PDA

Bekijk Volledige Versie : E-dentify



RoCeRo
23/12/04, 16:54
Jullie ervaringen met ?
Graag wil ik reacties lezen van mensen die ervaring hebben met E-Dentify

ik kan allen maar zeggen dat het "prut" is aangezien dat mijn website rocero-hosting.nl (niet dat ik wat daar opgezet heb)
maar kwa uptime is minder.ik betaalde al voor half jaar maar meer gezeik dan dat ik wat voor terugkrijg.bellen heb weinig zin want van al die honderden contact-nummer op hun site nemen ze de hoorn niet eens op.

Informatie:

E-Dentify Internet Diensten
Bourren 2
9084 BC Goutum
Nederland
Kamer van Koophandel: 01104341
BIC Code: PSTBNL21
IBAN: IBAN NL49 PSTB 0004 8920 21


Wat ik zou willen weten is het volgende:

- Communicatie (bedrijf - klant)
- Uptime
- Service (storingen verhelpen etc)
- Snelheid (verbinding servers)

Alvast bedankt!

ps: voor de mod als jullie denk dat ik te ver ben gegaan mag je mij allertijden bannen.

Triloxigen
23/12/04, 16:58
Gebruik eens de zoekfunctie?

Ber|Art
23/12/04, 16:59
Hier is al erg veel over gezegt, dus als iid de zoekfunctie gebruikt zal je veel vinden :) suc6

Mr. Snooby
23/12/04, 17:51
We hebben de klanten hiervan ook al zo vaak op de hoogte gesteld. En wat er verder in het verleden is gebeurd, kunnen wij ook niets aan doen. Kijk naar de vooruitzichten zou ik zeggen.

PeterT
23/12/04, 18:08
Origineel geplaatst door Mr. Snooby
We hebben de klanten hiervan ook al zo vaag op de hoogte gesteld.

Misschien was dat iets te vaag?
Typo lijkt me ;)


// Edit: doh.. typo! :p

WouterSp
23/12/04, 18:25
Origineel geplaatst door PeterT


Misschien wat het iets te vaag?
Typo lijkt me ;)

Die wat ook, dat moet zeker was zijn? :D

Crackhead
23/12/04, 22:56
- Communicatie (bedrijf - klant)


1 richtings verkeer, je mailed, belt, post wel maar reacties krijg je niet.



- Uptime


Momenteel?... uh.. 0% de laatste weken.



- Service (storingen verhelpen etc)


Geen, en ik ben geen snotneus die belt hoe je je mail instelt.
SQL down, geen reacties.
Servers niet bereikbaar, geen reacties.
Websites down, geen reacties.
URL registreren +/- 3+ weken na veel gezeik en gedram als ik ze eindelijk mobiel kon bereiken.



- Snelheid (verbinding servers)


Als het ooit misschien heel toevalig een keer draait.. draait het snel.. maarja dat mag ook wel met een 99.9999% downtime.




Alvast bedankt!


Geen dank, zoek een echt hosting bedrijf ipv deze zolderkamer knaakmaarraak prutsers.

Groeten,

J. van den Berg / Crackhead.

vandenberg-ict.nl (via E-dentify)
oude-dijk.nl (via E-dentify)

Xerious
25/12/04, 19:09
Dido gaat matigjes, het zou beter zijn maar de serverload schiet nog wel eens onverklaarbaar richting de 25 tot zelfs 45! Bovendien krijg je nog wel eens een minuut lang Connection Refushed meldingen.
Lees http://forum.e-dentify.nl eens door, daar staan genoeg verhalen!

"En wat er verder in het verleden is gebeurd, kunnen wij ook niets aan doen. Kijk naar de vooruitzichten zou ik zeggen."
Kuch pardon? Ook al heb je nog 5 tussenhandelaren voor je, je moet als provider gewoon een stabiele server hebben in een betrouwbaar netwerk, en je moet optijd achter problemen komen met die server of dat netwerk! Niet pas ineens na 5(of 6) servers!!!! Bovendien is de communicatie iets waar je geen tussenpersoon voor nodig hebt..

