PDA

Bekijk Volledige Versie : Marketing



Nitroserve
28/12/04, 18:30
Hallo allemaal,
Ik heb hier een vraagje voor jullie allemaal.

Ik zit een beetje met een marketingprobleem....
Ik heb geen idee wat wijsheid is...

Ik heb op verschillen grote site geadverteerd (nog steeds).
namen zoals phpfreakz en webhosters.nl, hier heb ik op gestaan....

Dit haalt allemaal helemaal niets uit.
Het is wel niet zo duur, maar als ik niet eens de bannerkosten eruit haal dan hoeft het voor mij niet meer zo.

Ik zat ook te denken aan tweakers.net, maar die vragen ongeveer €1500, en dit durf ik dus nu niet meer.

Waar plaatsen jullie advertenties?
Ik weet dat de beste reclame mond-op-mond-reclame is, maar hoe kom je dan aan je eerste klanten :D.
Niet dat ik mijn eerste klanten nog binnen moet halen, maar ik vraag me af hoe ik de stroom wat kan versnellen...

Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken.....

Triloxigen
28/12/04, 18:42
Je ziet het totaal verkeerd, de banners moeten niet voor directe inkomsten zorgen..
Maar voor naamsbekendheid..

Naamsbekendheid is een van de factoren waar toekomstige klanten hun keuze op maken.

EWS
28/12/04, 19:03
Ik haal mijn eerste klanten uit persoonlijke kennissen.

Je kunt natuurlijk regelmatig een aanbieding posten in deze forums of andere forums.
Ook kun je mensen aansporen om klanten aan te brengen door premies te geven wanneer ze een klant aanbieden. Als je dit doet moet je dat natuurlijk wel goed vermelden op je website.

2oo4
28/12/04, 19:18
Origineel geplaatst door Nitroserve
Hallo allemaal,
Ik heb hier een vraagje voor jullie allemaal.

Ik zit een beetje met een marketingprobleem....
Ik heb geen idee wat wijsheid is...

Ik heb op verschillen grote site geadverteerd (nog steeds).
namen zoals phpfreakz en webhosters.nl, hier heb ik op gestaan....

Dit haalt allemaal helemaal niets uit.
Het is wel niet zo duur, maar als ik niet eens de bannerkosten eruit haal dan hoeft het voor mij niet meer zo.

Ik zat ook te denken aan tweakers.net, maar die vragen ongeveer €1500, en dit durf ik dus nu niet meer.

Waar plaatsen jullie advertenties?
Ik weet dat de beste reclame mond-op-mond-reclame is, maar hoe kom je dan aan je eerste klanten :D.
Niet dat ik mijn eerste klanten nog binnen moet halen, maar ik vraag me af hoe ik de stroom wat kan versnellen...

Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken.....

Misschien is het probleem wel dat je site een langzame response tijd heeft!?

Hij deed er net erg lang over om te beginnen met laden, neen dat licht niet aan mijn pc want dat is een P4 3.2.

EDIT: je html van je website is ook met 1 woord klote.

Je sluit 2x je head tags af en dan sluit je geen eens je html tag af.

Dat zegt ook al genoeg denk ik.

VisionHost
28/12/04, 20:41
Ik moet ook zeggen dat het laden van een pagina ~ 1 a 2 seconden duurt. Dit kan klanten afschrikken. Hier zou ik zoizo even naar kijken als ik jou was want een simpele html pagina met pakket informatie hoort gewoon zonder veel latency weer gegeven te worden.

EWS
28/12/04, 20:46
Origineel geplaatst door 2oo4


Misschien is het probleem wel dat je site een langzame response tijd heeft!?

Hij deed er net erg lang over om te beginnen met laden, neen dat licht niet aan mijn pc want dat is een P4 3.2.

EDIT: je html van je website is ook met 1 woord klote.

Je sluit 2x je head tags af en dan sluit je geen eens je html tag af.

Dat zegt ook al genoeg denk ik.

Het achtergrond plaatje is verticaal herhaald, dit is neem ik aan niet de bedoeling.... of het kan komen omdat ik hem met firefox bekijk maar dan nog.

V. Kleijnendorst
28/12/04, 20:53
Websites als PHPfreakz.nl en tweakers.net trekken (ver) gevorderde internetters. Van hen is bekend dat zij banners bijna niet bekijken en er bijna nooit op klikken. Wat dat betreft kan Google adWords een betere conversie bieden.

Goede SEO zou je bedrijf waarschijnlijk meer helpen. Op het moment dat je stopt met een banner campagne ben je je bezoekers kwijt. Een goede SEO strategie kan je bedrijf voor een langere termijn een stroom aan bezoekers bieden. De bedragen die je daarin investeerd betalen zich dan ook over een langere termijn terug.

Naamsbekendheid is een neveneffect van banner vertoningen, in de meeste gevallen niet het hoofddoel.

Nitroserve
28/12/04, 20:54
Origineel geplaatst door 2oo4


Misschien is het probleem wel dat je site een langzame response tijd heeft!?

Hij deed er net erg lang over om te beginnen met laden, neen dat licht niet aan mijn pc want dat is een P4 3.2.

EDIT: je html van je website is ook met 1 woord klote.

Je sluit 2x je head tags af en dan sluit je geen eens je html tag af.

