PDA

Bekijk Volledige Versie : Colocatie vraag



Smitje
26/12/04, 13:45
Wat moet ik me voorstellen bij een Colocatie server.
Bijvoorbeeld ik bestel me ergens een Colocatie server. Zit er bij die servers ook een bedieningspaneel zoals Cpanel of iets dergelijks. Heeft er iemand een screenshotje als het al uberhout bestaat

InstantXs
26/12/04, 13:51
Bij een colocated server ben je zelf helemaal verantwoordelijk voor de hardware en software. Dit moet je dus zelf regelen, of aanschaffen bij het bedrijf waar je de server gaat plaatsen.
Standaard krijg je dus ook geen controlpanel..

Xerious
26/12/04, 13:51
Bij Colocatie krijg je een stukje ruimte uit een rack en een aansluiting op het netwerk. Verder hangt het af van je provider!
Je moet dan zelf er een server in hangen. Soms helpen ze je wel met het OS en de CP.

Edit; Instant XS was me net een tel voor :)

Smitje
26/12/04, 13:55
wat is OS en wat is CP?

SystemZ
26/12/04, 14:06
OS = Operating Systeem

CP = Controll Panel.

Smitje
26/12/04, 14:35
Dus als ik het goed begrijp moet je een eigen server kopen die je vervolgens gaat plaatsen bij zo'n bedrijf die Colocatie aanbied.

Carl<n-media>
26/12/04, 14:36
Origineel geplaatst door Smitje
Dus als ik het goed begrijp moet je een eigen server kopen die je vervolgens gaat plaatsen bij zo'n bedrijf die Colocatie aanbied.
Dat heb je helemaal juist.

stijnbol
26/12/04, 18:33
Ik denk dat jij een server wil huren ergens. Dan moet je op zoek gaan naar dedicated servers, en niet naar colocation. Bij dedicated servers huur je een fysieke server, waar je dan zelf kiest welk besturingssysteem je wilt, welke programma's, ...