server opnieuw te laten installeren? :S

Geen andere oplossingen?

Als je zelf de mogelijkheid niet hebt om hem opnieuw te installeren, dan zou ik het inderdaad de provider laten doen.

kun je niet Apache / PHP / MySQL / FTP etc. opnieuw compileren over de oude heen? Ik heb nooit met DirectAdmin gewerkt, dus weet niet of dit een optie voor je is.

Anders gewoon provider vragen.

Sander-
01/01/05, 16:31
als je debian hebt dan kan je met apt de hele handel er toch weer af halen? Of als ze handmatig geinstlaled zijn het met de hand verwijderen en daarna met apt er weer op?

wv-
01/01/05, 19:10
lol? je kent niks van linux en gaat ff een experimental controlpanel beginnen te testen :D

Het is 'ALTIJD' mogelijk om apache/php/proftpd en noem maar op te installeren. Het enige lastige is om alle oude files er vanaf te krijgen.

Wat wil je nu eigenlijk, directadmin herinstalleren of er helemaal af krijgen? Als je een lijstje van bestanden hebt dat directadmin installeerd, is het vrij simpel om die er af te gooien en dan met apt/vanaf source de packages dat je wenst te installeren. Hierna kan je ook webmin ofzo installeren, dat werkt onafhankelijk hiervan.

Ik denk niet dat iemand over het forum zo 1 oplossing kan geven, je zal iemand met wat linux kennis moeten aanspreken of zelf wat lezen en uitproberen.

alvast een tip: blijf van de libc6 libs af, maar ik denk niet dat directadmin daar iets aan aanpast (ik hoop het toch niet:p)