Remigius
26/12/04, 00:02
Kort samengevat, veel mensen hebben problemen (gehad) met e-dentify, maar ze hebben beterschap beloofd. Dus het is aan de klant om het aan te kijken, omdat ze heel goedkoop zijn, of om ergens anders hosting te zoeken.

Succes

Mr. Snooby
26/12/04, 10:49
Origineel geplaatst door Crackhead


1 richtings verkeer, je mailed, belt, post wel maar reacties krijg je niet.



Momenteel?... uh.. 0% de laatste weken.



Geen, en ik ben geen snotneus die belt hoe je je mail instelt.
SQL down, geen reacties.
Servers niet bereikbaar, geen reacties.
Websites down, geen reacties.
URL registreren +/- 3+ weken na veel gezeik en gedram als ik ze eindelijk mobiel kon bereiken.



Als het ooit misschien heel toevalig een keer draait.. draait het snel.. maarja dat mag ook wel met een 99.9999% downtime.




Geen dank, zoek een echt hosting bedrijf ipv deze zolderkamer knaakmaarraak prutsers.

Groeten,

J. van den Berg / Crackhead.

vandenberg-ict.nl (via E-dentify)
oude-dijk.nl (via E-dentify)

Aan zo'n antwoord heeft TS dus niets.

mguilmot
26/12/04, 10:50
Waarom? Omdat ie zegt hoe het zit? ;)

Mr. Snooby
26/12/04, 11:03
Origineel geplaatst door mguilmot
Waarom? Omdat ie zegt hoe het zit? ;)

Omdat z'n antwoorden nergens op slaan.

®on
26/12/04, 11:10
Origineel geplaatst door Mr. Snooby
Omdat z'n antwoorden nergens op slaan.
Zonder argumenten kom je niet echt geloofwaardig over. Misschien je verhaal eens onderbouwen, zodat ook duidelijk is wáárom het nergens op slaat?

TSG-Hans
26/12/04, 11:30
Origineel geplaatst door Mr. Snooby


Omdat z'n antwoorden nergens op slaan.

Een maand terug de belofte: na 5 december wordt alles beter, want jullie gingen "colocated". Nu, 1 maand later, hebben jullie slechts een server colocated, die bovendien ook om de haverklap er uit klapt. En dan lees ik dat je partner er mee stopt, dus dat belooft ook al niet veel goeds voor support.

s2software
26/12/04, 13:28
Een maand terug de belofte: na 5 december wordt alles beter, want jullie gingen "colocated". Nu, 1 maand later, hebben jullie slechts een server colocated, die bovendien ook om de haverklap er uit klapt.Er draaien toch echt 4 servers op colo, de dido server heeft slechts 1 keer problemen gehad.
En dan lees ik dat je partner er mee stopt, dus dat belooft ook al niet veel goeds voor support. Ten eerste is TJ Bakker mijn partner, ten tweede, er iemand bij voor support.

TSG-Hans
26/12/04, 13:40
Origineel geplaatst door s2software
Er draaien toch echt 4 servers op colo, de dido server heeft slechts 1 keer problemen gehad.
Vreemd dat jullie eigen forum een heel ander verhaal geeft:
http://forum.e-dentify.nl/index.php/topic,826.100.html


Origineel geplaatst door s2software
Ten eerste is TJ Bakker mijn partner, ten tweede, er iemand bij voor support.
En wederom: http://forum.e-dentify.nl/index.php/topic,628.0.html

Xerious
26/12/04, 13:49
Origineel geplaatst door s2software
Er draaien toch echt 4 servers op colo, de dido server heeft slechts 1 keer problemen gehad.

Dan zou ik toch dit topic eens doorlezen: http://forum.e-dentify.nl/index.php/topic,826.0.html
Vooral de laatste tijd is het net een stoplicht: wel niet wel niet!
En als er 4 servers Colo staan, waarom verhuis je de andere users dan niet?

