PDA

Bekijk Volledige Versie : Telefonische support



eweps
20/12/04, 18:30
Hallo,

Ik had een vraagje of iemand hier gebruik maakt van een telefoon server.

Mijn idee was het volgende:

Abonnement nemen bij KPN
Telefoonlijn aansluiten op modem in de computer.
In de computer vervolgens een programma draaien die de telefoongesprekken beantwoord met een keuze menu en vervolgens naar een mobiel nummer of voicemail doorverbind.

Weet iemand of dit mogelijk is, en waar ik zo'n programma kan vinden? Ook hoor ik graag wat ervaringen over hoe jullie de telefonische support doen.

Mvg,

N. Peters

Digiover
20/12/04, 18:34
Er zijn programma's onder Linux waarmee dit (vziw in theorie) zou kunnen. Helaas weet ik geen namen van programma's maar ik heb er al wel eens wat van gehoord (in combinatie met nummerherkenning, alternatieve voicemail als je ouders bellen, enz :)).
Even zoeken met Google.

Wij hebben op kantoor meerdere inkomende ISDN lijnen.

eweps
20/12/04, 19:24
Ah oke, ik wil eerst even wat ervaringen horen.. dan gaan we namelijk besluiten of we het op deze manier gaan oplossen of dat er misschien nog een andere manier is?

Mvg,

N. Peters

faisj
20/12/04, 20:04
Deimos edit:
Het is niet de bedoeling om hier aanbiedingen te plaatsen.

Faisj Reactie:
Dit was geen aanbieding maar een duidelijke
reactie over een mogelijkheid.

Ik verstuur hierover u nu een PM.

eweps
20/12/04, 20:07
Oke, ik zoek alleen een iets goedkopere oplossing. Toch bedankt!

RobbertC
20/12/04, 20:30
Met Mgetty/Vgetty (Linux) zou dit volgens mij ook moeten lukken.

Leandros
20/12/04, 20:35
In windows heb je ook zo'n soort programma, weet alleen niet meer hoe het heet. Weet wel dat het FreeWare was.

eweps
20/12/04, 21:40
Oke bedankt allemaal, ik heb een windows pc tot mijn beschikking, dus denk dat ik dan maar dat freeware programma ga zoeken.

Weet iemand of dit nog problemen geeft kwa modem, of kan dat met elk modem?

MediaServe
20/12/04, 23:26
Ja hoor, dit is heel erg mooi mogelijk! :)

Waar je op zou moeten zoeken, is programma's die werken met het CAPI protocol. Er zijn hele mooie programma's waar je door middel van blokschema's je structuur kunt opbouwen.

Heel simpel voorbeeldje:
Iemand belt jouw ISDN nummer op. Hij krijgt een opgenomen bericht te horen: "Welkom bij ...... Internetdiensten! Voor storingen, toets 1... Voor support, toets 2..., Voor administratie, toets 3..."

Door DTMF tonen herkent de computer welke knop werd ingetoets en kan de gebruiker doorschakelen naar een ander nummer.

Je kunt zo in principe hele complexe structuren maken met geautomatiseerde functies. Je kunt bijvoorbeeld automatisch formulieren laten faxen naar een gebruiker die ze nodig heeft. Je kunt zelfs met een pincode de gebruiker laten inloggen, zodat hij zijn website kan aanpassen.. Je kunt het werkelijk zo gek maken als je zelf wilt :) Met een COM-relais kun je zelfs op afstand vast een kop koffie laten zetten door je computer :p

MediaServe
20/12/04, 23:28
Origineel geplaatst door eweps
Oke bedankt allemaal, ik heb een windows pc tot mijn beschikking, dus denk dat ik dan maar dat freeware programma ga zoeken.

Weet iemand of dit nog problemen geeft kwa modem, of kan dat met elk modem? Je hebt geen modem nodig, je sluit de Webvox via USB aan op je computer, vervolgens installeer je via de software van KPN de CAPI drivers. Dan kunnen alle software pakketten er mee omgaan!

Hier staan wat leuke programma's, helaas niet allemaal freeware:
http://www.telecomwereld.nl/soft1b.htm

jurrian
21/12/04, 10:42
Ik heb zelf pas zitten expirimenteren met Asterisk i.c.m. een standaard ISDN-modem. ISDN-modems maken het simpeler dan analoge modems, omdat het geluid hier al digitaal is (bij analoge modems moet je nl. wel een voice-modem hebben) en ze bovendien 2 lijnen tegelijk kunnen afhandelen.

Een ander handig iets is dat Asterisk zalf al over voicemails en voice-menu's (toets 1 voor... toets 2 voor...) beschikt.

Het is binnen een paar uur gelukt om de boel werkend te krijgen en een kleine applicatie te schrijven die je om een pincode vraagt voor je verder gaat.

eweps
21/12/04, 13:36
Klinkt goed allemaal, is het mogelijk om een gewoon isdn modem op de telefoonaansluiting te zetten of moet je hier weer een speciaal abbonement voor hebben?

wbakker-letsgoonline
21/12/04, 15:21
Nu is mijn vraag is dit ook mogelijk wanneer je bijv via upc belt ?

Leandros
21/12/04, 17:53
Volgens mij moet dat geen verschil maken.. zeker weten doe ik het niet

wbakker-letsgoonline
21/12/04, 20:55
aangezien upc geen isdn is :)

MediaServe
21/12/04, 20:57
Origineel geplaatst door Dark-Network
aangezien upc geen isdn is :) Hoogstwaarschijnlijk is het dan allemaal een stuk moeilijker (misschien wel helemaal niet mogelijk). Je kunt UPC natuurlijk opbellen of e-mailen om te vragen of ze het CAPI protocol gebruiken.

wbakker-letsgoonline
21/12/04, 22:44
Dit zal ik van de week eens doen ja. Zou mooi zijn als het zou kunnen :)

chester
22/12/04, 09:45
Jammer dat hier geen verdere informatie verschijnt, vond het zowaar weer eens een interessant onderwerp.

Ik ben direct eens op zoek gegaan op internet, en kom verschillende programma's tegen. Diegenen die echt doen wat wij zouden wensen, kosten gelijk 600 - 800 euro.

Beetje veel voor een 'experiment'.

De anderen die ik vind zijn vele malen goedkoper, maar blijken niet alle functionaliteit te hebben.

Een programma met een keuze menu die vervolgens doorverbindt naar een ander nummer (desnoods mobiel) en indien geen gehoor een bericht opneemt. Dit laat hij vervolgens z.s.m. weten aan de mobiel.

Heeft iemand hier ervaring mee, of hebben jullie nog wat meer adressen waar men dit soort software kan vinden?

eweps
22/12/04, 09:47
download.com ga ik binnenkort eens kijken.

Zal eerst moeten kijken of de rest mogelijk is.

MediaServe
22/12/04, 16:31
Als je met ActiveX overweg kunt, dan kun je het zelf maken:
http://www.atelierweb.com/awcapi/order.htm