PDA

Bekijk Volledige Versie : Paypal factuur?



Ahead-IT
23/12/04, 01:49
Ik werk nu een kort tijdje met Paypal, voornamelijk om betalingen te ontvangen. Ik zit echter met het probleem dat ik nergens de "Paypal" factuur kan downloaden?

Het zit zo:
- klant betaald bv 5000 EUR aan me, ik betaal daar bv 3% op = 150 EUR.
- op mijn factuur naar de klant staat uiteraard 5000 EUR, ik ontvang 4850 EUR die ik kostenloos naar onze bankrekening kan overschrijven

In mijn administratie zit ik ook met de factuur van 5000 EUR, maar ik heb 150 EUR onkosten waarvan ik geen factuur heb?

Iemand goeie raad izm dit probleem?

PeterT
23/12/04, 01:59
Profile -> Monthly Account Statement

En je hebt een perfect overzicht :)

Ahead-IT
23/12/04, 02:02
Origineel geplaatst door PeterT
Profile -> Monthly Account Statement

En je hebt een perfect overzicht :)
Overzicht? Ik moet een BTW factuur hebben! ;)

EricV
23/12/04, 02:11
Ik ken PayPal niet zo goed, maar betaal je wel BTW? Aangezien PayPal een amerikaans bedrijf is.

Aan de belasting opgeven als buitenlandse inkoop?

Ahead-IT
23/12/04, 02:13
Origineel geplaatst door EricV
Ik ken PayPal niet zo goed, maar betaal je wel BTW? Aangezien PayPal een amerikaans bedrijf is.

Aan de belasting opgeven als buitenlandse inkoop?
Ik zou eens moeten bellen naar de boekhouder, ik weet niet juist hoe dat zit. Maar dan nog heb ik een factuur nodig, BTW of niet, alle verrichtingen die je in Belgiƫ doet binnen een vennootschap moeten gekoppeld zijn aan een factuur of een credit nota.

PeterT
23/12/04, 02:27
In dat geval: niet mogelijk met PayPal alhoewel... ik geloof dat je regional tax aan kunt zetten, dan zal ook dat gespecificeerd worden. :)

wv-
23/12/04, 03:04
Ik denk dat die 150 euro gewoon bij Financiele kosten op een 6 rekening geboekt worden (of een negatief bedrag op een 7 rekening). Paypal kan je dan aanzien als een aparte bank rekening, overboekingen tussen de gewone bank en paypal zijn dan interne overboekingen waarbij ook een financiele kost bij geboekt kan/zal worden

Ber|Art
23/12/04, 09:11
Met geld ontvangen kan dit helaas niet, als je als "seller" optreed en je hebt je "Regional Tax" aanstaan berekend PayPal wel BTW :) en idd je kan de 3% gewoon als transactie of administratie kosten opvoeren?

Triloxigen
23/12/04, 09:12
Sommige zaken zijn BTW vrij, waaronder gelddiensten..

dragon
28/12/04, 22:53
Zowel in Belgie als Nederland moet je Paypal beschouwen als een bank en hiervoor moet een grootboekrekening in de klasse 55 aanmaken.
Kosten die Paypal u aanrekent moeten in een klasse 65 komen.
Verder is het monthly statement voldoende voor uw boekhouding.


Gratis advies van een accountant.