SystemZ
26/12/04, 14:02
E-Dentify,

Ik ben zo vrij geweest om eens op jullie forum te kijken. Wat me direct opviel was dat jullie aleen antwoord geven op vragen die niet negatief zijn. De storinggedeelte wordt zo goed als niet beantwoord. Je zou daar eens wat meer moeten beantwoorden als hostingprovider. Op zich is een forum een uitstekend idee. (Iedere hosting zou dat moeten gaan doen wat mij betreft) Maar dan moet je alles gewoon beantwoorden. Mocht je daar geen behoefte aan hebben, dan zou ik het forum offline gooien!.

Verder zijn jullie wel op de goede weg, aleen moet er nog hard aan de weg worden getimmerd. En zo snel mogelijk meer servers colocated plaatsen. Gezien jullie een leuke klantenbestand hebben moet dat wat betreft de kosten niet zo'n probleem zijn toch?

Support is het meest belangrijke wat een provider moet geven. Neem een aantal mensen aan die eventueel de klachten professioneel in behandeling kan nemen en als dat ten kosten gaat van de goedkope maandprijs verhoog je de kosten wat :)

Alles beter als zogoed als geen support geven.

Maar petje af voor de doorzettingsvermogen die jullie hebben.

Doe er je voordeel mee.

Greetz

John

Mr. Snooby
26/12/04, 16:40
Origineel geplaatst door headout

Zonder argumenten kom je niet echt geloofwaardig over. Misschien je verhaal eens onderbouwen, zodat ook duidelijk is wáárom het nergens op slaat?

0% uptime.

Mr. Snooby
26/12/04, 16:41
@ John,

Bedankt voor je lange antwoord. Eindelijk iemand die het goed onderbouwd en redelijk ziet hoe het werkelijk zit. We zijn nu zo ongeveer dag en nacht aan het werk en we blijven ook door gaan tijdens de kerstdagen en tijdens oud en nieuw. Als alles straks weer een beetje op de rails is, zal de support ook verbeteren.

Groetten, Peter

XS-24
26/12/04, 18:02
Heb hetzelfde meegemaakt, als je veel bezig bent alles goed te krijgen heb je minder tijd om mail te beantwoorden.

Maar als ik zo op jullie forum de banners van webbuddy zie, zie ik uptimes van 23 29 en 26% wat me wel wat extreem laag lijkt.

Er is 1 100% :).

SystemZ
26/12/04, 18:46
Ja dat klopt Ik heb eens webbuddy getest en daar kreeg ik een melding van op m'n eigen forum waar ik notabene aan het schrijven was dat de site op hetzelfde moment offline was :( vanaf dat moment heb ik persoonlijk niet zoveel vertrouwen meer in onze buddy.

Maar toegevend hebben ze zeker genoeg problemen maar zoals ik het zie weet ik wel dat ze er alles aan zullen doen om de klanten te supporten en dat vind ik belangrijk. Veranderingen hebben tijd nodig. Dat gaat niet van de een op andere dag.

Xerious
26/12/04, 18:53
Er zijn firewalls die requests van webbuddy en dergelijke blocken omdat ze bij een x aantal aanvragen per uur een DoS zien :P. Maar dit is bij E-Dentify niet het geval meen ik!

Crackhead
27/12/04, 13:44
Origineel geplaatst door Mr. Snooby


Omdat z'n antwoorden nergens op slaan.

Mijn antwoorden slaan nergens op?

Kan je dan verklaren waarom dictys.e-dentify.nl waar ik twee domains op heb/had draaien al meerdere weken niet bereikbaar is?

Als ik naar cpanel wil toegaan ik niet kan inloggen.
Als ik via FTP ga ik alleen de melding krijg dat de servers vol zitten.
De mail server al enkele weken niet bereikbaar is.
Ik nooit reacties krijg van e-dentify op mail of telefoon.
Mijn contact e-mail adres nooit wordt gebruikt door e-dentify.
(deze wordt namelijk wel geregeld door een host die weet hoe het werkt)
En dat zelfs de server dictys.e-dentify.nl zegt dat er geen webserver is geinstalleerd is op locatie.