Dat zegt ook al genoeg denk ik.

Dat is een ander probleem inderdaad, maar daar gaat het hier even niet over....
Dit gaat even puur over de marketing...
ok, je site moet snel en goed in elkaar zitten...

2oo4
28/12/04, 20:59
Origineel geplaatst door EWS


Het achtergrond plaatje is verticaal herhaald, dit is neem ik aan niet de bedoeling.... of het kan komen omdat ik hem met firefox bekijk maar dan nog.

Je moet het niet alleen met mozilla FireFox testen maar ook met IE, Safari, Netscape etc.

Als je een snelle html pagina wilt hebben kan je het beste volgens de W3 standaard werken.
www.w3schools.org is een goeie site ervoor, staan ook handige tips op :)

Trouwens nog iets, je staat met google niet bekend met het keyword nitro zelfs niet op het zoeken van nederlandse pagina's.

Gebruik wel goed je meta tags.

2oo4
28/12/04, 21:03
Origineel geplaatst door Nitroserve


Dat is een ander probleem inderdaad, maar daar gaat het hier even niet over....
Dit gaat even puur over de marketing...
ok, je site moet snel en goed in elkaar zitten...

Ok dan zal ik het even over je google ranking hebben, ik zie je naam pas staan als ik nitroserve invoer en op nederlandse pagina's zoek en dan sta je ook geen eens bovenaan.

Je moet ervoor zorgen dat heel veel sites linken naar nitroserve.nl
dus met de volgende code:
<a href=http://www.nitroserve.nl>nitroserve.nl</a>

Zet dan ook dat in je meta en zorg dat je je naam ook veel op je eigen site gebruikt (in tekst)

Met andere woorden je site is wel heel erg belangrijk, het is het online kantoor van je bedrijf :)

Edit: tekst links helpen trouwens beter dan banner links he :)

Barto
28/12/04, 23:41
Google AdWords zou inderdaad kunnen helpen.

Als je het groter wilt en durft aan te pakken is het te overwegen een advertentie in een computerblad te plaatsen (denk aan Computer Idee/-Totaal/PC Magazine). De oplage van die bladen loopt uiteen van 50 tot 300 duizend. Als het slechts 10 klanten oplevert heb je de kosten van de advertentie er al weer uit. En zoals eerder gezegd genereert het natuurlijk naamsbekendheid.

remko
29/12/04, 09:20
Belangrijkste zijn idd;
- Goede opbouw van je site
- Adverteren ok, maar denk goed na over je doelgroep
- Aandacht bij binnekomst, iemand moet binnenkomen en direct inzien
wat er voor hem/haar te halen valt.

Succes

mguilmot
29/12/04, 09:55
Ter info: wat kost zo'n advertentie in zo'n computerblad ?
Heb er absoluut geen benul van :)

Barto
29/12/04, 11:12
Origineel geplaatst door mguilmot
Ter info: wat kost zo'n advertentie in zo'n computerblad ?
Heb er absoluut geen benul van :)
Reken ongeveer € 1500 voor een halve pagina

XS-24
29/12/04, 13:06
Computeridee is 1600 voor ¼ en 2300 voor ½ volgens mij.

Barto
29/12/04, 13:23
Origineel geplaatst door sity webhosting
Computeridee is 1600 voor ¼ en 2300 voor ½ volgens mij.
Die prijzen kunnen inderdaad kloppen. CID heeft dan ook een oplage van ca. 300.000. Vaak worden er ook speciale introductieprijzen aangeboden en kortingen bij meerdere plaatsingen.

rq
29/12/04, 14:45
Banners zijn, zoals iemand ook al opmerkte, ook mede bedoeld voor naamsbekendheid en in mindere mate voor directe leads. Bezoekers klikken nu eenmaal niet zo snel op banners.

eweps
29/12/04, 15:42
Zo'n advertentie in een computerblad werkt volgens mij erg goed, wanneer ik zo'n blad koop kijk ik ook altijd naar de advertenties. Ik denk wel dat de advertentie erg duidelijk moet zijn, zodat de mensen weten waarvoor ze naar je site toe moeten.

Dan komt het natuurlijk ook dat de site weer duidelijk moet zijn, anders zijn ze alsnog weg.

Maar vooral voor jouw doelgroep lijkt mij een computerblad het beste helpen.

Zenda
29/12/04, 20:36
Inderdaad.

Als ik zelf een banner zie kijk ik er gauw overheen. Als ik is een keer op de website druk en het duurt langer dan 3sec. klik ik hem weg. Ook als ik de website binnen de 3sec. te zien krijg en de website is een zooitje, klik ik hem ook gelijk weg.

Misschien is het dus slim om:
- Je website te voorzien met een mooie layout (ik zeg niet dat jouw website een zooitje is, maar mij spreekt hij in iedergeval niet echt aan).
- Zorgen dat de website snel geladen wordt.

Daarnaast kun je proberen in de plaatselijke krant te adverteren, hier zullen meer mensen naar gaan kijken dan op internet naar banners!

Fabian
29/12/04, 22:24
Neem een voorbeeld aan 95% van de forum gebruikers hier.
Zoveel mogelijk andere partijen afkraken in zoveel mogelijk posts.

Prima marketing toch, geen banners meer nodig ;)

mguilmot
29/12/04, 22:30
lol

right on :p