De enige locatie waar ik antwoorden schijn te krijgen of in contact kan komen met mensen van e-dentify is op dit forum, en dat is 9 van de 10x ter verdediging van hoe goed ze wel niet zijn.

Zorg aub eerst dat je zaken in orde zijn voordat je jezelf gaat verdedigen tegen over het publiek.



//edit:
Na 5 weken kan ik vandaag weer inloggen op dictys:

syslogd up
Server Load 8.17 (1 cpu) (flikkerd rood)
Memory Used 66.2 %
Swap 3.801 %
Disk hda1 (/) DMA+ 80 %
Disk hda7 (/home) DMA+ 80 %
Disk hda5 (/tmp) DMA+ 1 %
Disk hda2 (/usr) DMA+ 42 %
Disk hda3 (/var) DMA+ 57 %
Disk tmpMnt (/tmp) 1 %

80% hdd vol van 40Gb, dus die 1Gb webspace zal nog steeds wel niet beschikbaar zijn.

SQL databases zijn allemaal leeg.

Server is vreselijke traag (logisch met 8.1 cpu load en 66.2% mem use), maar dat zal wel komen omdat een paar 100 man tegelijk de zaken op orde wil stellen.

Crackhead
27/12/04, 13:58
http://status.blackgate.nl/serverload/index.php

Plaatje van de week.

Wel verdacht rustig op dictys is het niet?

Maar vertel mij Mr. Snooby, hoeveel uptime kan je dat noemen?

NetBlade
27/12/04, 19:04
Origineel geplaatst door Crackhead

...
En dat zelfs de server dictys.e-dentify.nl zegt dat er geen webserver is geinstalleerd is op locatie.
...

Dat is een standaard msg van Cpanel heb ik namelijk ook. Dat is enkel de server naam. De meeste webhosters laten dat lekker zo staan :)

Crackhead
27/12/04, 19:34
Zou ik toch liever een re-direct op gooien naar de hoofd website.

cridea
27/12/04, 19:36
Er staat:

There is no website configured at this address.

Niet:

There is no webserver configured at this address.

Dat is toch echt iets anders. Als er geen webserver was, kreeg je niet deze groene pagina, maar page not found.

NetBlade
27/12/04, 19:37
Origineel geplaatst door Crackhead
Zou ik toch liever een re-direct op gooien naar de hoofd website.

Ik wil er wellicht binnenkort serverstats op zetten. Zodat (toekomstige) klanten kunnen zien hoeveel bijvoorbeeld de load en uptime is.

RoCeRo
27/12/04, 21:19
dus julllie vinden dat ik mijn halfjaar geld maar terug moeten vragen of gewoon lekker laten liggen???

geld groei niet op mijn rug..en gelukkig zo veel gebruik ik het niet

Unixadmin
28/12/04, 01:01
Zo te zien heeft E-dentify nog heel wat werk te verzetten!!!!!
Wat ik me afvraag of het verstandig is om ook colocatie erbij te doen. dat vraagt ook wat aandacht van de afdeling support.

SystemZ
28/12/04, 01:19
Volgens mij is het de bedoeling om aleen nog maar colo te doen en de bestaande klanten over de zetten op de server die ze zelf hebben

TSG-Hans
28/12/04, 01:58
Origineel geplaatst door SystemZ
Volgens mij is het de bedoeling om aleen nog maar colo te doen en de bestaande klanten over de zetten op de server die ze zelf hebben

Eerlijk gezegd sta ik ervan versteld dat Mr.Snooby op wht de afgelopen week aanbiedingen heeft gepost. Zoveel negatieve topics, zoveel problemen die ze moeten oplossen. Een verstandig ondernemer zorgt er toch eerst voor dat zijn bedrijf op orde is, alvorens nieuwe klanten aan te nemen, laat staan een nieuwe dienst op te starten. Hoe kun je nu die nieuwe klanten correct bedienen?

Overigens ben ik van mening dat de mods hier ook een taak hebben. Een bedrijf waar alles wijst op grote problemen zou eigenlijk verboden moeten worden aanbiedingen te posten.

s2software
28/12/04, 09:29
Een bedrijf waar alles wijst op grote problemenVind ik beetje overdreven hoor.

Verder bepalen wij zelf wel of we aanbiedingen posten, ik vind niet dat de mods die vrijheid moeten inperken.

Mr. Snooby
28/12/04, 10:02
Origineel geplaatst door STABLE


Eerlijk gezegd sta ik ervan versteld dat Mr.Snooby op wht de afgelopen week aanbiedingen heeft gepost. Zoveel negatieve topics, zoveel problemen die ze moeten oplossen. Een verstandig ondernemer zorgt er toch eerst voor dat zijn bedrijf op orde is, alvorens nieuwe klanten aan te nemen, laat staan een nieuwe dienst op te starten. Hoe kun je nu die nieuwe klanten correct bedienen?

Overigens ben ik van mening dat de mods hier ook een taak hebben. Een bedrijf waar alles wijst op grote problemen zou eigenlijk verboden moeten worden aanbiedingen te posten.

Welke aanbiedingen? Ik heb expres om alles op orde te krijgen GEEN aanbiedingen geplaatst na 12 december. Dat is toch even 2 weken geleden voor het laatst: http://www.webhostingtalk.nl/search.php?s=&action=showresults&searchid=341237&sortby=lastpost&sortorder=descending

Verder is er wél nog een colo aanbieding geweest.

Clanhost
28/12/04, 10:18
En een gameserver aanbieding gisteren... dus wat je zegt is niet helemaal waar.


Overigens ben ik van mening dat de mods hier ook een taak hebben. Een bedrijf waar alles wijst op grote problemen zou eigenlijk verboden moeten worden aanbiedingen te posten.

Die sanctie is in het verleden ook wel eens toegepast als ik me niet vergis.

s2software
28/12/04, 10:27
Gameservers hebben niets te maken met de webhosting support.

Mr. Snooby
28/12/04, 10:43
Origineel geplaatst door s2software
Gameservers hebben niets te maken met de webhosting support.

Inderdaad. Voor gameservers is er een apart iemand die niets met hosting / colo te maken heeft.

PeterT
28/12/04, 13:38
Origineel geplaatst door Mr. Snooby


Welke aanbiedingen? Ik heb expres om alles op orde te krijgen GEEN aanbiedingen geplaatst na 12 december. Dat is toch even 2 weken geleden voor het laatst: http://www.webhostingtalk.nl/search.php?s=&action=showresults&searchid=341237&sortby=lastpost&sortorder=descending

Verder is er wél nog een colo aanbieding geweest.

http://webhostingtalk.nl/search.php?s=&action=showresults&searchid=341410&sortby=lastpost&sortorder=descending

s2software
28/12/04, 14:53
Alleen colo en server aanbiedingen, heeft niets te maken met de webhosting.

®on
28/12/04, 14:59
Wellus-nietus :D

Misschien maar weer eens serieus aan de slag gaan?

TSG-Hans
28/12/04, 15:35
Origineel geplaatst door s2software
Alleen colo en server aanbiedingen, heeft niets te maken met de webhosting.

Tuurlijk, jullie bedrijf is zo groot, dat er een strikte scheiding is tussen colo, gameserver, en webhosting...

Triloxigen
28/12/04, 15:45
Origineel geplaatst door STABLE


Tuurlijk, jullie bedrijf is zo groot, dat er een strikte scheiding is tussen colo, gameserver, en webhosting...

Wel als het uitbesteed (=reseller) wordt.

Rik
28/12/04, 15:59
Tis inderdaad wel weer genoeg geweest :)
Bedankt voor het melden heren...